Lektor Michal Černý se bude v aktuálním online setkání věnovat tématu digitálního informačního kurátorství a možnostem jeho využití pro učitele. Ukáže, co má tento koncept společného s konektivismem a proč může být pro učitele praktickým a užitečným přístupem ke správě digitálního obsahu.
Cíle setkání:
• Představit koncept digitálního učebního kurátorství jako pedagogický koncept v reálném školním prostředí.
• Ukázat, jak lze pomocí kurátorského přístupu vytvářet učební texty a materiály.
• Nabídnout základní nástroje na tvorbu digitálních sbírek a kolekcí s tipy, jak je využívat.
Program setkání:
• Digitální informační kurátorství – co, proč, jak?
• Modely, koncepty, motivace
• Kurátorství a osobní vzdělávací prostředí (PLE) a osobní informační management
• Příklady kurátorského přístupu
• Informační výchova a kurátorství
• Jak se stát kurátorem?
• Jednotlivé nástroje a možné postupy k tvorbě kolekcí a sbírek
Setkání je určeno učitelům základních a středních škol.
Setkání se uskuteční ve středu 8. 2. 2017 od 20.00 na Metodickém portálu RVP.CZ.
Další informace naleznete zde
3 komentářů:
alternativně webinář: "Učitel, kurátor obsahu tlustého střeva"
No,vzal jste mi to z úst. Co třeba - učitel kurátor pro kontrolu pravidelného větrání ve třídách?
Paní Karvaiová, Tajný učiteli, děkuji - téma "jazyka školských institucí", případně jeho "dekonstrukce", na které jsme narazili například v diskusi k nové iniciativě ČŠI, je myslím velmi podstatné a jak ukazujete, může být i zábavné. Myslím, že bychom se mu na ČŠ mohli a měli věnovat systematicky. Hezký den!
Okomentovat