Školský ombudsman Ladislav Hrzal je ve funkci již pět měsíců. Z hlediska počtu podání stížností vidí ombudsman jako nejzávažnější problém právní pomoci ředitelů a pedagogů v situacích, které řeší a jsou leckdy složité profesně i lidsky. MŠMT proto zajistí právní osvětu vedení škol a vyšší právní podporu. Ve své činnosti se ombudsman zaměřuje především na problém šikany.
Ladislav Hrzal (msmt.cz) |
„Mezi podněty a stížnosti, které mi přicházejí, převažují ty, které poukazují na vztahy mezi vedením školy a pedagogy, na vztahy rodičů a školy, na výsledky maturitních zkoušek a na podezření šikany. Řada stížností se týká hodnocení maturitních zkoušek. Po prošetření byly všechny stížnosti označeny jako neodůvodněné,“ říká školský ombudsman.
Složitější a vážnější stížnosti řeší ombudsman nejdříve telefonickými konzultacemi s účastníky sporu, s odborníky, případně výjezdem do školy. Zatím se úplně nedaří úspěšně řešit spolupráci některých rodičů s vedením školy. Rodiče často požadují od učitelů služby, které jim nepřísluší.
„Práce školského ombudsmana je časově i psychicky velmi náročná. Jsem ráda, že pan Hrzal se stal aktivním mediátorem a řeší situace přímo v terénu. Za krátkou dobu prokázal, že se v problematice orientuje a věřím, že přispěje i k řešení nejpalčivějšího problému v našich školách, kterým je šikana,“ zhodnotila dosavadní práci ombudsmana ministryně školství, mládeže a tělovýchovy Kateřina Valachová.
Celý text tiskové zprávy MŠMT naleznete zde
0 komentářů:
Okomentovat