Dítě přijde ze školy domů a postěžuje si rodiči, že mu učitelka ublížila. „Ten pak doběhne do školy celý nastartovaný a už od dveří nadává,“ vypráví v reportáži MF DNES Ivana Preyová, ředitelka Základní školy v Krásné Lípě příběh z praxe. „Dříve jsem otce a učitelku nechala, aby se dohadovali. On řval, nakonec odešel a ještě venku nadával. Teď to dělám jinak. Oba vyslechnu, zdůrazním, že nám jde o společnou věc, dostanu z rozhovoru emoce a pak se můžeme dohodnout, jak problémy řešit,“ dodává.
Ivana Preyová (sdruzeni2014.cz) |
Mezery ve vzdělání v tomto případě látá projekt, který deseti školám ze Šluknovska a z Moravskoslezského kraje zaplatila Agentura pro sociální začleňování v rámci kampaně Hate Free. Projekt za sebou nemá nechat jen několik vycvičených pedagogů. Jde o pilotní fázi, která má najít cestu, jak na českých školách využívat techniky mediace.
„Pořád dokola učíme základní věci, například jak dávat zpětnou vazbu,“ říká Milan Kotík z neziskové organizace Aisis, která výcvik zajišťuje. „Podle ředitelů se ve vzdělání budoucích učitelů nic nezměnilo, teoretické znalosti z psychologie a pedagogiky stále neumějí uplatnit v praxi,“ dodává.
Celý text naleznete v dnešním vydání MF DNES
4 komentářů:
Naprosto souhlasím.
S nadávajícím rodičem odmítám jakoukoliv diskusi. Buďto se zklidní, anebo bude vykázán.
V dnešní době už musí učitel zvládat i konflikty s žáky. A to se nejspíš opravdu neučí.
Dle mého by měla platit stejná pravidla. Agresívní žák má být vykázán.
Učitel je placen za to, aby učil.
Nikoliv za to, aby vychovával dospělé.
Ve třídě odpovídá za zdraví a bezpečí všech žáků. Toho nelze dosáhnout, pokud musí svou pozornost soustředit na agresora.
Nic proti školením podobného typu.
Ale z některých pravidel bychom neměli slevovat.
Nebo se také můžeme dočkat doby, kdy bude učiteli vyčítáno, že "nereagoval adekvátně".
A z takto navozených potřeb ty neziskovky žijí.
Většina učitelů ví, že má prvně rodičům dítě pochválit a teprve pak si stěžovat. To se člověk dozvěděl na škole už před čtvrtstoletím.
Co se týká těchto školení, stačila by místo toho několikastránková příručka. Jenže to by vyšlo moc levně a informace by se dostala rychle ke všem. Lepší je projekt z fondů EU za několik milionů a školit po částech na několik let.
Ať žije podpora ICT a kovářova kobyla.
každá škola má mít ochranku,která nedovolí nikomu pobíhat po škole a nadávat kamtorům a kdyžtak ho bystře vyprovodí,a druhá věc-konzultace s pedagogy jsou platné,chces vstoupit do bakaláře a podívat se na známky dítka=500,chceš jít za kantorem=1000 a je po problémech
Okomentovat