Komunikace se školou by měla být pozitivní. Pro učitele to znamená posílat rodičům nejen zprávy v případě problému, ale také jim dát vědět, když se něco povede. Dopis ze školy by neměl rovnou asociovat nepříjemnost, pozitivní zprávy vzbuzují zájem a důvěru ve školu jako instituci. Takový je jeden z tipů na to, „jak zapojit rodiče“. Na tipy a zkušenosti britských učitelů upozorňuje server scio.cz.
Navázání kontaktu s rodiči je jednou z cest, jak zlepšit vzdělávání žáků, protože proces učení nekončí, když žáci opustí školní budovu. A to je pro učitele někdy těžký úkol, pokud jsou rodiče hodně zaměstnaní, nemají dostatek prostředků, nebo dokonce mluví jiným jazykem.
Důležité je dostat rodiče do školy. V Británii nabízí školy rodičům potravinovou banku, lekce gramotnosti nebo angličtiny, což nahrazuje nedostatek služeb pro sociálně znevýhodněné rodiny, ale také posiluje pocit komunity a zlepšuje vztah rodičů ke vzdělávání dětí. Všem rodičům mohou školy nabídnout kurzy ohledně zdravého jídla, internetové bezpečnosti, radikalismu nebo sexuální výchovy. Dobré je také pořádat společné čtení u dobré kávy, kde rodiče pobydou ve třídě svých dětí, slyší je číst, sami jim něco přečtou nebo pomohou s výběrem knížky.
Prolomit bariéry v komunikaci mohou sociální sítě. Ať už facebooková skupina, nebo třeba specializovaná síť pro rodiče a učitele, online prostor umožňuje zůstat v obraze i velmi zaměstnaným rodičům. Kantoři mohou sdílet videa a fotografie, důležitá oznámení nebo komunikovat soukromě s konkrétním rodičem.
Zapojit některé rodiče trvá déle třeba proto, že mají se školami negativní zkušenosti. Je ale dobré vytrvat – zapojení rodiče do učení jejich dětí způsobuje to, že to děti více baví a celkově zlepšuje jejich přístup k učení.
Celý text naleznete zde
Jak zapojit rodiče
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
1 komentářů:
..........V Británii nabízí školy rodičům potravinovou banku, lekce gramotnosti nebo angličtiny, což nahrazuje nedostatek služeb pro sociálně znevýhodněné rodiny,.......
No tak to teda ne. Škola je prostě vzdělávací instituce. Tyhle věci ať si vezme na starost charita a sociální služby.
Já jsem vždy byla proti tzv. rodičovským schůzkám. Dávám přednost osobnímu jednání mezi mnou a jedněmi rodiči. jenže rodiče se do školy nehrnou. Kolegyně výchovné poradkyně mají pravidelné konzultační schůzky a rodiče tam skoro nevidíte. Pouze před přijímačkami. A ti nejproblematičtější rodiče do školy taháte skoro násilím. Nedovoláte se jim, na výzvy se nedostaví, prostě katastrofa. A co mám jako učitel dělat víc. Napéct jim štrůdl?
Okomentovat