„Mezi klíčové části akčního plánu patří tzv. polytechnická hnízda,“ vysvětluje pražská radní Irena Ropková. „Hi-tech vybavené spádové dílny umožňují kterékoli pražské základní škole pravidelnou odbornou výuku dosažitelnou z jakékoli školy do 30 minut cesty. Díky jednotné podobě těchto dílen bude moci jít učitel se třídou do jakékoliv dílny a všude dostane stejný rozsah výuky.“
Ropková dodává:
Irena Ropková (praha.eu) |
Jiným příkladem zastupitelstvem schválené strategie jsou podle radní Ropkové Centra interaktivní výuky (CIV). Vzdor automaticky předpokládané technologické vyspělosti metropole je na tom Praha, z hlediska financování interaktivních technologií na VOŠ a SOŠ, paradoxně hůře, než ostatní kraje. Praha totiž podle Ropkové doposud neměla přístup k evropským dotacím na vzdělávací pomůcky. A odborné školy v této situaci přednostně investovaly do prostor praktického vyučování, namísto učeben pro teoretickou výuku.
Cílem projektu CIV je proto vybavit vybrané školy moderními technologiemi pro výuku čtyř rizikových předmětů - matematiky, cizích jazyků, přírodních věd a podnikavosti (ekonomické gramotnosti) - a ověřovat možné zapojování těchto technologií do dalších předmětů. Současně zde budou vyškoleni lektoři, kteří budou zajišťovat další vzdělávání učitelů.
Celý text naleznete zde
2 komentářů:
„Nemoudrý radní investuje do nákupu učebnic, moudrý do jejich vytváření"
To jako, že by Praha zainvestovala podobně moudře, jako se zainvestovalo v prvních šablonách? Z hlediska toho, že vím, jaké zmňaty v šablonách vznikly, si myslím, že rozhodně by bylo lepší zainvestovat do profesionálně vytvořených učebnic.
Na hi-tech hnízdech se napakují jen některé školy a vypadá to, že střední, základky z toho nic moc mít nebudou. Ale to už jsme po celé republice přece také v jednom z projektů měli. Střední školy se z něho vybavili a děcka ze základek tam téměř násilím naháněli, aby splnili výstupy.
"Cílem projektu CIV je proto vybavit vybrané školy moderními technologiemi pro výuku čtyř rizikových předmětů - matematiky, cizích jazyků, přírodních věd a podnikavosti"
Nevím sice, co je zrovna na těchto předmětech rizikového, ale v každém případě by pořádně potřebovali vybavit všechny, proč jenom ty vybrané?
Pokud se stane, že bude některá škola vybavena nějakou technikou (např. PC a jinou), měli by vrcholní představitelé myslet i na to, že se o techniku musí někdo starat. A to tak, aby byla ku prospěchu učitelům i studentům. Ne že se škola vybaví, a učitelé starejte se. Chce to i peníze na lidi, ne jen na věci.
Okomentovat