Počet romských žáků vzdělávaných podle snížených standardů se mírně snižuje. Vyplynulo to ze zjišťování kvalifikovaných odhadů počtu romských dětí a žáků na základních školách s ohledem na jednotlivé vzdělávací programy základního vzdělávání.
„Zjišťování kvalifikovaných odhadů počtu romských žáků, zejména s ohledem na konkrétní podobu rámcového vzdělávacího programu, podle kterého se vzdělávají, se provádí již čtvrtým rokem. Všechny školy jsou do něj zařazeny druhým rokem. Tyto informace jsou zjišťovány v rámci plnění rozsudku v záležitosti D. H. a ostatní proti ČR a jsou každoročně předkládány Výboru ministrů Rady Evropy,“ řekla k letošnímu zjišťování kvalifikovaných odhadů náměstkyně ministryně školství pro sekci legislativy a strategie Dana Prudíková.
Zjišťování probíhalo v letošním školním roce opět na všech základních školách zapsaných v rejstříku škol, celkem se jej tak aktuálně zúčastnilo 4 141 škol.
Podrobnosti naleznete zde
Zdroj: Tisková zpráva MŠMT
2 komentářů:
Tady je zase jednou vidět, jak je matematika a matematické myšlení důležité. Napsat větu, že 85% něčeho má nějakou vlastnost a neuvést u toho, co tvoří základ pro toto zjištění, znamená, že vůbec nic takovou informací nesděluji. Tisková zpráva se nenamáhá ozřejmit, zda je základem počet všech odhadnutých Romů v populaci, nebo jde o všechny Romy povinné školní docházkou, nebo o Romy, které někdo viděl u školy.
Prostě zjištění pro zjištění.....
Nehledě na to, že dle geniální metodiky jde pouze o pouze o Možnáromy. Hle, nová národnost!
Okomentovat