Jihomoravský, Liberecký, Pardubický a Plzeňský kraj vstoupily do roku 2017 s již schválenými krajskými akčními plány rozvoje vzdělávání. Jde o první „hmatatelné výsledky“ strategického plánování a řízení ve vzdělávací oblasti, jež metodicky podporuje Národní ústav pro vzdělávání v rámci projektu Podpora krajského akčního plánování (P-KAP).
Projekt P-KAP poskytl krajům jeden z významných informačních zdrojů pro plánování jejich strategických kroků – analýzu potřeb škol, která vznikla na základě rozsáhlého dotazníkového šetření, jehož se aktivně zúčastnilo 98 % všech SŠ a VOŠ v ČR. V rámci metodické pomoci nabídl rovněž metodiku tvorby krajských akčních plánů a možnost individuálních konzultací s odbornými garanty P-KAP v krajích, kteří zároveň stvrzují metodickou správnost zpracovaných akčních plánů. Díky tomu bude možné po skončení programovacího období provést vyhodnocení výsledků a srovnání kvalitativního posunu ve vybraných vzdělávacích oblastech nejen v rámci kraje, ale celé republiky.
V současné době se naplno rozbíhá spolupráce projektu P-KAP se školami, které se do akčního plánování postupně zapojují a zpracovávají svůj školní akční plán nebo plán aktivit rozvoje vzdělávání. I jim poskytuje projekt P-KAP různé formy přímé i nepřímé metodické podpory, které budou v průběhu 6 let trvání projektu reagovat na konkrétní potřeby praxe. Školy zapojené do projektů krajského akčního plánování mají zároveň možnost čerpat na základě podmínek konkrétních výzev na některé ze svých plánovaných aktivit finanční prostředky z Evropských strukturálních a investičních fondů.
Zdroj: Tisková zpráva NÚV
1 komentářů:
"Strategické plánování a řízení" vypadá tak, že se osloví školy s 90stránkovým dotazníkem bez průvodních informací, výsledky se shrnou do tabulky. Co škola považuje za nedůležité, se prohlásí za slabiny. Rozdělí se peníze na "vzorové projekty", slíbí peníze na šablony (čti "vyberte se školení, my ho zaplatíme), tedy něco, za co se bude utrácet, aby se utrácelo.
Okomentovat