„Když dříve studenti potřebovali něco vědět, podívali se do encyklopedie a mohli věřit tomu, že to, co se tam dozvědí, je pravda. Ale dnes jdou na Facebook nebo nějakou webovou stránku, a tam to tak nefunguje. Musí umět rozlišit, zda to, co se tam dozvědí, je pravdivé,“ říká Andreas Schleicher, ředitel odboru vzdělávání OECD. V roce 2018 přibude schopnost odhalit fake news k mezinárodnímu testování patnáctiletých žáků PISA. Testy ze čtenářské, matematické a přírodovědné gramotnosti doplní také takzvané globální kompetence, v jejichž rámci se vyzkouší i odhalování fake news. Připomínají Hospodářské noviny.
Tereza Vodičková (obcankari.cz) |
Prověřovat, jak si čeští studenti poradí s falešnými zprávami, by ale místopředsedkyně sdružení Občankáři a učitelka Tereza Vodičková považovala za užitečné. „Ve školách se má učit mediální výchova, ale je to takzvané průřezové téma. To znamená, že když se mu školy moc věnovat nechtějí, nemusí. Myšlení v souvislostech je přitom důležité. Kdyby se mediální gramotnost testovala, donutilo by to učitele, aby ji se žáky skutečně trénovali,“ míní Vodičková.
Celý text naleznete zde
2 komentářů:
https://www.youtube.com/watch?v=ErlDSJHRVMA
Tak nějak.
Okomentovat