Výzkum, který porovnává situaci českých a norských vysokých škol přinesl pro české školy několik zajímavých námětů. Především nutnost orientovat se také na „netradiční skupiny studentů“.
Pro periferní regiony v ČR by podle výzkumu mělo být velkou inspirací široké zaměření na tzv. netradiční studenty. To znamená na studenty, kteří již pracují, pocházejí z nejrůznějších sociálních podmínek nebo spadají do kategorie 30+. V Norsku je přitom více než 50 procent studentů starších 25 let, zatímco v České republice jde o mnohem nižší podíl (33 procent).
Potřeba věnovat se těmto skupinám potenciálních studentů totiž vyplývá nejen z evidentního demografického stárnutí populace, ale také z rychlých změn pracovního trhu: lidé během svého života potřebují svoje znalosti doplňovat nebo dokonce radikálně měnit.
Otevřenost netradičním studentům mimo jiné znamená také nutnost přizpůsobit výuku. Například připravit pro ně kratší specificky zaměřené kurzy či programy.
Celý text naleznete v dnešním vydání deníku Právo
0 komentářů:
Okomentovat