„Určitě budeme mít ve volebním programu obnovení branné výchovy. Vnímáme to jako urgentní potřebu, která je mnohem důležitější než třeba povinná maturita z matematiky pro kadeřnice,“ řekl deníku E15 ministr obrany Martin Stropnický (ANO).
Martin Stropnický (psp.cz) |
Stejně to vidí poslynkyně ODS Jana Černochová. „Do osnov se musí vrátit branná výchova, zavedla bych také branné kempy pro střední školy. Funguje to tak i v jiných zemích,“ uvedla.
Stropnický o změně osnov už delší dobu přesvědčuje šéfku rezortu školství Kateřinu Valachovou (ČSSD). „Zatím se to ale nepřetavilo v něco konkrétního,“ poznamenal.
Celý text naleznete zde
16 comments:
Už i Stropnický zpopulistovatěl. Ono je to snad nakažlivé a šíří se to z bílého domu, přes hrad do vlády jak chlamydie. Dodnes si pamatuju tu šaškárnu s maskami a funěním kolem dvorku, jak stádo. Naučíme žactvo jak efektivně odstřelit mohamedána, který ztratil gpsku a zabloudil do strategicky významné Czechie. Bravo Stropnický.
Škola má učit to, co bude potřeba v budoucnu. I když nesouhlasím se zaváděním "nových" předmětů, tak místo nějaké stávající ptákoviny by něco jako "výchova přežití" nemuselo být marné a mohl by to být nejužitečnější předmět. Jak si obstarat potravu, jak si poradit s pitomcem...
Pro děti mžourající do smatfounů je dnes i cesta do a ze školy "výchova k přežití". Taková víkendová vycházka do lesa, už je přímo o zachování druhu. Čumí do gpsky a padají přes větve do potoka.
Možná Vaše děti. V GPS toho moc vidět není. Děti racionálních rodičů se dívají do el. map a navigací, které ty GPS údaje zpracují.
Zavedeme brannou výchovu.
A ubereme češtinu nebo matematiku. Takto to přece funguje.
Proč ten stihomam, Tajný?
V branné výchově se nemusí učit jen jak strhávat muslimkám nikáby.
I v mírovém čase dochází k požárům, povodním a jiným katastrofám.
Když byl předmět, kde se děti učily, jak fixovat zlomeninu, nebo zastavit krvácení a obvázat ránu, rozhodně to nebylo ke škodě.
Češtinu ani matematiku bych neubíral.
Ale různých mediálních, společenských, rodinných, multikulti- a jiných výchov máme, jako by nasel a pohnojil.
Už máme mraky hodin výchovy ke zdraví a občanské výchovy. Úplně by stačilo zařadit tato témata do výuky těchto předmětů.
Úplně by stačilo zařadit tato témata do výuky těchto předmětů.
Při vší úctě, nemyslím si to.
Ona už tam ta témata vlastně mají dávno být a leckde i jsou. Kromě toho se to má učit takříkajíc "průřezově". V češtině, matematice, výchovách, hlavně té tělesné...
Výsledkem je velký prdlajs.
Když se ptám prváků na střední, kde by hledali tlakové body, nebo jak poskytnout umělé dýchání, netuší drtivá většina z nich.
Přitom poskytnutí první pomoci je dle mého skromného názoru minimálně stejně důležité, jako shoda podmětu s přísudkem.
No jo, jenže to není problém toho, ve kterém předmětu je toto učivo zařazeno, ale bohužel učitelů těchto předmětů. A nemyslím si, že zavedení branné výchovy by to vyřešilo, protože i tam by uvedená témata učili titíž učitelé.
Nevím tedy, jak je to na jiných školách, ale na naší škole ani aprobovaného občankáře leta nemáme, protože člověk s aprobacemi typu OV a VZ či OV a TV je na naší malé škole neuplatnitelný. A ten, který před časem odešel, byl i na výuku těchto předmětů hrozně levý, natožpak, aby byl použitelný byť na výuku třeba dějepisu, co také lze očekávat od absolventa OV - TV? Vy si snad nepamatujete, jací týpci za totáče studovali aprobaci BV - TV?
Nový předmět je zbytečný. To bude jen další rozmělňování stávajícího. Máme výchovu ke zdraví, osv, občanku. Jen se obávám ideologizace. Kdepak bude nepřítel tentokrát?
Jací týpci to studovali? A co teprve jací týpci to učili!
"Kdepak bude nepřítel tentokrát?"
V lese.
poste.restante, je krapet rozdíl mezi první pomocí a ostrými střelbami, že. Jedno život zachraňuje a druhé bere, (pro ty méně vnímavé).
Ostrá střelba život také zachraňuje, to ovšem jedinci jako ty zřejmě nikdy nepochopí a tak se někdy v budoucnu (takové budoucnosti nepřeji!) poznáš možná ostrou střelbu jen v toho tvého pohledu a o život při ní přijdeš.
Co by desítky mrtvých lidí dalo chvíli před smrtí za to, mít možnost ostré střelby, ať už v Paříži nebo Berlíně nebo kdekoliv jinde, kde byli jako ovce na porážce...
Možná, kdybys tam byl, tak bys útočníka ukecal (ale asi ne).
je krapet rozdíl mezi první pomocí a ostrými střelbami
To jistě je.
Ale nějak si nevybavuji ostré střelby při výuce na základní, či střední škole. Pokud za ně ovšem nepovažujete střelbu ze vzduchovky. :-)
Kromě toho, Vám asi nedochází, že problém není ve zbrani, ale v hlavě, která vydává, nebo poslouchá rozkaz.
Vy si snad nepamatujete, jací týpci za totáče studovali aprobaci BV - TV?
A co z toho plyne pro dnešek? Totáč tuším skončil.
Já si třeba pamatuji kombinaci CJL/Ma/Fy - BV/TV. Jako ve všem jiném záleželo vždy na konkrétním člověku.
Dnes nemáme ve školách ani učitele na pracovní vyučování a spoustu jiných oborů.
Dokud o tom budeme jen debatovat, nezlepší se to.
Jasně že je primárně jedno, jestli se děti naučí obvázat ránu v rodinné, nebo branné výchově.
Na druhou stranu platí i nomen omen. Podle toho, jak se to jmenuje, to se tam bude primárně vyučovat. A podle toho se také budou rekrutovat budoucí studenti učitelství. Úprava ŠVP z toho vyplyne tak jako tak. Ale v tomto případě si myslím, že smysluplná.
Post a Comment