„Dva z nás jeli pomáhat na Balkán, ale k tomu má odvahu málokdo. Můžeme však kultivovat prostředí, kam uprchlíci přicházejí. Říct lidem, že sice existuje radikální islamismus, ale vedle něj je i náboženství islám. A lidé, kteří v něj věří, chtějí žít spokojeně jako my. Není důvod proti nim vést tak štvavou kampaň,“ říká v rozhovoru pro MF DNES Lucie Berg, jedna z autorek Encyklopedie migrace. Autorský tým by v budoucnu chtěl ve spolupráci s ministerstvem školství využít encyklopedii pro vytvoření výukových programů.
Lucie Berg dodává:
Lucie Berg (encyklopedie.org) |
Celý text naleznete v dnešním vydání MF DNES
3 komentářů:
"Říct lidem, že sice existuje radikální SS oddíly, ale vedle nich je i mnoho umírněných nacistů. A lidé, kteří v nacizmus věří, chtějí žít spokojeně jako my. Není důvod proti nim vést tak štvavou kampaň." Děkuji, ale nemám zájem.
Já bych to parafrázoval komunismem místo nacismu, ale podstata je stejná.
Připomíná mi to aktuální vtip.
Jaký je rozdíl mezi radikálním a umírněným islamistou?
Radikální islamista vás podřízne.
Umírněný islamista se z toho jen raduje.
1. Nikdo netvrdí, že všichni vyznavači islámského náboženství jsou militantní agresoři.
Problém je, jak to poznat předem?
2. Většinu teroristických činů nespáchali imigranti, ale řekněme "potomci imigrantů" už v několikáté generaci.
Je tak nepochopitelné, že většina lidí v ČR se tomuto problému do budoucna chce vyhnout?
3. Naše západní společnost stojí na občanském principu. Náboženství, víra je osobní záležitostí každého. Správný občan musí respektovat zákony a dávat jim přednost před svou vírou.
Islámské náboženství stojí nad zákonem. Muslim nemůže být správným muslimem, pokud ve svém životě nerespektuje náboženská pravidla. K jejich výkladu navíc není určena žádná centrální autorita. To situaci částečně usnadňuje, ale mnohem více komplikuje.
Znamená to, že řešení mají v rukou islámští duchovní.
No a ti...
Z našeho pohledu je situace podobná, jako tomu bylo s křesťanstvím někdy ve středověku. Nezbývá, nežli si počkat na "islámskou reformaci".
Do té doby můžeme jen doufat, že potomci umírněných muslimů se nestanou militantními.
Že pochopí, že "nevěřící ďaur" má stejné právo na život a může být i přítelem.
"Školit" by tedy měla slečna Berg(ová) nikoliv naše žáky, ale děti muslimů a především jejich rodiče.
Okomentovat