Radek Sárközi oslovil za skupinu pedagogů, kteří usilují o vznik Pedagogické komory, politické strany. Žádá je, aby do svých volebních programů doplnily body zásadní pro budoucnost českého školství. Přinášíme text dopisu v plném znění.
Dopis politickým stranám
Pedagogická komora žádá vaši politickou stranu, aby doplnila svůj volební program pro nadcházející parlamentní volby o následující body v nezměněném znění:
- Schválíme Zákon o Pedagogické komoře ČR.
- Prosadíme navýšení rozpočtu na vzdělávání na průměr EU, což je 6 % HDP.
- Zajistíme zvýšení platů učitelů, aby odpovídaly ostatním vysokoškolským profesím (to je minimálně dvojnásobek současných mezd pro učitele i ostatní pedagogické pracovníky).
- Učitel ani ředitel nejsou úředníci! Úřady zahltily pedagogické pracovníky administrativou, důsledkem je, že mají méně času na práci s dětmi a kvalitní přípravu výuky. Proto je třeba zafinancovat nové administrativní pozice ve školách.
- Není udržitelné financovat základní potřeby škol z grantů ESF, ty mají pomoci školám v rozvoji. Nákup knih do školní knihovny, tabletů či pomůcek, školní psychologové, asistenti nebo speciální pedagogové – to všechno musí být hrazeno z běžného rozpočtu ministerstva školství.
Odpovědi politických stran zveřejníme...
„Pedagogická komora“ píše politickým stranám a žádá je o doplnění volebních programů
čtvrtek 23. března 2017
·
Štítky:
pedagogická komora,
politika,
učitelská profesní komora,
volby,
Zprávy
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
55 komentářů:
Nevím, jestli v noci nedošlo k utajenému založení Pedagogické komory, ale napsat do dopisu jménem (podle mých informací) dosud nezaloženého spolku "pedagogická komora žádá vaši politickou stranu, aby..." mi přijde dost za hranou. Promlouvat jménem neexistujícího tělesa k politickým stranám je dost neuvážené. Přitom stačilo uvést, že politické strany žádá přípravná skupina či výbor a bylo to důveryhodné. Škoda.
Tímto dopisem u mne ztratila ped. komora podporu dříve, než začala pracovat. Opravdu si milí zakladatelé myslí, že nějaká strana si dá do volebního programu tuto větu: "Zajistíme zvýšení platů učitelů, aby odpovídaly ostatním vysokoškolským profesím (to je minimálně dvojnásobek současných mezd pro učitele i ostatní pedagogické pracovníky)."?
I předvolební sliby mají být alespoň trochu reálné. Zvýšení minimálně na dvojnásobek by vyšlo při 125 000 pracovnících, 25 000 Kč měsíčně na platy plus další na odvody a 12 měsících v roce na cca 50 000 000 000 Kč ročně. Opravdu si někdo myslí, že toto je reálný slib? Neříkám, že by se mě to nelíbilo, ale myslím, že komora by měla mít reálné úvahy.
V. Nádvorník
Rád bych upřesnil, že toto není přesný text dopisu, ale jen jeho jádro (navíc bez poslední věty...), které naleznete na webu iniciativy ke vzniku Pedagogické komory: http://www.pedagogicka-komora.cz O dalších bodech diskutujeme ve skupině na Facebooku Pedagogická komora - diskuze: https://www.facebook.com/groups/1487605921279593/?ref=bookmarks (mimochodem, ta skupina už má 900 členů).
Pedagogická komora a parlamentní volby
Blíží se parlamentní volby. Proto oslovíme politické strany s tímto návrhem:
Pedagogická komora žádá vaši politickou stranu, aby doplnila svůj volební program pro nadcházející parlamentní volby o následující body v nezměněném znění.
• Schválíme Zákon o Pedagogické komoře ČR.
• Prosadíme navýšení rozpočtu na vzdělávání na průměr EU, což je 6 % HDP.
• Zajistíme zvýšení platů učitelů, aby odpovídaly ostatním vysokoškolským profesím (to je minimálně dvojnásobek současných mezd pro učitele i ostatní pedagogické pracovníky).
• Učitel ani ředitel nejsou úředníci! Úřady zahltily pedagogické pracovníky administrativou, důsledkem je, že mají méně času na práci s dětmi a kvalitní přípravu výuky. Proto je třeba zafinancovat nové administrativní pozice ve školách.
• Není udržitelné financovat základní potřeby škol z grantů ESF, ty mají pomoci školám v rozvoji. Nákup knih do školní knihovny, tabletů či pomůcek, školní psychologové, asistenti nebo speciální pedagogové – to všechno musí být hrazeno z běžného rozpočtu ministerstva školství.
Odpovědi politických stran zveřejníme…
P.S. - Těch 6 % HDP by právě zajistilo skoro zdvojnásobit platy učitelů a loni byl přebytek státního rozpočtu 70 miliard... Kompromisy se dělají až po jednání, ne před ním, jak to dělají školské odbory. ;-)
Pane Sárközi, není mi příliš jasné, proč zveřejňujete pouze "jádro dopisu", nikoli jeho přesné znění. Tato výtka opravdu nesměřuje k médiím... Poslední větu jsem doplnil. Děkuji! Hezký den!
23. března 2017 7:09 - p. Nádvorník
A půl miliardy (po slevě) za jeden americký vrtulník Vám připadá naprosto normální? Bohatě stačí dát do školství místo 4% HDP třeba 6%. To snad program ČSSD zvládne. A když nezvládne, tak tady máme v říjnu parlamentní volby. A tradičními voliči ČSSD snad jsou (nebo byli?) hlavně státní zaměstnanci, učitele nevyjímaje. Jejich názory na vládnoucí koalici jsou již dávno rozkolísané a to díky inkluzi po českém způsobu.
Se zněním dopisu plně souhlasím, ať už ho psala pedagogická komora, či dobrovolný spolek ochránců čmeláků. Chtělo by to rozeslat školám a učitelům k nějakému vyjádření podpory.
Děkuji za podporu. Spolek pedagogická komora teprve vzniká... Předpokládám, že do letních prázdnin bude schválen a začne nabírat členy. Jenže v té době budou politické strany tvrdit, že už mají volební programy sepsané a nelze je měnit. Hrajeme o čas! Proto jsem výzvu rozeslal politikům už teď. Na školy rozesíláme informaci s adresou našeho webu, kde je mnoho dalších věcí, nejen tento bod. :-)
Pane Nádvorníku, reálná úvaha je, že dostaneme hovno. Takže, ať komora požaduje klidně i dvojnásobek.
Školské odbory operují magickým číslem 130 % průměrného platu v ČR pro učitele. Nevím, kde se toto číslo vzalo... Původně požadovaly navýšení platů o 10 %. Nakonec z toho bylo 8 %, no spíše 6 %. Průměrné mzdy v zemi vzrostly ve stejnou dobu o 5 %. Takže učitelé si polepšili oproti minulosti o 1 procentní bod. Tolik k realistickému vyjednávání... Naproti tomu je tu Lidl, který zvedl svým zaměstnancům mzdy o 25 %. Nyní učitel nastupuje do školy za stejný plat jako pokladní.
Super! Konečně čin, jaký už tu měl dávno být. Ještě bych myslel požádat různé "pedagogické spolky, asociace a aktivistická sdružení", MŠMT, odbory apod. o podporu nebo stanovisko. Hned by se vidělo, jak zareagují. Zdravím PřiVyPeKo (přípravný výbor pedagogické komory:) a držím jim a všem učitelům palce. J.Týř
Krátká informace o iniciativě ke vzniku Pedagogické komory: Během včerejška se přihlásilo do naší skupiny na Facebooku 128 nových členů, měli jsme 1.025 nových návštěvníků webu a 25 nově vyplněných dotazníků na webu, to vše za jeden den! :-)
130% průměrný učitelský plat je tuším dosud nesplněný záměr bývalé ministryně Buzkové...
Úřady zahltily pedagogické pracovníky administrativou, důsledkem je, že mají méně času na práci s dětmi a kvalitní přípravu výuky. Proto je třeba zafinancovat nové administrativní pozice ve školách.
Tak jestli chce jít přípravný výbor ped. komory tímto směrem, tak zůstane komora beze mne.
Žádné adminostrativní pozice navíc, ale zrušení zbytečné administrativy.
Plně kvalifikovaný kvalitní učitel by, myslím, mohl a měl mít k ruce asistenta...
Určitě nejde o administrativní pozice, ale u podpůrné pozice, jako např. asistent na dozory, na doprovod žáků, na přípravu pomůcek... Významnou podporou by byl ajťák na plný úvazek.
V: Máte recht. Žádné nové pozice, jenom ať se v tom učitelé plácají sami, času mají dost a práce málo.
Už několik let vyplňuji několik desítek výkazů, např. o tom, kolik jsme ve škole získali dotací z Mezinárodní fondu pro chov velryb.
Opravdu nechci na vyplňování těchto výkazů novou administrativní sílu, ale chci tyto výkazy zrušit.
Řekl bych, že kolega V. to myslel spíš tak, že by měla být primárně odbourána zbytečná administrativa a nikoliv, že ji budeme konzervovat tím, že na její výkon budeme požadovat administrativní pracovníky.
Osobně bych byl také spíš pro redukci zbytečných papírů. Vždyť dnes už jen když chcete jet se třídou na výlet, tak si na to musíte založit nový šanon.
O vykazování "projektů" a spol. ani nemluvě.
Hodně může pomoci třeba fungující informační systém. Například na mnohých školách mají docela dobré zkušenosti s elektronickou třídní knihou. Jenže jinde to vedlo k duplicitě, kdy nespolehlivý a špatně nastavený systém elektronické evidence je jenom zbytečnou přítěží nadále vedené evidence papírové.
Holt je k tomu potřeba jeden slušně zaplacený ajťák, jak píše kolega Sotolář. A ne nešťastník s cedulkou ICT koordinátor, který už pomalu neví, kterou práci má nestíhat dřív.
Já vím.
Děkuji kolegové za podporu. Nebožák ICT koordinátor
ICT koordinátor má nižší úvazek, takže by to mělo být OK. Starost o síť není v jeho náplni práce a jestli to dělá dobrovolně a zadarmo... Je to...?
Původně jsme tam opravdu chtěli napsat, že usilujeme o snížení byrokratické zátěže škol jako celku i učitelů, ale ruku na srdce - znáte v historii lidstva nějaký příklad, kdy se snížila byrokracie? Já vím jen o jednom - pád Římské říše a příchod barbarů do Evropy... :-D To, co píše pan Sotolář, je požadováno v posledním bodě. Bod o administrativě se týká něčeho jiného... Jinak celkem se v diskuzi na FB objevilo tuším 12 bodů. A v diskuzi a hlasování o největších problémech českého školství je už 22 položek!
Velmi mě mrzí, že někteří diskutující odsoudí celou myšlenku Pedagogické komory, protože se jim nelíbí jeden z bodů tohoto příspěvku. Jde přitom jen o jednu z mnoha věcí, které bude komora do budoucna dělat...
Celé znění dopisu představitelům politických stran na webu nemáme proto, že by to pak byl vlastně otevřený dopis. Možná by bylo přesnější v úvodu článku napsat, že to nepíše Pedagogická komora, ale přesněji "iniciátor vzniku Pedagogické komory Radek Sárközi". Dopis je jednou z mnoha aktivit, které komora připravuje. Popis plánovaných aktivit najdete na našem webu hned v prvním příspěvku: http://www.pedagogicka-komora.cz
Ano, to jsem navrhovala již ve svém ranním příspěvku
Byl bych nerad, kdyby diskuse o jednom dílčím detailu odkazovaného prohlášení byl pochopen jako odmítnutí prohlášení či myšlenky pedagogické komory jako celku.
Naopak platí, že ideu vzniku Pedagogické komory dlouhodobě prosazuji a podporuji.
Pane Sárközi, četl jste ten článek? Víte, jak začíná? Děkuji! Hezký večer!
Četl, je to v perexu napsáno dobře, ale pak je v tom perexu i "Přinášíme text dopisu v plném znění.". Což ani nemůže být pravda, když tam chybí oslovení apod. :-)
Pane Sárközi - plné znění toho dopisu, který jste dal k dispozici, jestli je ještě nějaké jiné, plnější znění nemohu vědět. Hlavně ho nemám. Takže je na Vás, jakou "plnost" chcete zveřejnit. A toto je Vaše, nikoli moje volba :-). Hezký večer!
Odmítnout komoru kvůli jednomu detailu je stejný nesmysl jako pochybovat o podpoře myšlenky komory kvůli kritice jednoho či dvou kroků.
Odpověď na dotaz: Ano, oslovili jsme různé spolky sdružující učitele i školské odbory a sdružení CZESHA. Napsali nám, že to musejí projednat a dají vědět do dvou měsíců... Pár organizací ale vznik pedagogické komory již podpořilo - viz náš web. Děkuji jim tímto za odvahu i rychlost. :-)
Starost o síť není v jeho náplni práce a jestli to dělá dobrovolně a zadarmo... Je to...?
Nebožák to dobře ví. Hrdě vzdoruje, ale kolegyním těžko vysvětluje. Nejvíc ho štve, když sám nemůže učit, tak mu někdy rupne v bedně, udělá, co může a pak je to...!
Nemohl by někdo vnuknout někde na MŠMT myšlenku, že by za "evropské" miliardy mohla ke každé škole vést státní optika. Tabulky cti by se na budovách krásně vyjímaly a alespoň by nám po čerpání něco užitečného zůstalo.
Vážený pane Sárközi,
asi jste nepochopil podstatu mého příspěvku. Neodmítám komoru, natož pak její myšlenku, kvůli "jednomu detailu" (jak psal pan Sotolář), nebo "kvůli jednomu bodu, který se mi nelíbí".
Své děti ve škole učím, aby vždy si vždy dávaly reálné cíle. Když si lidé, kteří se snaží založit něco, co by snad mohlo být prospěšné, dají za cíl, aby politické strany doplnily do svých volebních programů "v nezměněném znění" a slíbily že do 4 let (na delší dobu se volební programy nepíší) "Zajistíme zvýšení platů učitelů, aby odpovídaly ostatním vysokoškolským profesím (to je minimálně dvojnásobek současných mezd pro učitele i ostatní pedagogické pracovníky). " Pak se jedná o zcela nereálný požadavek. Realita vždy musí vycházet ze zkušeností a možností ekonomiky. Kdyby se takto zvedly platy nás ped. pracovníků, pak by se stejnými požadavky přišli i další profese, hasiči, policisté, vojáci, ..... a nestálo by to ročně mnou vypočtených 50 000 000 000 Kč, ale několikanásobně více. Na to žádný rozpočet ČR prostě mít nebude.
Tímto jedním bodem se totiž, podle mého názoru, celé Vaše úsilí dostává z pohledu politických stran do roviny nerealistických snílků a utopistů, kteří vůbec nemají ponětí o reálných možnostech ekonomiky.
Proto kvůli této "jedné větě" odmítám Váš pokus o založení pedagogické komory jako nedůvěryhodný.
Přeji Vám, sobě a všem kantorům, ať se mýlím a Vám se podaří tento pokus dotáhnout a přesvědčit politiky, že Vaše požadavky jsou reálné a splnitelné.
V. Nádvorník
25 % navíc ročně po dobu čtyř let = 100 %. V Lidlu těch 25 % zaměstnancům letos dali. A dokonce bez kariérního řádu s třemi stupni, takže pokladní v Lidlu si nemusí vést portfolia, ani chodit před komisi. ;-) Vzhledem k výši loňského přebytku rozpočtu na to stát má. Policisté mají v současnosti o mnoho vyšší platy než učitelé plus spoustu benefitů, takže by došlo k vyrovnání platů s policisty. Požadavek považuji za realistický. :-)
Pane Sárközi,
pro zajímavost srovnání platových tabulek policistů a učitelů. Nevím o tom, že by policisté měli o mnoho vyšší základní platy, ale to jste asi nemyslel. O jiných benefitech atd není relevantní mluvit, neboť učitelé je mají také, byť jinak konstruované.
Zde je odkaz na tabulky: http://kupnisila.cz/platove-tridy-tabulky/
O reálnosti Vašeho požadavku se prostě neshodneme, tudíž nemá smysl dále o tomto diskutovat. Jsem rád, že se v čase, který Vám zbývá po skončení Vašeho úvazku učitele na škole, se věnujete i této aktivitě. Musí to být po 40 hodinové pracovní době velmi náročné. Každý, kdo se snaží ve školství něco posunout si zaslouží respekt.
Jen dodám, že policistům stačí maturita, učitelé jsou vysokoškolská profese - měli bychom se tudíž srovnávat s lékaři, architekty, ekonomy... Bohužel nyní vycházíme špatně i ve srovnání s pokladními v Lidlu. A spíš bych argumentoval průměrnými platy učitelů a policistů než těmi tabulkovými...
Nerada se do toho míchám, ale "25 % navíc ročně po dobu čtyř let = 100 %" ukazuje na nepochopení běžné středoškolské látky. V životě se tomu pak říká složené úrokování. Pokud učitelé mají podobné matematické představy, pak není divu, že se všeobecně přijímá názor, že matematika je zbytečná.
Pro zvídavé - každoročně se mění základ....
"O jiných benefitech atd není relevantní mluvit, neboť učitelé je mají také, byť jinak konstruované."
Mluvme o nich. Jaké máme benefity a jaké mají státní zaměstnanci? Dík.
Bohužel se vždy najde dost takových Nádvorníků, kteří říkají: Není to jen o penězích (i když to je jen o penězích), není to reálné (i když to pro jiné profese bez problémů reálné je) atd. S takovými názory se nikdy dále nedostaneme. Jsem pro vznik komory a jsem velmi rád, že se o to pan Sárközi snaží.
Ad pan "Tlumočník"
přiznávám se, že se mi nechce reagovat na anonymní příspěvek. Ač jsem již starší ročník, tak mě vždy rodiče vychovávali, že se za své názory nemám stydět, mám je vždy říkat a podepisovat se. To holt pan "Tlumočník" má jinou výchovu a akceptuji to.
Proto se ptám, jaká jiná profese (placená státem) dotala za 4 roky přidáno 100% platu? Žádnou neznám, proto tvrdím, že přídavek 100% není reálný. (O 30% se dá bavit, ale i to je na hraně reality)
Ad pan Sotolář
Benefitů máme několik. Pro mne první a zásadní je ten, že mohu dělat práci, která má smysl a která mne baví.
Finanční benefity - například dovolená na zotavenou ve výši o 3 týdny více, než je běžné. (Dostávám náhradu platu, aniž bych odvedl práci)
volno na samostudium - volno kdy opět dostávám náhradu platu, aniž bych odvedl svoji přímou vyučovací povinnost
část pracovní doby nemusím být na pracovišti. Kolik je škol, kdy musí učitelé být v budově školy 8,5 hodiny denně? (8 hodin práce a 30 minut přestávka na oběd)
Nechci říkat, že je to moc benefitů atd... ale jen jasně pojmenovat, že to jsou benefity oproti ostatním "státním" profesím. Je dobře že tyto výhody máme, jsou zasloužené a potřebné, ale jsou a je třeba se o nich zmiňovat.
Na závěr chci sdělit, že jsem pro zvašování platů ve školství (byl bych sám proti sobě), ale musí to být o reálně možnou částku a není možné shazovat myšlenku profesní komory tím, že žádám něco zcela mimo možnosti tohoto státu. Proto celý můj prvotní příspěvek vznikl. BTW Paní Valachová (byť si o její práci myslím své a nejsem její fanoušek) je po dlouhé době první "šéf školství", který výrazněji přidal nejen na tarifek, ale zároveň i na nenárokové složky platu. Tudíž nějaká cesta začala a snad bude pokračovat.
A teď by to chtělo postavit hned vedle také benefity státních zaměstnanců.
Kromě toho: benefit část pracovní doby nemusím být na pracovišti má protiklad v musím být na pracoviši i v době po pracovní době (schůzky nebo konzultace s rodiči běžně probíhají po 16,00, apod.)
Benefitní samostudium se obvykle vykazuje v době vedlejších prázdnin, tudíž v době, kdy je nemožné vykonávat přímou vyučovací povinnnost. (Stejně jako nejde tuto vyučovací povinnost vykonávat v době hlavních prázdnin. Prakticky nejde vybrat dovolenou v jiném termínu, třeba v době slev před sezónou, nebo po sezóně). Ale prázdniny významný benefit jistě jsou, zejména pro rodiče.)
Naopak významná část DVPP se odehrává po pracovní době, přes pracovní dobu, nebo dokonce o víkendech. Navíc mnohde se uplatňují represe za nesplněnou přímou vyučovací povinnost (byl jsi mimo školu, hodinu musíš zdarma nadučit).
"Pro mne první a zásadní je ten, že mohu dělat práci, která má smysl a která mne baví."
Chcete-li se bavit o BENEFITECH, pak svůj příspěvek tímto znevažujete, jako pro Vás ped. komora návrhem 100% přidání.
Podporuji založení pedagogické komory, organizátorům vyjadřuji plnou podporu a děkuji za jejich práci :-)
Problémů k řešení je - jak vidět - více než dost.
Vážený pane ANONYMNI z 21:30. Také Vás rodiče nenaučili se pod svůj názor podepsat, škoda.
Možnost dělat práci, která člověka baví je podle mého názoru benefitem. Alespoň ve smyslu, jak toto slovo chápu. Jestli máte jiný výklad tohoto pojmu, akceptuji. Jak jsem uvedl, toto chápu jako benefit pro mne.
Ad pan Sotolář. Vaše komentáře mají smysl, ale stejně to benefity jsou.
"Benefit" prázdnin a studijního volna není benefitem, ale charakterem pracovních podmínek. Je to "benefit" traktoristy, který v zimě "nemusí" orat ani jezdit s kombajnem.
Je to jistě fajn a velká výhoda této profese. Nebudem si nic nalhávat.
Také nám tuto výhodu ostatní zavile závidí a neopomenou ji kdykoliv zdůraznit.
Jakožto člověk, který většinu profesního života strávil prozatím mimo školství ale mohu zodpovědně prohlásit, že kdyby učitelé tyto prázdniny neměli, pak by musel být zaveden jiný, skutečný benefit. Příplatek na psychiatrickou léčbu. :-)
To už je potom "benefitem" i povinné očkování zdravotních sester, pracujících na infekčním oddělení.
Jinak za benefit obvykle považujeme takové požitky, které jdou nad rámec podmínek obvyklých v dané oblasti. - Služební auta a mobily, nadstandardní zdravotní připojištění, různé slevy a bezplatné služby atd.
Vážený pane Nádvorníku, to že se neumím podepsat nic nemění na tom, že Vy nechápete, co je to BENEFIT.
jenže ty benefity jsou vyváženy antibenefity. Např. nemožností vybrat si část dovolené v průběhu školního roku.
Myslím, kolego Anonymní z 21:30, že se umíte podepsat.
Dovolím si tvrdit, že "podpis" Anonymní z 21:30, - nebo poste.restante ;-) - je stejně tak podpisem, jako třeba Jiří Mahen, nebo Mark Twain.
Aniž bych chtěl pochopitelně srovnávat literární úroveň těchto autorů. :-)
:-)
Milý pane Nádvorníku,
chcete urážet, nebo věcně diskutovat? Já chci diskutovat, proto vaše urážky nechávám bez povšimnutí.
Myslím, že všichni učitelé v Evropě mají stejné benefity, které zde uvádíte. Kromě toho je však jejich plat v poměru k platu jiných vysokoškoláků úplně jinde než ten náš. A o to tu v celé diskusi jde.
Paní Valachová konkrétně mně přidala 5,5% platu. Myslím, že to odpovídá průměrnému zvýšení platů v celé České republice. Takže jsem tam, kde jsem byl loni. Pedagogické komoře jde ale o to zvýšení platů v poměru k jiným profesím. A to by se opravdu muselo přidat velmi razantně. Pokud budete jako učitel říkat, že je to nereálné, budeme stále tam, kde jsme nyní.
Pokud půjdu do jednání, že chci zvýšit platy učitelů o 30 %, bude kompromis 15 %. Policistům letos přislíbila vláda 10 % navíc, aniž by se ozvali. Pro školství je ovšem klíčovou částkou těch 6 % HDP, která je běžná v zemích EU. Pokud by ji vláda vyčlenila, bylo by na platy učitelů hned, bylo by na pomůcky, bylo by na podpůrný personál... A peníze z evropských fondů by se mohly použít na inspirativní projekty, ne na látání děr v rozpočtu škol jako teď.
Škoda, že první poznámka paní Simony nějak zapadla. Píše se tam o důležitých věcech. Třeba o důvěryhodnosti.
Okomentovat