„Je zjištěno a bylo dávno potvrzeno, že se děti do půl roku srovnají. Ti, co byli hodně připraveni, i ti, co byli méně,“ říká v rozhovoru pro Český rozhlas Plus předsedkyně asociace předškolní výchovy Eva Opravilová.
V rozhovoru zazní i tyto otázky a odpovědi:
Eva Opravilová (youtube.com) |
Mateřská škola je instituce, která má pomáhat, ale podle pravidel, která platí pro tento věk a pro tyto možnosti. Cesta rozhodně není, že uděláme báječné mateřské školy pro děti od dvou let a děti tam budou moci být od osmi od rána do pěti hodin odpoledne. To podle mě není cesta, která odpovídá potřebám dítěte tohoto věku.
A co by odpovídalo?
Stačilo by třeba půl dne, a aby si rodiče to dávkování a četnost docházky mohli regulovat.
Posunují se nároky na děti ve školkách?
Určitě je tu jistý tlak a souvisí to i s rodinou, která tu odpovědnost ze sebe dostává pryč. Nakonec to jsou takové zbytečné hrátky. Dítě k zápisu (do školky, pozn. red.) nemusí ani jít. Podle zákona stačí, když dítě zapíše rodič. Oni tam z toho ale dělají malé přijímačky. Jsou to iniciativy, které jsou zbytečné. Pořád připravujeme děti na školu, ale také škola má být připravená na děti.
Škola chce všechny děti srovnané do jedné latě, aby mohla začít hned a říct: sedněte si, vezměte si tužku, papír a pište.
Celý text naleznete zde
1 komentářů:
„Je zjištěno a bylo dávno potvrzeno, že se děti do půl roku srovnají. Ti, co byli hodně připraveni, i ti, co byli méně,“ říká v rozhovoru pro Český rozhlas Plus předsedkyně asociace předškolní výchovy Eva Opravilová."
Proboha tady přece nejde o přípravu, ale zejména jde o psychickou vyzrálost dítěte. O nějakém bůhvíjak rychlém srovnání za půl roku nemůže být v noha případech ani řeči, spíše znám celou řadu případů, kdy dítě tím, že nemělo odklad, trpělo zcela zbytečně po celou školní docházku.
No a i kdyby šlo jen o tu přípravu, tak mne překvapuje, že se do půlroku nesrovnají všechna Romčata.
Okomentovat