Rok 2016 přinesl konečně komerční, a tedy použitelné verze zařízení pro virtuální realitu. Technika má dostatečné rozlišení, reaguje bez prodlevy, nabídku titulů lze počítat na stovky. Přišel čas využít VR ve výuce? A pokud ano, co lze očekávat?
Využití mobilních telefonů žáků dostupnost VR zvyšuje, ale přináší řadu problémů. Telefony nemají stejný hardware, a tedy rozlišení či výkon. Vzájemně mohou být kvůli různým systémům nekompatibilní, některé nebudou aktuálně nabité a všechny budou obsahovat některá soukromá data žáka. Google proto školám nabízí i vyladěné řešení, kde v sadě pro dvacet žáků je už v základu vše, co bude třeba. Tento pěkný komplet však kazí cenovka, která je sedm tisíc dolarů. Nadšený učitel by si byl schopen svépomocí vše zkompletovat několikanásobně levněji. Pokud ovšem nehodláte vyčkávat, jaké snížení cen budoucnost přinese.
K čemu však žáci jednoduché brýle VR ve škole využijí? Dobrým a bohužel možná ojedinělým příkladem může být aplikace Google Expeditons, umožňující vzít žáky na virtuální výpravy po celé planetě. Zdarma je k dispozici přes 200 expedic, které se skládají z „obyčejných“ pospojovaných sférických fotografií. Učitel a žáci jsou propojeni skrze školní bezdrátovou síť, pedagog přebírá roli průvodce a přes své zařízení (tablet) prohlídku řídí a s pomocí doprovodného textu i komentuje. Žáci se k němu skrze svá VR zařízení připojují a následují jej. Jednoduché, otestované a finančně dostupné. Problémem pro našince by mohl být jazykový hendikep – aplikace je aktuálně pouze v angličtině. To by ale většině našich učitelů vadit nemělo.
Celý text naleznete zde
0 komentářů:
Okomentovat