Rozvoj digitálního vzdělávání v ČR se podle strategie, kterou vláda schválila na podzim roku 2014, zpožďuje. Naplánovaná opatření se postupně začínají plnit, ale ve skluzu jsou mimo jiné kvůli průtahům v čerpání evropských dotací, z nich se má řada projektů financovat. Uvedlo to ministerstvo školství v informaci pro včerejší jednání vlády. Informuje ČTK.
„Tyto reakce mohou být způsobeny nedostatkem informací o budoucím postupu, strachem z neznámého, obavami z nových věcí a nových postupů, které narušují zavedené pořádky, a nejistotou v tom, jak změny ovlivní postavení jedince a zda bude schopen obstát v nových podmínkách,” doplnilo.
Naplňování strategie sleduje Jednota školských informatiků. Podle ní se v roce 2016 začalo na realizaci strategie pracovat a většina aktivit se dala do pohybu, ale nedaří se dohonit zpoždění a některé aktivity se zpožďují i nadále. Podle jednoty nemá strategie na ministerstvu dostatečnou podporu.
Celý text naleznete zde
4 komentářů:
Jó, teď je jiná PRIORITA ;)
Ono je hezké zavádět digitální vzdělávání, když se školství hroutí a nejsou učitelé. Ona každá sranda něco stojí a jen velkohubá prohlášení nestačí.
Ono by to chtělo na škole ajťáka na celý úvazek. Ale místo toho budeme mít zbytečného mentora a koordinátora sebehodnocení.
Dobrý den všem,
Strategie digitálního vzdělávání obsahuje i cíle spojené právě se správou digitálních technologií. Některé z nich měly být splněny již na konci roku 2016.
Jednota školských informatiků v těchto dnech rozběhla dotazníkové šetření na téma správy především mezi učiteli informatiky a ICT metodiky. Toto šetření chceme ukončit k 15.2. a s jejich výstupy seznámit MŠMT. Najdete jej i s průvodním textem na adrese https://goo.gl/forms/zP8U0jmUcPyPY7aA2.
Uvítáme, když přidáte i svůj pohled. Díky.
Okomentovat