Komunikace se školou by měla být pozitivní. Pro učitele to znamená posílat rodičům nejen zprávy v případě problému, ale také jim dát vědět, když se něco povede. Dopis ze školy by neměl rovnou asociovat nepříjemnost, pozitivní zprávy vzbuzují zájem a důvěru ve školu jako instituci. Takový je jeden z tipů na to, „jak zapojit rodiče“. Na tipy a zkušenosti britských učitelů upozorňuje server scio.cz.
Navázání kontaktu s rodiči je jednou z cest, jak zlepšit vzdělávání žáků, protože proces učení nekončí, když žáci opustí školní budovu. A to je pro učitele někdy těžký úkol, pokud jsou rodiče hodně zaměstnaní, nemají dostatek prostředků, nebo dokonce mluví jiným jazykem.
Důležité je dostat rodiče do školy. V Británii nabízí školy rodičům potravinovou banku, lekce gramotnosti nebo angličtiny, což nahrazuje nedostatek služeb pro sociálně znevýhodněné rodiny, ale také posiluje pocit komunity a zlepšuje vztah rodičů ke vzdělávání dětí. Všem rodičům mohou školy nabídnout kurzy ohledně zdravého jídla, internetové bezpečnosti, radikalismu nebo sexuální výchovy. Dobré je také pořádat společné čtení u dobré kávy, kde rodiče pobydou ve třídě svých dětí, slyší je číst, sami jim něco přečtou nebo pomohou s výběrem knížky.
Prolomit bariéry v komunikaci mohou sociální sítě. Ať už facebooková skupina, nebo třeba specializovaná síť pro rodiče a učitele, online prostor umožňuje zůstat v obraze i velmi zaměstnaným rodičům. Kantoři mohou sdílet videa a fotografie, důležitá oznámení nebo komunikovat soukromě s konkrétním rodičem.
Zapojit některé rodiče trvá déle třeba proto, že mají se školami negativní zkušenosti. Je ale dobré vytrvat – zapojení rodiče do učení jejich dětí způsobuje to, že to děti více baví a celkově zlepšuje jejich přístup k učení.
Celý text naleznete zde
Jak zapojit rodiče
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
1 komentářů:
..........V Británii nabízí školy rodičům potravinovou banku, lekce gramotnosti nebo angličtiny, což nahrazuje nedostatek služeb pro sociálně znevýhodněné rodiny,.......
No tak to teda ne. Škola je prostě vzdělávací instituce. Tyhle věci ať si vezme na starost charita a sociální služby.
Já jsem vždy byla proti tzv. rodičovským schůzkám. Dávám přednost osobnímu jednání mezi mnou a jedněmi rodiči. jenže rodiče se do školy nehrnou. Kolegyně výchovné poradkyně mají pravidelné konzultační schůzky a rodiče tam skoro nevidíte. Pouze před přijímačkami. A ti nejproblematičtější rodiče do školy taháte skoro násilím. Nedovoláte se jim, na výzvy se nedostaví, prostě katastrofa. A co mám jako učitel dělat víc. Napéct jim štrůdl?
Okomentovat