Ministerstvo školství stále nerozhodlo o dvou soukromých základních školách ve Zlíně. Jejich majitelé říkají, že může jít o nepřímou likvidaci. Se vznikem přitom souhlasí město i kraj. Jedna škola by měla fungovat na půdě zlínské Univerzity Tomáše Bati, druhá jako malá montessori škola. Obě plánované soukromé instituce chtějí první žáky přivítat už letos v září.
Souhlas města i kraje mají. Poslední slovo má ale stát. A ten mlčí. Reportáž přináší MF DNES.
Stejný názor má i Petra Sakáčová, která ve Zlíně provozuje soukromou Dobrou školku a chce pokračovat v otevření základní školy. „Nevíme proč, ale neoficiálně mi na ministerstvu řekli, že nezapíší žádnou soukromou základní školu. Je to údajně politický tlak a žádné rozhodnutí zatím nikomu nedali,“ prozradila.
Samotné ministerstvo to odmítá. A v případě obou plánovaných soukromých škol ve Zlíně tvrdí, že stále ještě není ukončené řízení o jejich žádosti. „A také platí, že ministerstvo nepočítá s tím, že by v budoucnu nepovolovalo vznik soukromých škol,“ ujistila mluvčí ministerstva Jarmila Balážová.
Celý text naleznete v dnešním vydání MF DNES (Zlínský kraj)
9 komentářů:
Spolu s výzvou na ped.infu je zjevný výrazný šum o stopce pro soukromé školy/školky. Mluvčí tvrdí, že nikoliv. Počkáme a uvidíme. Pokud je ale stop faktem, je to nutné dát právníkům.
I proto by měla být pedagogická komora - aby řešila standardy a kvalitu učitelů, vzdělání. Pak by nebylo třeba tolik soukromých škol, ale i ty by měly být komorou nějak podporovány, aby si stát nedělal, co se mu zlíbí.
renata/hluboký omyl mnohých,komora není k tomu,aby školství zušlechťovala,komora hájí zájmy rofesní skupiny,neštěstím učitelů je jejich odtažitost od reálného světa práce a podnikání,ti kdo učí na soukromých školách vědí o čem je řeč,kdo učí na státní škole je celoživotním zajatcem českého školství
"odtažitost od reálného světa práce"
Proč tuhle pitomost pořád někdo recykluje? Aby nás pak eduíni posílali kamsi do praxe?
s problémem zajatce českého školství souhlasím, ale nejsem spokojena s tím, že by komora pouze hájila profesní skupinu - navenek samozřejmě ano, ale uvnitř by snad měla sama sebe zušlechťovat! Vždyť ani z tržní hlediska (které není ve vzdělávání, výchově to hlavní) by nám zbyly oči pro pláč, když bychom nemohli obhájit nesprávné až škodlivé postupy vůči dětem a jejich rozvoji....Lékaři mají Hippokratovu přísahu - "Lékařské úkony budu konat v zájmu a ve prospěch nemocného, dle svých schopností a svého úsudku. Vystříhám se všeho, co by bylo ke škodě a co by nebylo správné." (i když jsem si ji teď přečetla v původním znění a doufám, že ji mají lékaři již nějak modernizovanou...). Hlavní je, aby profese ctila soucit a altruismus jako hlavní principy svého poslání....
„A také platí, že ministerstvo nepočítá s tím, že by v budoucnu nepovolovalo vznik soukromých škol,“ ujistila mluvčí ministerstva Jarmila Balážová.
Antonín Zápotocký: „Naše měna je pevná a měnová reforma nebude, všechno jsou to fámy, které šíří třídní nepřátelé“.
Již dalšího dne po páté hodině večerní však předseda vlády Viliam Široký v rozhlase oznámil, že stávající bankovky budou platit pouze do konce měsíce.
Učitel je člověk, který ve škole připravuje děti pro reálný praktický život, který sám nepoznal, neboť do něj nikdy ze školy nevykročil. :)))
Stálo by možná za úvahu dát učitelům to studijní volno roční a za jeho součást považovat i zaměstnání / studijní pobyt u vybraných zaměstnavatelů mimo školský resort.
Laimes je snad ještě větší exot než Tajnej. Vy jako učíte? Nebo sem občas zajdete na pokec léčit si své frustrace?
Paní Howe - nic proti altruismu a soucitu a empatiím. K učení to nestačí.
Okomentovat