ZŠ Máchovka v Děčíně je specifická tím, že ji navštěvuje poměrně velký počet dětí z chudších poměrů, ohrožených sociálním vyloučením. Z celkového počtu je to stabilně kolem 25 % procent. „Pro většinu škol je to hodně práce navíc, ale my to tak nevnímáme. Čekala jsem, až ke změně legislativy dojde, protože to bylo už neudržitelné,“ komentuje ředitelka školy Alena Tomášková „inkluzivní“ novelu školského zákona v reportáži Kateřiny Lánské.
Alena Tomášková (máchovka.cz) |
Na prvním stupni kromě toho funguje malá družinka, která je určená pro děti rodičů, kteří jsou v hmotné nouzi a nemají prostředky na to, aby dětem platili běžnou družinu, a zároveň jim v mnoha případech nejsou schopni pomoci se školní přípravou. I s nimi škola sepisuje smlouvu, která je zavazuje ke spolupráci.
Ta je oproti smlouvě na odpolední školu přísnější. „Snažíme se rodiče zapojovat. Jakmile si zvyknou a zjistí, že to dětem pomáhá, tak přitvrdíme a chceme po nich, aby se na přípravě dětí více podíleli. Zájemců máme opravdu dost,“ popisuje ředitelka, jak přistupuje ke spolupráci s rodiči.
Celý text naleznete zde
2 komentářů:
paní ředitelko,udělejte si jednu třídu prospěchem 123 a druhou 345 a nemusíte vymýšlet pitomosti
Ještě by nám mohla paní ředitelka prozradit, z čeho učitelům přesčasové hodiny nadúvazek platí (připomínám, že mají být placeny dvojnásobnou částkou jako běžná hodina), na mnoha školách totiž díky chybějícím penězům neplatí ani suplováné hodiny.
Okomentovat