Finanční podpora na vzdělávání znevýhodněných žáků je od 1. 1. 2017 vázána na potřeby konkrétních škol. Krajské úřady dostanou od 1. 1. 2017 z MŠMT cíleně finance na podpůrná opatření dle skutečně vykázaných potřeb každé jednotlivé školy. Čerpání peněz se tak zrychlí a získat podporu je jednodušší.
Peníze rozdělují krajské úřady. Ty obdržely v mimořádném termínu údaje o tom, jakou podporu školy poskytují. Peníze z MŠMT budou kraje nově dostávat právě s ohledem na vykázané potřeby škol. Pro školy je navíc připravena zjednodušená žádost o dotace, a získání příspěvku je tak snazší. Kraje už také mají k dispozici prostředky na asistenty pedagoga, kteří nastoupili do prosince 2016.
„Peníze na podporu společného vzdělávání určené na rok 2017 budou moci školy využít už v tomto školním roce. Letos také očekáváme zvýšený zájem o služby školských poradenských zařízení, proto jsme na navýšení jejich kapacit vypsali nový program,“ dodal náměstek Štech. Ministerstvo také plánuje z titulu společného vzdělávání pravidelně provádět úpravy rozpočtu, které zohlední konkrétní potřeby jednotlivých krajů.
Pedagogicko-psychologickým poradnám, které se kvůli zvýšené diagnostice potýkaly s větší administrativou, byl už v loňském roce navýšen rozpočet o 80 milionů korun. Na asistenty pedagogů v soukromých a církevních školách pro zdravotně postižené pak bylo v rámci rozvojového programu rozděleno dalších 150 milionů korun a na asistenty pro sociálně znevýhodněné žáky 119 milionů korun navíc. Kromě navýšení rozpočtu na podpůrná opatření a změny v systému financování se také na podporu znevýhodněných žáků upravila legislativa a Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, přičemž byla zrušena příloha pro děti s lehkým mentálním postižením.
Zdroj: Tisková zpráva MŠMT
3 komentářů:
Tak to brzy soudruzi. Ja jen za ministryne se chvalila, ze penize uz jsou, na podzim. Prdlacky!
Takže nám paní ministryně nejméně půl roku lhala?
Jestliže je nyní možné získat na asistenta či na pomůcky peníze standardní cestou přes krajský úřad, pak nerozumím tomu, proč existují jakési rozvojové programy. Neměly by se peníze z rozvojových programů přelít do standardního systému?
Okomentovat