O vytvoření nové rubriky „Výrok dne“ (týdne, měsíce..., frekvence podle „úrody“ mimořádných výroků) uvažuji při pročítání diskusí na ČŠ už dlouho. Ostatně znamenité teze – bizarní, vtipné i hluboké - se dají pochopitelně nalézt i jinde. Posledním impulsem pro vznik rubriky byl příspěvek Jany Karvaiové k textu Karla Lippmanna. Jím tedy rubriku otevíráme.
Jana Karvaiová:
"Výrok týdne" Jany Karvaiové
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
14 komentářů:
Možná by bylo fajn dávat ke komentářům i odkaz na původní článek/diskuzi.
Takto vytržené z kontextu to není ono a může dojít k výraznému posunu významu...
A asi by bylo také lepší, kdyby diskutující měli možnost na "výrok týdne" nominovat a pak hlasovat.
Děkuji za náměty! Za nominace budu samozřejmě vděčný! Hezký den!
Já bych tedy s dovolením nominoval výrok Jana Hučína
ze 17. února 2017 15:22
v diskusi pod článkem
Školství nepřipravuje žáky pro život ve věku robotů. Učíme děti, aby se chovaly jako stroje
http://www.ceskaskola.cz/2017/02/skolstvi-nepripravuje-zaky-pro-zivot-ve.html
Nepřipravujeme děti pro život ve věku, kdy má každá rodina aspoň jedno auto. Učíme děti, aby se hýbaly.
Nepřipravujeme děti pro život ve věku, kdy je k dostání spousta jídla jako hotovky k ohřátí v mikrovlnce. Učíme děti, aby si uměly uvařit.
Nepřipravujeme děti pro život ve věku, kdy je na jůtubu spousta zábavy ke konzumaci na pouhé kliknutí. Učíme děti číst knížky.
Nepřipravujeme děti pro život ve věku kalkulaček a spredšítů. Učíme děti, aby uměly zpaměti počítat.
Nepřipravujeme děti pro život ve věku automatických překladačů. Učíme děti, aby uměly nějaký cizí jazyk.
Nepřipravujeme děti pro život ve věku sociálních sítí. Učíme děti, aby navazovaly vztahy se skutečnými lidmi.
Q.E.D. prosím bez vulgarit, útoků! Navíc je to citace z Blesku a tam bych měl vždy v zásobě pochybnosti... hezký den!
Po přečtení článku z Blesku mne napadá přesně to, co řekla paní Karvaiová: „Když si uvědomím, kdo všechno a o čem ve vztahu ke vzdělání mě tu v posledním roce poučoval, a já bych byla nucena jeho myšlenky aplikovat do praxe, byla bych již dávno v Bohnicích. A možná by mně bylo líp, co já vím.“
Vážený pane Michale Komárku, ideální je začít výroky řídících pracovníků MŠMT, ČŠI,.. Ryba smrdí od hlavy a o tom netřeba pochybovat. A víte co je na tom smutného? Smutné je, že je to pravdivý výrok. Ostatně ho dnes potvrdila samotná paní Valachová a fakticky i pan Fiala v debatě na ČT.
VY jste se na to díval? Já neměla nervy. To zas muselo být památných výroků. Slyšela jsem pouze větu - něco o práci vlády na tisíc procent, a už mi bylo nevolno a frk - televize vypnuta.
19. února 2017 14:57
Vše bylo sluncem zalité, ani se moc nehádali.
Pane Komárku, položil jste si někdy otázku, zda do okruhu těch, "kdo všechno a o čem ve vztahu ke vzdělání mě tu v posledním roce poučoval, a já bych byla nucena jeho myšlenky aplikovat do praxe, byla bych již dávno v Bohnicích..." nepatříte se svými multikulturalistickými postoji, výběry a cenzurou jiných názorů i vy?
Z mého pohledu tam patříte. Kdo by s tím nesouhlasil, může si kdykoli porovnat zaměření a informační hodnotou stránek České školy ve vašem podání například se zaměřením a informační hodnotou stránek Pedagogické info (http://www.pedagogicke.info).
J.Týř
ideální je začít výroky řídících pracovníků MŠMT, ČŠI,.. Ryba smrdí od hlavy a o tom netřeba pochybovat. A víte co je na tom smutného? Smutné je, že je to pravdivý výrok. Ostatně ho dnes potvrdila samotná paní Valachová a fakticky i pan Fiala v debatě na ČT. Napsal pan Fanda Moudrý.
Souhlasím. I z mého pohledu chvílemi ta nedělní debata paní ministryně školství s bývalým panem ministrem školství a předsedou ODS připomínala jakousi oboustranně sebeprezentační estrádu s mnohdy mělkými, k faktické podstatě věcí nejdoucími slovními exhibicemi.
Rád bych se v tom mýlil například v případě Kariérního (ne)řádu učitelů, kde v diskusi paní ministryně například nevyvrátila pochybnosti o tom, proč realizátorem projektu Kariérního řádu je a dále má být NIDV a nikoli NÚV, který pro to má jako správce RVP a zařízení pro DVPP odborné zázemí. Pan Fiala, myslím, promeškal možnost účinněji poukázat na tyto zásadní nedostaky Kariérního řádu, i když už za jeho ministrování se, pokud vím, vážně uvažovalo o sloučení NÚV a NIDV do jedné organizace.
V jednohodinové debatě na více témat však nelze / není snadné říci vše, co by se patřilo. Uvidíme ještě, jak se k tomu správně a administrativně pochybnému a profesní rozvoj učitelů v KS2 zanedbávajícímu Kariérnímu (ne)řádu postaví Poslanecká sněmovna.
Viz například
http://www.ceskaskola.cz/2016/02/msmt-zasady-karierniho-radu.html
http://www.ceskaskola.cz/2016/01/informace-o-implementaci-karierniho.html
Výrok paní Karvaiové je hluboce pravdivé tvrzení vystihující tragiku českého školství.
Jako pravdivý výrok týdne jej plně podporuji.
Kdežto výroky činitelů MŠMT jsou často neuvěřitelné bláboly.
Výrok prof. Hejného je možná pravdivý, protože takoví učitelé existují, ale uráží tím všechny poctivé kantory. Je to starý člověk, který snáz podléhá manipulaci okolí a možná si důsledky svých slov často neuvědomuje.
Bohužel podobné výroky zaznívají z úst zodpovědných pracovníků a i bývalých ministrů. Nejen pseudoodborníků u kterých je pochopitelné, že neví co mluví.
Takže výrok týdne může být chápán vážně či ironicky. To je nutno rozlišit.
"Výrok prof. Hejného je možná pravdivý,
Není pravdivý. Hejný tím padá do žumpy s ostatními kydači hnoje.
Je pravdivý v tom smyslu, že frustrát se najde v každém povolání, u učitele je to ovšem několikanásobně tragičtější, protože jde o děti. To nicméně pana Hejného neopravňuje, aby z toho dělal zevšeobecnění.
Okomentovat