„Z hlediska administrativy samozřejmě sledujeme, že volnost, kterou jsme měli kdysi, pomalu ubývá. Přibývá různých parametrů, z nichž je patrná snaha školství řídit. Jenže když do řízení mluví příliš lidí, nemusí to vždy dopadnout úplně dobře.,“ říká v rozhovoru pro týdeník 5plus2 ředitel prachatického gymnázia Alexandr Zikmund. V rozhovoru mluví také o vlivu evropských dotací, rostoucím papírování nebo kvalitě vzdělávání.
Zikmund mimo jiné říká:
|
Alexandr Zikmund (youtube.com) |
Vidím to tak, že se pořádně neví ani to, co je kvalitní vzdělávání. Nikdo neví, jaký parametr je podstatný. Je důležitější, když někdo umí psát správně tvrdé a měkké i, nebo že zvládne vymyslet vědecký projekt? Cukáme od jednoho k druhému, snažíme se testovat naši úspěšnost. Pak do hry vstoupí agentura, která má testy zpracovávat, ale vlastně se ani neví, co hledá. Jsem si jistý, že když dám vedle sebe čtyři agenturní týmy, které mají otestovat kvalitu čehokoli, dostanu čtyři různé výsledky. I těmto agenturám totiž schází obecná definice toho, co vlastně od škol chceme. A je těžké tuto definici najít. Dnes na školách připravujeme mladé lidi, kteří vstoupí do praxe někdy za deset patnáct let. Jenže ani nevíme, jak bude svět za těch patnáct let vypadat a na co je tedy máme vlastně ideálně připravit.
Celý rozhovor naleznete
zde
1 komentářů:
Abacus Demo UCMAS Part 1
Okomentovat