Aby se děti připravily na práci v moderním digitálním světě, nestačí jen dát jim do ruky mobil nebo tablet. Podle Ondřeje Neumajera je potřeba kompletně změnit dosavadní zastaralý pohled na výuku jako takovou. „Máme představu, že vzdělávání znamená sedět s rukama za zády a poslouchat výklad učitele. Tuhle představu mimo jiné velmi podporují rodiče, kteří to tak ve škole zažili, a s nimi je také potřeba pracovat,“ myslí si spoluautor Národní strategie digitálního vzdělávání do roku 2020 Neumajer. O jeho názorech píší Hospodářské noviny.
Ondřej Neumajer (neumajer.cz) |
„Víme, že dnes jsou děti tři až čtyři hodiny denně on-line. My tedy nemůžeme mít ze škol netechnologická ghetta. Víme například, že děti aktivně ve škole pracují s počítačem jen jednu hodinu týdně. Myšleno v rámci výuky, pod dozorem učitele. To je málo a mělo by se to změnit,“ říká.
Neumajer dodává, že podle aktuálních poznatků neurovědců učení nejlépe stimuluje vzájemná interakce a přátelské prostředí, ve kterém není stres a strach. Takže například známkování je s tím přímo v rozporu. „Mozek se uzavře a snaží se odpovědět tak, aby dostal co nejlepší známku. Ale nesnaží se o tématu dozvědět co nejvíc,“ upozorňuje Neumajer.
Celý text naleznete zde
4 komentářů:
Uznávám, že převzít nadpis z HN (S chytrým mobilem jde učit zábavnou formou) by mohlo vést některé rýpaly k otázce, proč to pan Neumajer nedělá... Proč je raději konzultantem vzdělávání...
---
Na druhou stranu, co je "netechnologické ghetto"? Ukažte mi školu, která je netechnologickým ghettem?
Léty bez učení se stává z pana Neumajera pomalu "odborník". Časem to dotáhne na experta.
"Máme představu, že vzdělávání znamená sedět s rukama za zády a poslouchat výklad učitele"
Miluju tyhle demagogické strawmany, vy ne?
JE PAN NEUMAJER IDEOT?
Školy nemohou být netechnologická ghetta .... podle aktuálních poznatků neurovědců učení nejlépe stimuluje vzájemná interakce a přátelské prostředí, ve kterém není stres a strach. Takže například známkování je s tím přímo v rozporu. „Mozek se uzavře a snaží se odpovědět tak, aby dostal co nejlepší známku. Ale nesnaží se o tématu dozvědět co nejvíc,“ upozorňuje Neumajer.
Brrr, z toho jde úplně strach. Platí to bezesporu i pro známkování mizerné placených, pitomostmi zatěžovaných a různými experty pomlouvaných učitelů. Myslím, že tento dogmatismus posílá žáky, rodiče i učitelé do ghetta strachu z ideologicky zastírané ziskuchtivosti vzdělávacích aktivistů a strachu z lhostejnosti MŠMT k osudu veřejného školství.
PROČ PAN NEUMAJER A OSTATNÍ MOZKOMILCI NEŘÍKAJÍ VÝHRADY K OBJEKTIVNĚ EXISTUJÍCÍM SYSTÉMOVĚ DŮLEŽITÝM PODMÍNKÁM VE ŠKOLÁCH PŘEDEVŠÍM MŠMT? PROČ JEJICH OBJEKTIVNÍ NEDOSTATEČNOST MLŽÍ POMLUVAMI UČITELŮ? PROČ SVOU IDEOCIÍ (NEETICKÝM A NEODBORNÝM A IDEOVĚ PODJATÝM A VŮČI UČITELŮM ZAMĚŘENÝM DOGMATISMEM) STRAŠÍ ŽÁKY, RODIČE, UČITELE A CELOU VEŘEJNOST?
Možná proto, že pak by se tak dobře neuživili. Pan Neumajer, myslím, velmi dobře ví, co, kdy, kde a jak má říkat, aby mu to nebezpečí nehrozilo. Není bohužel sám. Podívejme se třeba do Eduinu nebo do poradního sboru paní ministryně...
Pochopí už konečně různá média, Českou školu nevyjímaje, že zveřejňovat hlouposti z úst ideotických expertů je docela trapná věc?
Pochopí to taky Pedagogické fakulty?
J.Týř
Okomentovat