"Jednoduché to nemá ani ministerstvo školství, které teď zpracovává návrhy závěrečných zpráv už ukončených operačních programů. Mělo by asi nějak přesvědčit, že těch 51 miliard korun proinvestovaných v minulých pěti letech jen v programu vzdělávání pro konkurenceschopnost skutečně přispělo ke zlepšení úrovně výuky v České republice. No, nejspíš to úředníci zvládnou ke všeobecné spokojenosti. Zajímavější by ovšem bylo, kdyby měli pokrok hodnotit žáci,“ píše Radka Kvačková v dnešních Lidových novinách.
A pokračuje:
|
Radka Kvačková (repro ČT) |
Občas neškodí podívat se do statistik. Čísla totiž naznačí ledacos. Například spokojenost s veřejným školstvím. Když jsou žáci a rodiče spokojeni, nebudou asi sahat do peněženky a připlácet si na školy soukromé, tedy aspoň na úrovni základních škol. Z toho hlediska spokojenost s léty spíše klesá. Zatímco před deseti lety navštěvovalo privátní základní školy 4647 žáků, loni už to bylo víc než dvakrát tolik. Přibylo i žáků, pro něž rodiče zvolili namísto veřejné školy školu církevní. V roce 2005 šlo o 4671 dětí, loni o 6281. Přitom neplatí, že by bylo v současnosti celkově víc školou povinných žáků, spíše naopak. Zatímco v roce 2005 jich statistika registrovala skoro 880 000, loni jen 874 000.
Celý text naleznete v dnešních Lidových novinách
5 komentářů:
On je průšvih v tom, že unijní peníze už více než let nahrazují peníze, které by do školství měly proudit ze státního rozpočtu. Takže ani žádné zlepšení nastat nemohlo.
Hlavně se rozjel vzdělávací byznys.
Jednoduché to nemá ani ministerstvo školství, které teď zpracovává návrhy závěrečných zpráv už ukončených operačních programů. Mělo by asi nějak přesvědčit, že těch 51 miliard korun proinvestovaných v minulých pěti letech jen v programu vzdělávání pro konkurenceschopnost skutečně přispělo ke zlepšení úrovně výuky v České republice...
Když jsou žáci a rodiče spokojeni, nebudou asi sahat do peněženky a připlácet si na školy soukromé, tedy aspoň na úrovni základních škol...
Zatímco před deseti lety navštěvovalo privátní základní školy 4647 žáků, loni už to bylo víc než dvakrát tolik. Přibylo i žáků, pro něž rodiče zvolili namísto veřejné školy školu církevní...
On je průšvih v tom, že unijní peníze už více než (deset?) let nahrazují peníze, které by do školství měly proudit ze státního rozpočtu. Takže ani žádné zlepšení nastat nemohlo.
Hlavně se rozjel vzdělávací byznys.
"Lup kozu do vazu" říkala moje babička, když někdo zvlášť dobře tzv. trefil hřebík na hlavičku.
Pane Týři, chtěl bych Vás upozornit, že vložením cizího názoru do přejatého textu (R. Kvačková v Lidových novinách) bez grafického odlišení či uvedení odkazu je porušováno pravidlo pro používání citací. Je to škoda, tím obecně klesá věrohodnost Vašich diskusních příspěvků.
Odlišeno je to tečkami na konci odstavců a mezerami. Tato diskuse není rozsáhlá a pocházejí z ní všechny citované pasáže. Takže se v tom, myslím, každý, kdo chce, může velmi snadno zorientovat. Že by tím "klesala vérohodnost" argumentace? Tohle tvrzení se mi zdá být tak trochu "vynucené z prstu". Ale dobrá, pane Václavíku. Dík za tu připomínku a beru ji na vědomí. J.Týř
Okomentovat