Učící aplikace, „roboučitelé“, jsou jednou z dominantních podob procesu vzdělávání blízké budoucnosti. Počet žáků a studentů na učitele globálně vzrůstá. Pasti zaostávání platů pedagogů za mediány pracovních trhů se vyhnulo jen pár zemí a s tempem sociálních a technologických změn a růstem kvanta informací nedrží školské systémy a pedagogové tempo nikde na světě, píše Pavel Kysilka v Lidových novinách.
Kysilka dodává:
Pavel Kysilka (vaáda.cz) |
Z nich si student vybere ty, s nimiž má problém. K nim aplikace vyhledá alternativní texty, fakta, vysvětlující a výkladové texty a videa. Ze změti udělá komplementární výběr bez duplicit – bere v úvahu relevanci, pedagogickou kvalitu a srozumitelnost. Proaktivně nabídne související informace a výklady, jež jsou pro porozumění tématu nezbytné.
Celý text naleznete v dnešním vydání Magazínu Index LN a zde
2 komentářů:
Ale vždyť člověk je takový stroječek. Tak mu taky bude stačit stroječek. Budou si ti dva spolu notovat - roboprofesor a žák. Ty děcka vlastně ani nebudou muset vystrčit čumák ze dveří. Celé dny s roboprofesůrkem a písíčkem. Slastná to představa budoucnosti.
Zní nám to dost nechutně, ale budoucnost v tom je. Živých učitelů však bude potřeba i nadále, a ne v menším množství. Budou ale žákům užiteční žákům jiným způsobem, než je zvykem.
Okomentovat