Podle údajů Českého statistického úřadu navštěvovalo ve školním roce 2014/15 české základní školy 16 477 žáků-cizinců a střední školy 8 837 těchto žáků. V současné době se na pedagogických
fakultách objevuje téma výuky žáků s odlišným mateřským jazykem sporadicky. Většina pedagogů z praxe se shoduje na tom, že na práci s touto skupinou žáků nebyla během svého studia takřka vůbec připravena. Nově otevíraný obor je proto z hlediska společenských potřeb a školské praxe
nanejvýš aktuální.
Studijní plán oboru Učitelství českého jazyka a literatury se zaměřením na žáky s odlišným mateřským jazykem je připraven tak, aby studenty v průběhu dvou let systematicky seznámil se všemi oborovými (tj. Jazykovými i literárními) disciplínami, včetně jejich didaktik. Součástí kurikula jsou také předměty pedagogicko-psychologického základu a předměty související s povinnou učitelskou praxí.
Podrobnosti naleznete zde
0 komentářů:
Okomentovat