„Václav Klaus mladší splňuje všechny předpoklady kladené na experta v postpravdivé době: nezatěžuje se fakty, mluví o všem, včetně toho, o čem nic neví, mluví dostatečně rázně, a uchyluje se především do sociálních sítí,“ píše náměstek ministryně školství Stanislav Štech v komentáři pro Deník referendum.
Stanislav Štech (twitter.com) |
V televizním vstupu na ČT 24 10. ledna zase expert ODS zabouřil proti úpadku našeho vysokého školství způsobeném údajně tím, že se na vysokou školu dostane skoro každý. Prý 80 % až 85 % mladých. Tak tedy – zatím nejvyšší podíl tak zvaných prvozapsaných studentů se pohyboval mezi 60 a 65 % a nejde o „kamenné“ univerzity, ale o všechny instituce terciárního vzdělávání, včetně vyšších odborných škol, škol soukromých a škol často spíše bakalářsky a profesně orientovaných.
V rozhovoru pro Rádio Impuls v úterý 17. ledna jsme se dozvěděli, že dnes máme školský zákon, který všechno reguluje, omezuje svobodu učitelů, ředitelů a rodičů. Zatímco ještě v roce 2003, kdy Klaus řediteloval, žádný školský zákon údajně nebyl. Co na tom, že školský zákon máme od 19. století. Důležité je to pronést s patřičným rozhořčením. Podobné výroky v rozporu s fakty jsou u experta Klause spíše pravidlem než výjimkou.
Celý text naleznete zde
43 komentářů:
Hezky to pan profesor napsal, přímo od podlahy. Doufám jen, že půjde o pvní díl série, v níž se pustí do demaskování i dalších školských "expertů", třeba těch z ČOSIV, EDUin aj.
No, ono na tom zase tak moc nezáleží, když celý systém stojí za .. ( nechcete do toho šlápnout).
Za úl? Ty tečky bych asi napsal čtyři. :)))
I já bych byl rád, kdyby nám pan Štech představil podobným způsobem ty další experty.
Pro mne osobně je však pan Klaus ml. důvěryhodnější než pan Štech. Když jsem pana Štecha poslouchal na konferenci Vzděláváme společně 25.6.16 v Brně, tak jsem si říkal, že školství je úplně v pr...., všude jinde by ho chlapi vynesli v zubech.
Ale pánové Kartous a Feřtek jsou experti za slovo vzatí!
V roce 2003 nebyl školský zákon, byly jen vyhlášky. Školský zákon platí od r. 2005. Takže naopak v tomto bodě je nepřesný pan Štech.
Václav Klaus je asi tak 100-krát až 150-krát větší odborník na školství, než třeba pánové Feřtek a Kartous, kteří se za ně rovněž prohlašují, nebo se tak nechávají (rádi) označovat v médiích.
Václav Klaus je praktikující pedagog s mnohaletou zkušeností nejen s výukou studentů elitního gymnázia, ale také s jeho vedením. Zná praxi. Ví, jak to ve školách chodí. Ano, možná nečte všechny "vědecké studie" k tématu inkluzivního vzdělávání, ale máme zde spoustu dalších skutečných odborníků věnujících se vzdělávání dětí se speciálními potřebami, kteří inkluzi kritizují a označují ji za škodlivou. A pokud jde o studie, mám dojem, že žijeme nikoliv v době postpravidvé, ale v době postvědecké. Kdokoliv má jakýkoliv názor, vygůůglí si patřičnou studii, která jej podpoří. Protože v metodice tvorby vědeckých hypotéz a v jejich statistickém testování se vyzná možná tak 5% populace, ale spíše ještě méně, tak spory končí tím, že dvě protistrany každá mává těmi svými "studiemi", buší pěstičkami do stolu (pochopitelně kulatého) a domáhá se toho, že ta jejich studie je prestižnější, protože ji vyrobili v úctyhodnější instituci. Detaily se nikdo moc nezabývá.
Václav Klaus mladší je odborníkem na vzdělávání ať se to komu líbí, či nikoliv. A je úplně jedno, jestli se terciálního vzdělávání účastní 65%, nebo 85% populačního ročníku. To je detail. Kvalita studentů VŠ studia se ale snižuje. Psal o tom nedávno profesor Kulhánek z ČVUT a není zdaleka jediný, kdo si toho všiml a kdo to tvrdí. Skutečnost, že některé praktiky a uvažování dnešních ultralevicových intelektuálů jsou doslova marxistické, nelze zamluvit tím, že podobné praktiky vítězí ve většině EU. Z toho neplyne, že nejsou marxistické, ale pouze to, že většina EU je marxistická a uvažuje marxisticky.
A např. 80% přijatých na VŠ je údaj, který se nedá srovnávat s údajem 60% provopřijatých. Kolik je prvopřijatých, je v kontextu toho, co říká Klaus (nevím jestli to udává správně) irelevantní.
Pro Pepu. Zákon č. 29/1984 Sb. (školský zákon) měl účinnost již od 1.9.1984.
Jojo, pane Komárku, zase ty útoky ad hominem na pana Klause a zrovna od profesora Štecha!!! Postpravdivá doba? Na co si hraje? Do jakých obskurních plátků tlačí svá moudra? Referendum? Kdo to čte? Klaus popisuje realitu a nevybarvuje šedivé ideje růžovými pastelkami inkluzionistů, gendrových vyváženců nebo odmítačů matematiky.
Tři miliardy vydá tento stát na výzkumné projekty v oblasti humanitních věd! Vyhozené peníze. A za takové sociálně inženýrské projekty pan náměstek klepe do stolu. škoda mluvit.
Pan V. Klaus ml. má pravdu, i když ne ve všem. Jen si momentálně nemůžu vzpomenout, kde s ním souhlasit nemohu.
Politický náměstek půjde v dohledné době, kam patří, a snad pak budeme mít ministra, který bude řídit školství jako firmu. Na to jsem fakt zvědavý. Václav Klaus na rozdíl od politického náměstka soukromou školu docela úspěšně řídil.
Z médií píšících o školství mám stále větší dojem, že čím větší odborník tím méně praxe, ale více demagogie a mlácení prázdné slámy za veřejné peníze.
Pan V. Klaus starší měl pravdu, i když ne asi ve všem.
Učil nás v 90. letech základům pravicového ekonomického myšlení. Dodnes si ta základní hesla pamatuji: Dnes nelze celý život setrvat vjedné profesi, máme ji změnit tak 6x za život, neexistují špinavé peníze. Nikdy jsme se nerozhoupal tyto základní principy sám realizovat a tak jsem zůstal učit ve škole a bral jsem málo penez, ale říkal jsem si, že má práce má nějaký smysl. Přestože nás takových ve školství je jistě mnoho, tak se školy podle pana Klause st. a pravicových teorií změnily stejně - peníze začaly chodit "za žákem" (jak jsme s tím dopali všichni vědí), škla má připravovat pro upatnění absolventa v konkurenci, rpo získání dobře placeného místa (ne pro vzdělání v jakémsi zastaralém smyslu).
V.K. st. nyní je již spíše v pozadí. Máme nové učitele národa. Co jsme se naučili? Stát je třeba řídit jako firmu! (Maximalizovat zisk, ty pomalejší, kteří zaostávají a překážejí popustit?) A logicky dotaženo: Školu je třeba řídit jako firmu! Jsem rád, že to někdo dotáhl do důsledku!
Pane Pelikáne, koho konkrétně máte na mysli?
První článek z České školy, který budu sdílet na facebooku. Aby i naši studenti pochopili, jací idioti učitelům ze svých pozic velí a jaké ministerské pitomce musí český učitel poslouchat.
Pravicový - levicový. Mají dnes ještě tyto pojmy význam, který jim obecně přisuzujeme?
Klaus mladší je pravicový politik, to víme.
Víme ale, koho volí třeba Feřtek nebo Kartous?
A mělo by nás to vůbec zajímat?
Pro mne je rozhodující, že Klaus mladší zná problematiku školství z terénu, z vlastní, osobní zkušenosti a nikoliv "z bezpočtu besed a návštěv škol", jako ti druzí dva. Proto také většinou jeho názory mají hlavu a patu, i když občas do nich promítá i své pravicové vidění světa.
Vždy jsem se považoval za levicově smýšlejícího člověka, za "levičáka, který umí počítat". Před pár lety bych řekl blairovského typu.
Dost jsem těmito postoji překvapil své dávné známé z dob totalitních, kteří si pamatovali mé tehdy "radikální" názory, jako že třeba Gottwald byl darebák a násilná kolektivizace byl zločin,...
Takže já to mám tak, že mám nějaké názory a spíše ten svět kolem mne průběžně mění fangle, kterými se právě mává všude kolem.
Proto nemám problém v jednom souvětí napsat, že Klause staršího považuji za podobného darebáka, kterému bych dnes už minimálně kvůli jeho "amnestii" ruku nepodal, ale ač "levičák" mohu bez problémů souhlasit s většinou pravicových názorů Klause mladšího dokonce i tehdy, když kritizuje kroky levicové vlády.
Ono jde totiž o to, že existují problémy, jejichž řešení je záležitostí politickou a pak existují problémy, které se mají řešit věcně, bez ohledu na barvu trička člověka, jenž řešení navrhuje.
Výše minimální mzdy, nebo vůbec samotná existence tohoto institutu, to je politikum.
Způsob financování veřejného, či soukromého školství, to je politikum.
Počet žáků ve třídě, nebo zavedení inkluze je problém věcný, technický, ze kterého jen někdo politikum dělá. Leckdy účelově se záměrem vytlouct "politický kapitál".
A přesně tohle nesnáším.
Před lety nás nějaký soud blbě odsoudil na základě účelové žaloby pár vychytralců. Je dost pravděpodobné, že kdyby dnes byla u moci vláda pravicová, zaváděla by podobnou blbou variantu "inkluze po česku" také. Navíc si pamatuji třeba na diskuse o sexuální výchově, které se zde vedly za šéfování "pravicového" ministra v pravicové vládě.
Takže já bych se raději soustředil na věcnost a podloženost názorů kohokoliv, kdo je veřejně vysloví a už méně na to, pod logem které strany je aktuálně vysloví. (Jak přednedávnem předvedl "turista" Kalousek, často už ani politici sami nevědí, za koho právě mluví.)
P.S.:
Podobně jako mnozí jiní, i já byl mnohokrát v ZOO, ale přesto se nepovažuji za experta na chov šelem.
Kdybych přišel za ošetřovateli a začal jim vysvětlovat, že když absolvují ta správná školení moderních metod, jak správně motivovat tygry a antilopy k životu ve společném výběhu, nejspíš by pro mne zavolali silné chlapíky se svěrací kazajkou.
Když se budu vyjadřovat ke školství, zařadí si mne novináři do kontaktů a budou mi volat pokaždé, jakmile se v někde v ZOO třeba narodí surikata, nebo v dětském koutku praskne prolézačka.
I to o něčem vypovídá.
Politický náměstek půjde v dohledné době, kam patří, a snad pak budeme mít ministra, který bude řídit školství jako firmu.
No, jen aby pan profesor nepřekvapil. Kam půjde.
Dokud bude pan Štech bránit "inkluzi" za každou "lež", zůstane pro mne expertem na lži. Jako takový může kádrovat koho chce. Názor si raději udělám sám!
Na novinkách, kde Klaus ml. se o něm píše (resp. píše o sobě sám):
"Absolvoval Přírodovědeckou fakultu UK, přes 15 let vedl gymnázium a poté síť škol PORG.
Středoškolský profesor matematiky, autor mnoha odborných článků a zatím jedné učebnice (Matematika pro trojkaře aneb Maturita v kapse; 2013), zakladatel Asociace aktivních škol (sdružuje přes 100 českých škol).
Vede jeden z největších českých šachových klubů a dosud aktivně závodí na kole.
Je členem expertního týmu předsedy ODS pro školství.
Více se dočtete na osobním webu autora vkml.cz"
---
Mohl by sem Štech hodit pár odkazů, kde se Klaus ml. sám prezentuje jako "expert na školství" (bez přívlastku)?
Před kritickým myšlením celkem frčela čtenářská gramotnost. Je to myslím stejná kravina, ale úplně se na ni vykašlat bychom zatím nemuseli...
---
A připomenu TV šot o osmiletém dyslektikovi Lukášovi, který vyplodilo MŠMT...
Mluviti stříbro, mlčeti zlato? Smíme se ptát?
Zelená je předvolební sadba a ne vždy vábná je povolební či poinstalační sklizeň. Viděl a slyšel už jsem hodně předvolebních idealistů i obyčejných mluvků, kterým po zvolení či po instalaci do funkce zmrznul úsměv, anebo se třeba i roztáhnul do drzého šklebu. Viděl jsem i takové, kteří se zalekli dřív, než byli jmenování či instalováni a radši utekli. Před plotem nebo zdálky se zdá být zelí zpravidla jen zelené. Za plotem se mnohdy dříve či později zjistí, že jsou tam housenky, co žerou listy, hryzci, co žerou kořeny a chytráci, kteří si umějí včas ohlídat nebo rovnou sebrat zdravé hlávky. Kopnout trochu víc do záhonů se nedoporučuje - může tam být kostlivec. Pak je těm, kteří jsou kvůli svým předchozím slibům na očích veřejnosti, každá (třeba i genderová:) výmluva dobrá, proč co "nešlo udělat". Zejména politický náměstek je vázán závazkem loajality k těm, kteří rozdávají noty, při hraní do nich foukají a rozdávají housle bez smyčce nebo naopak. Řekl bych, že pan S. Štech kus poctivé práce odvedl a odvádí. A přál bych si, aby po volbách nedošlo k situaci, kdy se nám po něm (a možná i po naší milé paní ministryni:) třeba za rok, dva nebo tři začalo stýskat...
J.Týř
PS1
Nejultralevicovější polistopadovou politiku dělala myslím mezi léty 1993 až 1997 ODS. Všichni měli rovný nárok na privatizační kupóny, utrácelo se, až se hory zelenaly, mnohamilionové úvěry a další cukrlátka se rozdávaly všem téměř na potkání atd. Až z toho banky málem lehly popelem. Pak se trochu rozsvítilo a přišly Klausovy úsporné balíčky a Sarajevo č. 2. Poté přišli socani a museli to opzicosmluvně (!) zachraňovat. Proč? Aby jedna moucha, která si možná myslí, že je Jumbo Jet a která běhá z levého ramene vah na pravé, jak se jí to zrovna hodí, nerozbalancovala ty tehdejší těžké váhy. A pak přišla EU a její, pro všechny strany přesladké, dotace. Eňo ňuňo náhrada opoziční smlouvy pro všechny. K těm dotacím mají všichni láskyplný vztah, rovný přístup a demokraticky se o nich rozhoduje. A všem rozpočtově podfinancovaným školám přinesly ty dotace RVP bezva zážitky. Zrodil se taky Eduin a přišly další lahůdky... A taky úpadek kvality vzdělávání. A taky další škůdlení na školskému rozpočtu za vlády ODS. A po tomhle všem teď ODS říká, že dá více peněz do škol?! Dovolte, prosím, abych se srdečně zasmál...
Na učitelích se za vlády ODS vždy jen a jen škudlilo, a to za pění odrhovačky, že vzdělání je statek, ze kterého absolvent školy pak celý život tyje, takže školné je na dobře zavést. Významněji dostali učitelé přidáno jen za ministryň Buzkové a Valachové. I kdyby měla ODS příštího ministra školství žádajícího větší rozpočet, myslíte, že by dostal těch šest procent z DPH? Nebo by se zas jen trochu jinak přesýpala ta malá rozpočtová hromádka a ve skutečnosti by rostly jen soukromé školy? Zůstala by zachovaná do dost hustá síť veřejných škol, nebo by nás čekaly další "optimalizace" dalším slučováním škol?
Pana Klause mladšího si vážím a vzhledem k hovadinám, které socani udělali a dosud dělají, jsem velmi rád, že tu je a dává jim do těla. Protože to potřebují jako prase drbání. Bohužel přitom ale pan V. Klaus ml. neodpovídá na výše uvedené otázky. Se zárukou na ně neodpovídají ani socani a ješté u toho, myslím, někdy, velmi jemně řečeno, mlží. Se zárukou na ně neodpovídá ani NIKDO jiný .
Že lhát, mlžit a něco neurčitě slibovat v osudových věceh, mezi něž školství rozhodně patří, by se lidem nemělo. V tom se asi shodneme. Před volbami je tedy evidentně na místě položit VŠEM stranám před podzemními volbami základní systémové otázky k dalšímu osudu školství. A velmi tvrdě, možná jako učitelé na Slovensku, možná ještě tvrději, se dožadovat ZÁVAZNÝCH odpovědí. A podle věrohodnosti těch odpovědí se pak u voleb rozhodnout. Současné odbory to asi neudělají. Kdo to udělá? Mám dojem, že je nejvyšší čas začít tenhle problém řešit. Udělají to třeba pedagogické fakulty? Udělá to třeba UPS ve spolupráci s Českou školou a PedInfo? Možná by to mohl udělat i Eduin a dát to ostatním k oponentuře. Jsou na to myslím tak tři čtyři měsíce a pak by měla nastavení akce předložení těch otázek a dodávání se odpovědi VŠECH volebních stran.
PS2
Doprkýnka, chystám se ráno jít na ryby a nějaký Bobřík mlčení mi tu dělá šílenej brajgl, že chce jít se mnou.:)))
Omlouvám se za ty překlepy. Dělá to tablet tím, že dokončuje některá slova jinak, než byla napsána.
Pan Klaus ml. opravdu žádný expert na školství není. Ono, kdo je expert na školství? Kdo má informace? Kdo má moc?
Není v republice člověk, který ba mohl obsáhnout vše o školství. Klaus ml. rozumí výběrovým soukromým školám. To je vše. A netrpí nedostatkem sebevědomí(má to v rodině). Čím víc se rozohní, tím víc nesmyslů plácá.
Pan Štech je vysokoškolský psycholog. V tom je silný. Jako náměstek má přístup k informacím o kterých si může běžný smrtelník nechat jen zdát. Ale občas taky vypustí nějaký nesmysl.
Myliti se je lidské. Problém je v tom, umět svůj omyl uznat.
Nejhorší jsou ti, co si myslí, že rozumí všemu.
Hezké ráno všem.
Hele, tady se objevil nějakej Pepa, ale to nejsem já, teda já jsem taky Pepa, ale jinej Pepa, takže Pepo (teda jako Vy jinej Pepa), nemoh´ byste se nějak přejmenovat, aby tady nebylo přepepováno?
Pro ostatní: ty dva příspěvky od Pepy ohledně školského zákona a srovnávání 80 a 60 procent jsou od jiného Pepy, nejsou moje, i když já jsem taky Pepa.
Pro správce webu: pane správce, to se může, mít stejné nicky?
V diskusních pravidlech máme toto: "Důrazně též žádáme všechny účastníky, aby nezneužívali identit jiných osob k zveřejňování matoucích podvrhů, které tyto osoby poškozují".
Považuji navíc za logické, že diskutéři nebudou záměrně používat již obsazené nicky, byť by tím nechtěli nikoho znevážit...
Nevím ale pochopitelně, čí "Pepa" je původní, ani, zda ten druhý o tom prvním věděl...
Každopádně by bylo skvělé, kdybyste se dohodli a zůstal tu pouze jeden Pepa.
Díky! Hezký večer!
Každopádně by bylo skvělé, kdybyste se dohodli a zůstal tu pouze jeden Pepa.
Cože?
V České škole je tedy technicky (programátorsky) umožněno aby pod jedním nickem publikovalo víc různých osob? Pane Komárku, tohle je vaše specialita nebo tu jde o stav převzatý od pana Wagnera?
Zdraví Vás Pepa z učitelského Depa :)))
Pane Týři, chápu vaše laické rozhořčení. Česká škola, stejně jako další tisíce webů, využívá redakční systém Blogger, kde se k autentifikaci využívá Účet Google. Já jsem tuto bezplatnou technologii vybral, protože nízkonákladová Česká škola neměla na programování vlastního systému zdroje. Pokud dochází k pokusu o zmatení diskuse s použitím stejného nicku, může moderátor, tedy aktuálně kolega Komárek, manuálně zasáhnout (připomínám, že jsem jako moderátor několik měsíců schvaloval všechny komentáře, abych diskusi usměrnil a zbavil se agresivních anonymů).
Ach tak, pane Wagnere. Tak nedostatkem peněz u chudého provozovatele webu a nedokonalostí systému Blogger je tedy způsobeno, že hlavoruční sledování a korekce jsou nutné i u tak jednoduché věci, jakou je duplicitní nick. To je zajisté únavná věc. A někdy to vede k poškozování a rozmělňování hlavního tématu diskuse. Možná byste se z toho rozmělňovacího hlediska mohl zamyslet nad pojmy "laik" a "do všech podrobností nezasvěcený člověk".
Pane Týři, nevyjadřujte se tak rezolutně k věcem, kterým příliš nerozumíte, a nebo ke kterým nemáte dostatek informací. Česká škola byla a je dlouhá léta nízkonákladový projekt. Blogger je odolný osvědčený systém, který se snadno udržuje a spravuje. Duplicitní nick u Účtu Google nepovažuji za nějaký závažný problém (a nepovažuje ho ani společnost Google, která ho povoluje). Setkal jsem se s tím i u předchozího redakčního systému České školy a řešil jsem to tam stejně manuálně. U vysoce navštěvovaných webů jako jsou třena Novinky.cz či iDNES.cz je samozřejmě třeba automatizovaná ochrana nebo kontrola, či autentifikace účtu pomocí SMS nebo i jinak. Při návštěvnosti České školy by ale doprogramovávání nemělo smysl. V době, kdy není problém si generovat falešné identity, by taková řešení byla možná i zbytečná. Autentifikace pomocí Účtu Google (a OpenID) je podle mne proto pro potřeby České školy dostatečná.
Pane Wagnere, přestaňte, PROSÍM, rezolutně nálepkovat druhé a autoritativně nařizovat, co mají nebo nemají říkat nebo dělat. A nechte také, PROSÍM, na čtenářích České školy, aby sami posoudili, kdo, čemu a jak rozumí nebo nerozumí. Rozmělňujete tím, MYSLÍM, hlavní diskutované téma.
Ale, pane Týři, začal jste Vy. První reakce byla uměřená. Vy jste se pokusem o zesměšnění této odpovědi dočkal hrubé záplaty na děravý pytel.
To je věc názoru, co v té předchozí sekvenci je a není uměřené a přiměřené, subjektivní a objektivní, Váš, byť autoritativně vyslovený NÁZOR, pane Krtku beru na vědomí jako věc, která zřejmě k internetové pavlači s názvem Česká škola patří, i když by nemusela.
Doprogramovat zábranu duplikování nicku je celkem triviální věc usnadňující moderátorovi práci. Je to elementární věc, nikoli děravý pytel, na který by patřila hrubá záplata. Pan Wagner to evidentně zanedbal a teď se všemožně vymlouvá a zpochybňuje ty, kteří se nad tím důvodně pozastavili. "Dobrá výmluva je lepší než holé pozadí" říkal už můj prádědeček.
Laicky rezolutní Pepa z učitelského Depa :)))
Pane Komárku, kdybyste měl zájem, mohl bych Vám, myslím, dát kontakt na střední školu nebo přímo na nějakého studenta, který vám ten protizdvojovací prográmek napíše.
Ten protizdvojovací prográmek je v základu tak jednoduchý, že jeho algoritmus, myslím, může pochopit i nadanější žák MŠ:
1. Zaregistovávaný nick N(0) porovnej se všemi již zaregistrovanými nicky.
2. Shoduje-li se N(0) s některým z již zaregistrovaných nicků, oznam neúspěšnou registraci, požádej o jiný nick N(0) a po jeho vložení postupuj znovu podle řádku 1.
3. Neshoduje-li se N(0) s žádným z již zaregistrovaných nicků, zařaď ho jako zaregistrovaný nick a oznam úspěšnou registraci.
Laskavý čtenář nyní, myslím, může docela snadno posoudit, zda výše uvedená argumentace pana Wagnera je argumentace věcně správná a poctivá.
Pro mě je expert ten, kdo o svém oboru něco ví, zároveň je skromný a také umí říci: nezlobte se ,ale o tomhle já nic nevím, zeptejte se někoho jiného.
Ještě k panu V. Klausovi ml. jako řediteli elitního gymnázia:
To se to dobře šéfuje, když mu na provoz školy přispěl svého času pan Roman stomilionovou injekcí z ČEZu, polostátního podniku z peněz všech daňových poplatníků!
Pane Týři, znovu opakuji: problematice nerozumíte a duplicita nicku je jen a jen váš pseudoproblém. Přečtěte si znovu, co jsem napsal. Pokud něčemu v mém textu nerozumíte, rád vám to znovu vysvětlím.
Váš algoritmus a návrh má pár sporných míst:
1. "Registrace" pro možnost komentovat probíhá mimo systém Blogger a využívá buď Účet Google nebo OpenID. Účet Google využívají například uživatelé mobilních telefonů s operačním systémem Android či jiných služeb Google a je tedy dostatečně rozšířen. Jako bariéra pro přístup po celou dobu provozu České školy na službě Blogger toto opatření prakticky dostačovalo.
2. Nemáme žádnou databázi uživatelů či nicků, protože jsme ji nikdy nepotřebovali. Běh algoritmu (jako dlouholetému profesionálnímu programátorovi jste mi opravdu napověděl ;-)) by vytvoření takové databáze vyžadoval. Je to sice z hlediska programátorského banalita, ale kladu otázku: má to smysl? A kde by ji vlastně váš student provozoval?
Jako ajťák jsem nepřítelem zbytečných aplikací či programů.
Ano technicky je to skutečně banalita, kterou jste z "nějakého" nikoli technického důvodu zanedbal. Ten důvod může být i vaše docela neetická mediální taktika - viz výše i jinde. A v té neeticky autoritativní podpásově dogmatucké argumentaci a mlžení, myslím, celkem stupidně a vytrvale pokračujete.
Dál o tom s vámi zbytečně, pane Wagnere, diskutovat nebudu. Jsou tu důležitější věci k diskusi. Čtenáři si myslím, jak už jsem taky výše napsal, o věcné správnosti a poctivosti vaší argumentace svůj názor udělají i bez dalších mých nebo vašich komentářů.
J.Týř
To jsme rádi, pane Týři, že končíte. Odcházíte středem se vztyčenou hlavou za rachotu bubnů a ryčných fanfár.
Zvláště pak neetickou mediální taktikou jste ťal do živého a v barvách si představuji pana Wagnera, jak si v zoufalství rve vlasy a svíjí se ponížen na podlaze.
Slyšel jste někdy o taktice otevřených dveří? Zabouchněte a vyražte na ryby. Nemáte to zapotřebí. Chátra neuznalá!
Mimochodem, čemu jste v příspěvcích pana Wagnera nerozuměl?
Filosofie zakázaného vědění
Rada pro vzrůst sebevědomí vzdělávacím aktivistům, expertům a politikům
ad 19. ledna 2017 13:29 až 20. ledna 2017 1:21 - návrat k původnímu tématu diskuse.
Máš malé sebevědomí? Nezoufej!
Přestaň jen venku kázat, vstup do úlu diskuse s učiteli a zabouchej!
Pan Štech je myslím jeden z mála skutečných odborníků a politiků, který to udělal a vcelku obstál. Až na ty občasné mušky či vážky.
Až ta pirátsko sluníčkářská bublina splaskne nebo praskne, budou se myslím ti, kteří ji pomáhali nafukovat, drbat za ušima.
J.Týř
Okomentovat