Analýza dat, výpočetní systémy, sítě a internet, algoritmizace nebo programování. To jsou témata, která chce ministerstvo školství zapracovat do nových osnov pro výuku informatiky na všech základních školách, aby se školáci naučili více počítačových dovedností. Učitelé by se nových osnov pro výuku informatiky mohli dočkat po třinácti letech. Ministerstvo školství chce taky přidat vyučovací hodiny. Navíc mají digitální dovednosti oživit i další předměty, třeba zeměpis nebo občanskou výchovu. Informuje Česká televize.
Od září by nové osnovy měly pilotně otestovat vybrané školy. Právě na zastaralost současné podoby digitálního vzdělávání dlouho upozorňovali odborníci. Poslední úpravy výuky informatiky jsou totiž z roku 2004.
Podle průzkumu České školní inspekce měla loni méně než polovina učitelů informatiky na základních školách potřebné vzdělání k výuce počítačových dovedností. Dopadli tak nejhůře ze všech pedagogů.
Na nedostatek kvalitních učitelů počítačových dovedností upozorňuje také Ondřej Neumajer, který je poradcem resortu školství v oblasti digitálního vzdělávání. „Někteří učitelé informatiky sice základy programování a algoritmizace do svých hodin zařazují, ale zpravidla jen okrajově. Navíc se na to odváží pouze takoví učitelé, kteří dané oblasti dobře rozumí,“ uvedl Neumajer.
Celý text naleznete zde
Jak pracovat s počítačem? Osnovy zastaralé, učitelé nevzdělaní. Ministerstvo slibuje nápravu
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
7 komentářů:
Další hodiny? Na úkor čeho?
Zaplaťte ajťáky do škol a neprndejte pitomosti.
Na velké části základních škol se vyučuje výpočetní technika povinně jednu hodinu na 1. stupni a jednu hodinu na 2. stupni, tak jak je to požadováno v RVP, protože ji nemá kdo učit. Přičemž je samozřejmě podstatný rozdíl, jestli je ta jedna hodina zařazena v 6. ročníku nebo v 9. ročníku, protože po šesťákovi zdaleka nemůžete chtít to, co po deváťákovi. Školy, které mají aprobovaného informatika, mají na výpočetní techniku vyčleněných víc hodin anebo ji vyučují i v pracovních činnostech jako práci s digitálními technologiemi. Za tohoto s odpuštěním bordelu přece ministerstvo nemůže po školách chtít nějaké jednotné výstupy. Ať napřed přidá hodiny a udělá v tom trochu ordung, a pak teprve může po žácích chtít nějaké znalosti a dovednosti.
Na úkor výchov nebo druhého jazyka, není problém.
Jenom chci vidět ty "zalgoritmizované dětičky", to bude maso. Malá násobilka nic, dosadit do vzorečku nic, ale budou algoritmizovat.
Mají štěstí, že většina učitelů tu informatiku nežere, jinak by půlka žáků propadla z informatiky.
Osobně bych tedy místo algoritmizace v informatice dal prostor matematice, kde se s algoritmizací také setkají. "Oblíbené" slovní úlohy jsou podobné nalezení algoritmu a stejně to nedají - museli by pochopit, co je v zadání napsané.
Toto je oněch osm klíčových schopností dle Doporučení 2006/962/ES o klíčových schopnostech pro celoživotní učení
1.
Komunikace v mateřském jazyce: schopnost vyjadřovat a tlumočit představy, myšlenky, pocity, skutečnosti a názory v ústní i písemné formě.
2.
Komunikace v cizím jazyce: jako výše, ale zahrnuje zprostředkování (tj. shrnutí, parafrázování, tlumočení či překlad) a pochopení jiných kultur.
3.
Matematická schopnost a schopnosti v oblasti vědy a technologií: spolehlivé zvládnutí základních početních úkonů, pochopení přírody a schopnost uplatňovat znalosti a technologie v reakci na potřeby lidí (například v lékařství, dopravě nebo komunikaci).
4.
Schopnost práce s digitálními technologiemi: jisté a kritické používání informačních a komunikačních technologií pro práci, zábavu a komunikaci.
5.
Schopnost učit se: schopnost efektivně řídit vlastní učení, a to jak samostatně, tak v rámci skupin.
6.
Sociální a občanské schopnosti: schopnost efektivně a konstruktivně se účastnit na společenském a pracovním životě a mít aktivní a demokratickou účast, zejména ve stále různorodějších společnostech.
7.
Smysl pro iniciativu a podnikavost: schopnost převádět myšlenky do praxe za pomoci tvořivosti, schopnosti zavádět novinky a nést rizika i plánovat a řídit projekty.
8.
Kulturní povědomí a vyjádření: schopnost uznat důležitost tvůrčího vyjadřování myšlenek, zážitků a emocí různými formami včetně hudby, divadelního umění, literatury a vizuálního umění.
U nás dle rozhodnutí našich blbých vůdců ovšem máme jen 6. Na některé se nedostalo, hádejte na které?
Příležitost pro grantožrouty ad7). Už frčí seminář Výchova podnikavých absolventů 33486/2016-1-915, přivravuje se kurs na PdF zvažovaný i jako Bc., výhledově snad dokonce jako Mgr. studium, a bude se podávat projektová žádost. Hurá!
"Výchova podnikavých absolventů"
Nehodlám to shazovat, nevím vůbec o co jde, ale napadlo mě jako první, že přednášet by mohli Rath s Novákem a diplomy by se rozdávaly na Pankráci.
Okomentovat