Programování je součástí nových finských rámcových vzdělávacích osnov, a to už od nízkého věku. Nejde ale o izolovaný předmět jako na některých amerických školách, ale o multidisciplinární výuku. V hodinách tělocviku se dětí učí sestavovat a obměňovat sekvence pohybů, ve výtvarné výchově se učí plést a sestavovat vzory nebo se učí základní funkce skrze příběhy. Programátorka a autorka knih pro děti Linda Liukas vysvětlovala principy finského přístupu k výuce programování na washingtonské ambasádě. Informuje server scio.cz.
|
Linda Liukas (ted.com) |
Američtí pedagogové často argumentují, že Finsko nejde se Spojenými státy srovnávat, protože je menší, homogenní a více rovnostářské. Profesor Abrams z Columbia University ale na setkání na ambasádě připomněl, že podobně velké skandinávské země nemají v mezinárodním srovnání takové výsledky a že stav finského školství je výsledkem reforem, které od sedmdesátých let v zemi zavádějí. Učitelství je zde prestižní a dobře hodnocené zaměstnání, na pedagogické fakulty se dostane jen deset procent nejlepších uchazečů a ti se učí být průvodcem, ne přednášejícím. Abrams by proto rád viděl některé inovativní kroky i v americkém školství. Opustil by každoroční testování a zvýšil by učitelům platy.
Celý text naleznete
zde
0 komentářů:
Okomentovat