V létě při vrcholících debatách o inkluzi Právo přineslo příběh matky, které židenický Orgán sociálně právní ochrany dítěte (OSPOD) všemožně ztrpčoval život jen proto, že chtěla, aby její handicapovaná dcera navštěvovala běžnou základní školu. Úřednice dokonce podala k soudu návrh, aby matku vyšetřili psychiatři. Podle kontroly brněnského magistrátu v tomto případě OSPOD hrubě chyboval a nestaral se o zájem dítěte.
„Škola, kterou dcera navštěvuje, je ve stejné ulici jako náš byt. Je to navíc naše spádová škola. Už když tam měla dcera před třemi lety nastoupit, nebyli z toho nijak nadšeni,“ popsala matka, která vychovává dceru sama. „Nakonec si to ale sedlo, dcera si tam našla kamarády, nikdo ji tam nešikanoval a dařila se její integrace. Se školou byla ale složitější domluva, co se učiva a přístupu k dceři týče,“ dodala.
Jenže dohady se školou ohledně individuálního vzdělávacího plánu nakonec vedly k tomu, že se škola obrátila na OSPOD a pracovnice sociálky případ vyhodnotila tak, že podala k soudu návrh na „výchovné opatření“. Pod tímto se skrývá možnost, že dívka, pro niž matka chtěla jen to, aby se mohla vzdělávat se svými zdravými vrstevníky, by mohla skončit v ústavu.
Matka se obrátila na brněnský magistrát, který práci místního OSPOD podrobil drtivé kritice.
Podle kontroly pracovnice sociálky nehájila zájmy dítěte, ale valná část její práce spočívala ve vyvíjení nátlaku na matku, aby přestala trvat na tom, že legislativně zakotvená práva její dcery mají být dodržována.
Celý text naleznete v dnešním vydání deníku Právo
Sociálka nehájila zájem dítěte a šikanovala matku – tlačila na ni, aby dceru odhlásila z běžné základní školy
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
6 komentářů:
Zájem dítěte a matkynemusí být totožné. Málo informací.
Málo informací.
Co když škola neměl podmínky k vzdělávání?
Postup sociálky nebyl přiměřený, postup školy byl správný. Je to tak i ve vyhlášce, že se škola v případě nedohody obrací na OSPOD. My nevíme, jestli např. matky netlačila na školu,aby dítě mělo snížené výstupy apod.
Znám nátlakové akce rodičů. Dítě má v doporučení, že v počátku nové látky smí používat kalkulačku. Rodič vyžaduje neustálé používání kalkulačky, protože to dítě má údajně v papírech. Když se učitel brání s poukazem na doporučení, volá rodič inspekci. Jen jeden z příkladů nedávné doby.
Těžko soudit, jenže právem rodiče musí zůstat, aby nakonec rozhodl. Jinak jsme v pytli. Já osobně mám s OSPODEM jenom špatné zkušenosti. O osudech dětí rozhodují lidé bez jakékoliv kvalifikace a patřičných znalostí. A chrání hlavně sebe. Bohužel.
Nikde nenajdeme stupeň postižení dívenky. Nevíme zda jde o mentální, smyslové, zdravotní, poruchy autistického spektra. Těžko soudit, protože škola má strach něco zveřejnit a ani nemůže. A jestli SPC rozhodlo společně s matkou, v rámci inkluze, o zařazení do běžné ZŠ, pak s tím asi moc nikdo nic neudělá. Názory spolužáků a jejich rodičů taky nikdo nezkoumal. Tito na rozdíl od školy můžou něco málo říci. Je to typický střet inkluzivního školství. Co když ta dívenka dělá například nepěkné věci a vříská celou hodinu? Napověděl by také stupeň podpory. To se ale také nedozvíme, protože je to důvěrné.
To se ale také nedozvíme, protože je to důvěrné.
Což ovšem nebrání zveřejňovat "autentické příběhy o šikaně matky a dítěte", které přinášejí jen jeden úhel pohledu. Ten "správný" úhel pohledu.
No a v tom spočívá rozdíl mezi informací a propagandou.
Mezi novináři a aktivisty.
Mezi chováním etickým a neetickým.
"Ten "správný" úhel pohledu."
Protože jinak bychom se také mohli dozvědět nějakou pravdu, co se nehodí do krámu.
Okomentovat