Náměstek ministryně školství Stanislav Štech jednal včera v sídle České školní inspekce o záměrech ministerstva školství a jeho prioritách. Hlavními tématy bylo testování a ověřování znalostí žáků a sdílení zkušeností v oblasti předškolního vzdělávání.
|
Stanislav Štech (twitter.com) |
V oblasti testování znalostí žáků je z pohledu ministerstva školství důležité, umožnit školám testovat průběžně své žáky podle vlastních potřeb hodnocení, včetně žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. MŠMT preferuje testování zaměřené na čtenářskou, matematickou, přírodovědnou a sociální gramotnost a na cizí jazyky. Z hlediska výstupů testování musí dostávat kvalitní zpětnou vazbu žáci, pedagogové, školy a vzdělávací systém jako celek. Je také třeba maximalizovat sdílení dat z testování v rámci rezortu a intenzivněji je využívat například při pravidelných revizích rámcových vzdělávacích programů.
Spolupráce v oblasti předškolního vzdělávání je na dobé úrovni a ČŠI zde nabídla řadu podnětů, které se týkaly vzdělávání dětí do tří let, úprav rámcových vzdělávacích programů či systematické práce s ředitelkami mateřských škol.
Zdroj:
Tisková zpráva MŠMT
4 komentářů:
Tedy, přesněji řečeno, pan náměstek jednal s vedení ČŠI o prioritách ministerstva školství do podzimu tohoto roku. Pak už budou naštěstí volby. A pak snad zase jiný náměstek, který bude jednat s vedení ČŠI o prioritách ministerstva školství....
Přesně tak.
Ale nikdo nemá priority kvalitní ředitelé, učitelé, inspektoři v ČŠI a závěrečné zprávy bez frází a chyb.
Teď to je testování, aniž by někde byl řádný přehled kompetencí, které chtějí testovat. RVP je obecný žvást, který se dá vyložit 1000 způsoby. Standardy u některých předmětů zůstaly spíš ve stádiu, aby se vlk nažral a koza zůstala celá. Jak to tedy může dopadnout.
MŠMT upřednostňuje gramotnosti, ale ČŠI si vyrábí znalostní texty. Zbytečné a drahé. Z Bruselu krev neteče.
Myslím si, že si ministerstvo naložilo na korbu víc, než uveze. Kdyby se více zaměřilo na pár věcí, bylo by to ku prospěchu věci. Takto tady budeme mít náklaďák reforem a změn, které jsou mizerně připravené a vykomunikované a budou se v dalších letech jen látat. Vždy si vzpomenu na naše slavné silnice, jak tu plácáme díry, místo celostních oprav.A když už ty opravy jsou celostní, tak za dva roky už se to může opravovat znova. Jako ve školství.
Okomentovat