„Představme si vzdělávací systém jako koně, kterého budeme nejprve trápit hlady. Pak s překvapením zjistíme, že netáhne, spíše se plouží. A abychom ho povzbudili k výkonu, začneme ho více bičovat.“ Bohumil Kartous sice mezi diskutujícími na České škole nesklízí právě velké sympatie, myslím nicméně, že tento jeho obraz mohou učitelé ocenit. Jistě, někteří by mezi ty zuřivé vozky, kteří bičují zemdlelé zvíře, zařadili právě i Kartouse a jeho kolegy udělující dobré rady...
Každopádně:
Přejeme vám dobrý rok!
Bez hladovění.
A hlavně s co největším prostorem pro svobodný pohyb. Bez těžkých tlačících postrojů a nekompetentních vzteklých vozků.
Přejeme vám dobrý rok! Bez nekompetentních vzteklých vozků!
sobota 31. prosince 2016
·
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
14 komentářů:
To se myslím moc nepovedlo...
---
České školství netáhne, jen plouží?
Ten nekompetentní vzteklý vozka je Valachová?
Tažný kůň bez postrojů a s co největším prostorem pro svobodný pohyb toho moc nenatahá...
A vozkyň typu Laurenčíková......
Souhlasím.
Ten příměr je nepovedený.
A pokus spojit ho s přáním dobrého roku, spolu se zřejmým úmyslem "ohladit hrany", je tudíž nepovedený na kvadrát.
V úryvku avizovaného článku jsou napsány i podstatnější věty. Cituji:
Vezmeme-li totiž v úvahu poměr „cena–výkon“, čeští žáci, tedy i učitelé, dosahují rozhodně nadprůměrných výsledků. To je třeba otevřeně říkat a poukazovat na to vždy, když se mluví o hledání jakýchkoli řešení. To se však neděje. Není divu, že jsou pak na základě takových výsledků přijímána řešení, která vůbec nereagují na příčiny problémů.
Vždycky, když mám chuť proklít EDUIN s jeho smečkou "expertů" a poslat je do horoucích pekel, podaří se někomu z nich trefit pověstné zrno a napsat něco smysluplného a pravdivého.
A vždycky, když mám tedy chuť "vzít tu bandu na milost", podaří se někomu z nich spolehlivě tu správnou myšlenku zazdít a náznak dobrého dojmu opět pohřbít.
Nejinak tomu je i teď, když článek vzápětí pokračuje:
Typickým příkladem je státní maturita nebo plošné přijímací zkoušky. Ty byly do systému integrovány údajně kvůli zlepšení úrovně vzdělávání. Nicméně z logiky věci se dá usuzovat, že cíl nemůže být naplněn. Aby to bylo zřetelnější, představme si vzdělávací systém jako koně, kterého budeme nejprve trápit hlady. Pak s překvapením zjistíme, že netáhne, spíše se plouží. A abychom ho povzbudili k výkonu, začneme ho více bičovat.
Dává to někomu smysl? A právě taková řešení ordinujeme českému vzdělávání. Žijeme v domnění, že stačí „nastavit laťku“ a kvalita se dostaví sama. Jako by bylo možné podvyživeného koně přimět k lepšímu tahu větším násilím.
Tak tedy, z logiky věci je "logika věcí" pana Kartouse naprosto nelogická.
Pletete dohromady výkon vzdělávacího systému a výkony jednotlivých žáků. To jaksi z logiky věci není možné. A na základě takové logiky něco vyvozovat, to už nemá s logikou ale pranic společného. Což takhle doučování v oblasti formální logiky? Věřím, že třeba kolega Doležel by se toho klidně ujal.
A propos.
Když kupříkladu nastavíme povolené množství dusičnanů ve vodě, nebo jiný parametr pro volně prodávané potraviny, znamená to, že se "kvalita dostaví sama"?
Nikoliv. Je třeba, aby stanovený parametr někdo kontroloval a potravinu, která jej nesplňuje, nepustil do obchodní sítě, popřípadě stáhnul z prodeje.
A protože na čest výrobců se nelze spolehnout, potřebujeme hygienický dohled a potravinářskou inspekci.
Nový rok 2017. Je dobré popřát vše nejlepší a bez jakýchkoliv komentářů.
poste.restante, záleží na tom zda měříte toxiny, nebo třeba živiny.
Co se týká 2016 je to dobře vyjádřeno zde: https://www.youtube.com/watch?v=PQ6WPo-oW5Q
Mnoho dobrých hodin a málo frustrace v 2017.
záleží na tom zda měříte toxiny, nebo třeba živiny.
Tak nějak si nevybavuju případ stažení potraviny z trhu pro nadměrný výskyt živin. :-)
Stejně jako si jen obtížně umím představit, že by žák nesplnil podmínky maturitní zkoušky, protože by toho "věděl příliš moc". :-)
Inu, tato diskuse bude zřejmě tematicky tou novoroční.
Takže teď pro zbytek času odkládám ostrý brk.
Všem čtenářům i diskutujícím webu Česká škola v novém roce přeji vše nejlepší, dobré zdraví a pevné nervy.
Vše nejlepší, zdraví a štěstí přeji všem. Pevné nervy jsme získali každodenním pilným drilem na České škole.
Ano přeji všem hezký nový rok a ať se nenecháte otrávit školskými příživníky. A jako odpověď všem demagogům ve školství zde mám jednu Silvestrovskou, zaručeně pravdivou zprávu:-)
Projekt Ježíšek
Ministerstvo školství rozhodlo o spuštění výzkumného projektu pro zefektivnění práce Ježíška, jako nositele vzdělanostních pomůcek i sportovního vybavení a uvedení uvedeného do souladu s předpisy a zákony České republiky a směrnicemi Evropské unie.
Impulsem k řešení tohoto problému byly zahraniční výzkumy zabývající se tímto českým fenoménem.
Podle výzkumu Dr. P.G. Oxe z Univerzity of West Dakota na reprezentativním vzorku dětí bylo zjištěno, že Ježíšek neodvádí kvalitně svou práci. Odpověď na otázku „V čem vidíte přínos práce Ježíška?“ v dotazníku Dakotské školní inspekce u přesně 99% respondentů zůstala nevyplněna nebo zněla: What is Ježíška?
Při bližším prozkoumání práce dotyčného byly zjištěny závažné nedostatky.
Ježíšek nedodržuje zákoník práce. Nerozvrhne si pracovní dobu do šesti hodin s přestávkou, ale snaží se všechno stihnout cca od 16:00 do 20:00, což je vražedné tempo. Navíc nemá žádné pomocníky, takže neumožňuje zaměstnat další pracovní síly, což je nesolidární. Zvláště v případě, kdy je k dispozici spousta vysokoškolsky vzdělaných mladých lidí, kteří by rádi přispěli Ježíškovi v jeho nelehké práci dobrou radou.
Pracuje zdarma, nepobírá žádný plat, tedy nejen že neplatí daně, ale tvoří nekalou konkurenci záslužné činnosti neziskových organizací, které plat pobírají a platí nemalé daně.
Občasným nadělováním nezdravých potravin malým dětem tak, jako Mikuláš, podrývá chvályhodnou snahu MŠMT o zdravější stravování dětí.
Práce Ježíška nesplňuje řadu směrnic EU a tím ohrožuje české školství arbitráží.
Nedodržuje generovou rovnost. Děvčátkům nosí panenky a šminky, chlapečkům autíčka a pistolky.
Působí jen lokálně na území dvou zemí EU(České republiky a Slovenska) a v jiných zemích jen sporadicky, čímž evidentně diskriminuje ostatní etnika a příslušníky jiných států. Neuznává náboženskou rovnost a rovnost jiné barvy pleti. Některé děti nechává na pospas Santa Clausovi, Dědovi Mrázovi a jiným obdarovávajícím.
Narušuje pravidla inkluze. Měl by k dětem ze znevýhodněného prostředí přistupovat stejně, jako k dětem z prostředí horních deseti tisíc. Ve skutečnosti dětem z bohatých rodin nosí drahé dárky ve velkém množství, zatímco dětem z chudých rodin nosí málo a ba u některých musí za Ježíška zaskakovat různé organizace vybírající dary.
Ministerstvo se rozhodlo v rámci projektu Ježíšek, který můžeme směle svou závažností, kvalitou a výbušností tématu přirovnat k projektu Manhattan, sestavit výzkumný tým těch nejlepších špičkových odborníků z neziskových organizací, výzkumných ústavů a méně známých a tedy i pokrokových vysokých škol, kteří provedou výzkum podvratné neevropské činnosti Ježíška a za hojné podpory evropských fondů odhalí nedostatky a zkostnatělost Ježíškovy činnosti. MŠMT si slibuje, že dle hesla mnohých odborníků „Vše je na internetu!“ dojde nejpozději do pěti let k závazným závěrům a navrhne moderní alternativu Ježíškovy činnosti na bázi internetového byznysu. Pokud se výzkum zmapování činnosti Ježíška bude vyvíjet optimálně, MŠMT doufá, že se Ježíška podaří do r. 2021 začlenit do Kariérního řádu učitele na stupeň začínající učitel.
Již dnes je rozhodnuto o případných navazujících projektech Ježíšek II a Mikuláš I, Polednice I, kdy si ministerstvo posvítí i na jiné podvratné aktivity a vypracuje autoevaluační metodiku práce Ježíška, Ježíškovy inspekce a nezbytných komisí, jako například Komise pro dohled nad činností Ježíška a Komise pro dohled nad činností komisí, které budou neprodleně zřízeny.
Aktuálně 31. 12. 2016 zvláštní dopisovatel Miroslav Vaněk.
Pane Vaňku, to je Vaše původní tvorba? Mohu použít jako samostatný text? Děkuji! Hezký den!
Přeji do roku 2017 pevné nervy, pohodu a pracujte pouze do výše svého platu.
https://www.misantrop.info/vseobecna-vzdelanost/
Ano.
Můžete.
Věc: Poslanecká imunita V Praze 17. listopadu 2016
Od svých dvacet let jsem v péči psychiatrů, takže se mi například vyhnula vojenská prezenční služba, trest za protiústavní výroky, trest za hanobení hlavy státu... Mám to podobné jako je poslanecká imunita; rozdíl je jen v tom, že občas musím pobývat v psychiatrickém ústavu. Domnívám se, že poslancům, kteří jsou takovou imunitou chráněni, by občasný pobyt v psychiatrickém ústavu také prospěl.
Prosím o vyjádření se k této záležitosti.
S pozdravem ...
https://mobile.twitter.com/JTejc/status/815114337387945984
Supeeer! Zajímalo by mne, zda se pisateli dostalo řádné odpovědi. :)))
Ještě jednou přeji všem čtenářům a přispěvatelům České školy šťastný a dobrý nový rok 2017. J.Týř
Okomentovat