Již druhým rokem se ověřuje elektronická verze závěrečných zkoušek na učňovských oborech, která by měla být od roku 2018 uvedena do provozu. „Zatím jsou tyto zkoušky v takovém stavu, že je žáci nejsou schopni zvládnout. V pilotní verzi u nás z dvaceti žáků uspěl jeden. S pochopením zadání mají potíže i učitelé,“ hodnotí předseda podsekce pro střední odborné školy a učňovská zařízení při školských odborech Josef Velík. Informuje Týdeník ŠKOLSTVÍ.
Žáci potřebují na zkoušku delší čas a školy zas rozložení zkoušek na více dnů, protože nemají pro žáky k dispozici tolik počítačových učeben. Učitelé si stěžují na kreslení na počítači, které je nevyhovující, na to, že není možné zkoušku zastavit na malou přestávku, i na to, že žáci s poruchami učení nemají prodloužený čas na vykonání zkoušky. „Už jsme stejné připomínky posílali na CERMAT po loňské pilotáži, ale nic se nestalo. V další verzi zkoušek jsou pořád stejné nesmysly,“ ozývá se jednohlasně z terénu.
Celý text naleznete v aktuálním vydání Týdeníku ŠKOLSTVÍ
Elektronická verze závěrečných zkoušek učňů je zatím nepoužitelná. I přes připomínky učitelů se nic nemění
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
11 komentářů:
Někteří učni neumí psát a ani pořádně číst, takže je normální, že neporozumí zadání.
To, co by měli učni zvládnout, na to mnozí nemají.
Přesně. Pokud se pro učně chystá cosi v mnohém podobné jednotné maturitě, tak obrovské procento učňů bude bez výučního listu.
Pane Komárku, bylo by fajne, kdybyste příspěvky aspoň označoval kromě již existujících štítků i štítkem "blábol". Nemusíte kvůli tomu hned cenzorsky mazat, ale "ta naše široká veřejnost" ani neví, komu si na co stěžovat.
„Už jsme stejné připomínky posílali na CERMAT po loňské pilotáži, ale nic se nestalo. V další verzi zkoušek jsou pořád stejné nesmysly, ozývá se jednohlasně z terénu..."
Tak to mohli poslat i na nákladové nádraží nebo na Čapí hnízdo. Nikdo ze jmenovaných, ani Cermat, se učňovskými zkouškami nezabývá.
Tohle je jen ukázka těch pedagogických kompetencí....
Mám z terénu také jednohlasné informace, ale úplně opačné, než je popsáno v článku. Jednoznačně pozitivní hodnocení: bezproblémová funkčnost, rychlé a objektivní hodnocení, přiměřená náročnost atd. Samozřejmě se v obsahu drobné formální chyby objevují, ale ty jsou nyní již opraveny. Konečně alespoň jeden krok správným směrem v odborném vzdělávání!
Tak u nás na škole je to rozporuplné. Některé obory jsou z toho nadšené. Žákům se to líbí a přijde jim to lepší. Ale u některých se vyhodnotilo, že to není vhodné. Hlavně zmiňované kreslení je problematické. Představte si, že máte rýsovat nebo jen kreslit něco technického a k dispozici máte program funkčně připomínající klasické kreslení...
To co by žáci nakreslili/narýsovali bez problémů tady narazí na boj s ovládáním programu.
Cvičně to zkusili i kantoři (se znalostí CAD/CAM systémů) a byli v čudu ;)
Po zkušenostech z minulého roku,žáci tří oborů dělali pís. zk. na PC,se moc přimlouvám, aby se tato forma - písemka ZZ na PC - zavedla i u dalších oborů. Naše drobné připomínky byly obratem akceptovány.
Na naší škole (Střední škola profesní přípravy Hradec Králové) proběhlo vše bez problémů. Testovali jsme dva učební obory - kuchařské a pečovatelské práce. Snad jen u zdravovědy byly trochu obtížnější nákresy, které měli žáci popisovat. Ale i to se dá s žáky nacvičit a ke zkouškám je dobře připravit. Někteří žáci mají špatný písemný projev a počítač jim v tomto směru vyhovuje a také následná oprava je jednodušší. U všech žáků byla výsledná hodnocení úměrná tomu, jak se projevovali po celou dobu studia. I naše drobné připomínky byly obratem akceptovány.
Žáci Střední školy potravinářské ve Smiřicích vykonávali písemnou zkoušku na PC v oborech vzdělání Pekař a Cukrář. Zkouška touto formou byla z jejich strany přijata velmi pozitivně, nečinila problémy, akceptace mile překvapila i vyučující. Učitelé byli spokojeni i se způsobem, kterým prováděli klasifikaci. Doporučujeme, aby mohla být prováděna touto formou i zkouška u dalšícjh oborů vzdělání. Spolupráce s NÚV byla vstřícná a akční v případě jakýchkoliv dotazů z naší strany. Děkujeme.
Informace mám pouze zprostředkované, ale prozatím převažují z terénu pozitivní ohlasy. Pochopitelně vedou se diskuse o vhodnosti i použitelnosti v některých tématech, předmětech a i oborech.
Koneckonců všimněte si, že celý náběh jednotných závěrečných zkoušek i jejich elektronické verze proběhnul prakticky mimo zájem médií.
Což může (ale nemusí) znamenat, že je vše většinou v naprostém pořádku.
Kdyby byly problémy, už by se zapínaly kamery a ostřila se pera, aby mohla být smočena v krvi učitelů a "úředníků" z NÚV.
Okomentovat