Řada učitelů v diskusích opakovaně připomíná neexistenci skutečně reprezentativní učitelské profesní komory jako jeden z velkých problémů pro české školství. Česká škola se proto na učitele, ale například i na ministerstvo školství obrátila s několika otázkami: 1) Proč profesní komora nevznikla? A co by se muselo stát, aby vznikla? 2) Co by podle Vás učitelům přinesla? Měla by šanci změnit "poměr sil" ve vyjednávání, diskusi mezi učiteli a ministerstvem, případně dalšími institucemi? Co by měla komora dělat, jaké by byly její hlavní úkoly, zásadní role? 3) Mělo by být členství v komoře povinné? A byl by to problém? (Tato doplňující otázka vyplynula z odpovědi Jiřího Zajíčka).
Přinášíme odpovědi ředitele školy a viceprezidenta Asociace ředitelů základních škol Pravoslava Němečka.
Pravoslav Němeček:
Pravoslav Němeček (repro ČT) |
Pokud jde o odpověď na druhou otázku, určitě by byla přínosem. Ten je zejména v tom, že jejími členy musí být ze zákona všichni pedagogové. Zástupci této komory pak mají za sebou velkou a nezpochybnitelnou členskou základnu. To v současné době, ač je celá řada asociací a některých velmi „silných“, nelze jednoznačně říci a politici si to dobře uvědomují. Někdy toho při jednáních využívají a někdy i zneužívají. Jim tento stav vyhovuje a troufám si říci, že politická vůle se asi v tomto směru nezlepšila. Ale rád bych se mýlil.
V anketě už odpovídali Jiří Zajíček, Zdeněk Sotolář, Josef Soukal, Veronika Valíková, MŠMT, Radek Sárközi, Jana Karvaiová, EDUin a Jaroslava Indrová
2 komentářů:
http://pedagogicka-komora.cz/
Dotazník pro zájemce o komoru: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdLSmV4Gv1WJHaoqYYNmYMaIypfjxgiF1OI-0WtyCk0dZjTYg/viewform
Okomentovat