„Máme dost dětí se speciálními vzdělávacími potřebami už z dřívějška, to se pro nás nezměnilo,“ říká ředitelka Základní školy K Dolům v Praze Běla Outratová pro Hospodářské noviny. Na vedení škol a učitele ale podle ní dolehl neuvěřitelný nárůst papírování. „Písemně musíme dokladovat mnohem víc věcí než předtím,“ popisuje Outratová.
Petra Mikešová (aklar.cz) |
Obecně ale Došek změny chválí. „Doporučení poradenských pracovišť jsou jednoznačnější, lépe se z nich vychází pro další speciálněpedagogickou práci. Celý systém v péči o děti, které potřebují podpůrná opatření, se určitě zlepšil, a to tvrdím i přesto, že má své porodní bolesti,“ dodává ředitel.
„Porodní bolesti“ nejvíce zatěžují právě školská poradenská pracoviště, kde děti vyšetřují a doporučují, jakou podporu mají ve školách dostat. „Formulář z vyšetření se změnil už nejméně pětkrát, neustále chodíme na školení a učíme se s ním pracovat znovu. Na druhou stranu se daří vychytávat mouchy a od září se práce s elektronickým formulářem zrychlila,“ hodnotí ředitelka Speciálně pedagogického centra při Střední a mateřské škole Aloyse Klara Petra Mikešová.
Celý text naleznete zde
2 komentářů:
"Zatím na asistenty mají nárok jen ty děti, které v poradnách nově diagnostikovali od září. Do dvou let mají mít "nové papíry", a tudíž i jistotu peněz na asistenty a pomůcky všechny děti, které to budou potřebovat."
No a to je docela průšvih, roztřídit děti na diagnostikované před prvním září a diagnostikované po prvním září je docela prasárna.
A ještě větší průšvih je, že to nahoře nikdo jako průšvih nevnímá.
Prilis neverim recem o zvladani. Kdo ma tu odvahu verejne priznat, ze nezvlada? Me staci ty deti, ktere nase vetsi skola sbira z malotridek. Prichazi k nam deti, ktere i mely asistenta. Jsou zanedbane. Nesamostatne. Ve treti tride znaji 10 pismen. Nectou, pocitaji na urovni rocnik dolu. K nam se dostavaji kvuli nespokojenosti rodicu. Ale ty malotridky si nepriznaji, ze to proste nezvladly!
Podobne pribehy ctu na FB. Vetsina lidi tam pise- uz jsem to nevydrzela, musim to nekde ventilovat, ale nechci psat, o ktere skole pisu, abych nemela prusvih.
Okomentovat