Třikrát týdně vyráží z farnosti v Liběšicích u Žatce dodávka. Za jejím volantem sedí otec Vilém nebo některý z jeho asistentů a svážejí z okolních vesnic děti, aby se jim věnovali. V chudém kraji na severu Čech je málo příležitostí k vyžití, zvláště pro rodiny, které nezvládají platit kroužky, když už nějaké ve vsi jsou. Družina na faře je zdarma. Reportáž přinesl server lidovky.cz.
farnost Liběšice |
Otec Vilém ve válcování pokračuje, jen má ještě širší svozové teritorium. Vedle pravidelných „družin“ třikrát týdně, kdy si děti hrají na farním hřišti nebo uvnitř, tu pořádají i víkendové akce. V pátek si skupina třeba promítne film, po setmění se vydá na stezku odvahy, v sobotu se jde na výlet av neděli setkání vrcholí bohoslužbou. „Děti hodně baví, když si samy chystají oběd nebo večeři, pak myjí stoly a nádobí. Doma by to nedělaly, ale na návštěvě je to něco úplně jiného,“ směje se farář.
Před lety si otec Vilém přibral ještě jednu aktivitu – spoluzakládal liběšickou pobočku potravinové banky, která patří mezi čtrnáct členů České federace potravinových bank. „Máme na starosti okresy Louny a Most, jedny z nejproblematičtějších regionů v zemi, tam se člověk potká s lidskou bídou ještě více. Cítili jsme potřebu pomoci těm, kdo jsou opravdu v krajní nouzi a nemají ani na jídlo. Takových lidí je v naší republice asi patnáct procent. Je lhostejné, jak se do takové situace dostali, podstatné je, že v ní jsou,“ uzavírá dvaačtyřicetiletý kněz.
11 komentářů:
V kterém vesmíru se to týká ČEskÉ ŠKOLY?????
V tom, ve kterém učitele zajímá, jak děti tráví volný čas a jestli lze a má smysl pomáhat chudým dětem, aby ho trávili příjemněji a konstruktivněji než odpovídá situaci v jejich rodině. Hezké Vánoce, pane Paláte!
České školy se to netýká, nicméně pan farář dělá vysoce záslužnou činnost
ceskaskola.cz už neshromažďuje informace o škole, učitelích, žácích? Informace z článku si můžu najít a přečíst jinde, tady jsem býval rád, že si přečtu pro učitele zajímavosti, názory, diskuze o školství...
Myslím, že církev by se měla zapojit více do podobných programů. A dělat akce i pro děti "nevěřících".Mě se třeba nelíbí tříkrálová sbírka, kdy jim nesmrdí peníze od nevěřících,ale potom jdou peníze do církevních charit a podniků.
Vážená paní Karvaiová, vždy jsem si se zájmem přečetl Vaše komentáře, neboť z nich mluvila znalost věci. Tentokrát však nevíte, o čem píšete. Jak si představujete Tříkrálovou sbírku? Mají si snad nevěřící napsat na dveře: "K nám nechoďte, jinak vyletí vidle?" (V naší obci jsem se s takovou reakcí u novousedlíků totiž setkal).
Peníze z těchto sbírek jsou totiž dostupné všem, včetně nevěřících. Jako příklad v naší obci mohu uvést, jak šlo půl milionu od biskupství na zpevnění pozemku, kde došlo k sesuvu půdy, aby se podařilo zachránit dům nejbohatšího člověka v obci, mimochodem absolutního ateisty.
P.S. Evidentně mu tyto peníze nesmrděly.
Otázku vesmíru jsem položil právě proto - máme tady na serveru pro učitele atd. planě diskutovat o věci víry, náboženství, církve? Podle mne "komárkovina" nebo debata o počtu andělů na špičce jehly. Nikdo přece nezpochybňuje zásluhy církve v různých oblastech, ale o tom, co církev koná - učitelé nerozhodují. Vážím si názorů paní Jany i old pratavetra, absolutně mě v této věci nezajímá jejich kladný nebo záporný vztah k charitě, to je věc osobní volby a svobody...
Je pan Komárek IDEOT (ideologicky podjatý demagog)?
V kterém vesmíru se to týká ČEskÉ ŠKOLY?????
ceskaskola.cz už neshromažďuje informace o škole, učitelích, žácích? Informace z článku si můžu najít a přečíst jinde, tady jsem býval rád, že si přečtu pro učitele zajímavosti, názory, diskuze o školství...
napsal pan Palát v reakci na článek říkající, že jakýsi "Farář sváží chudé děti na kroužky".
Veřejná, rozpočtově financováná, škola poskytující bezplatně tzv. počáteční vzdělávání je podle zákonů ČR VZDĚLÁVACÍ instituce, jejíž chod určuje zákon a kterou spravuje a řídí MŠMT a zřizovatelé škol. O sociální věci se má starat především MPSV.
České veřejné (rozpočtově financované a bezplatné počáteční) školství je hrubě podfinancované a ze strany MŠMT mnohdy neúčelně spravované a řízené, což se týká i EU dotací. Administrativní zátěž učitelů roste a na české v rámci OECD nejhůře placené učitele jsou kladeny další a další mnohdy nesmyslné požadavky jak ze strany MŠMT a tak i ze strany nevládních organizací. Toto jsou závažné SYSTÉMOVĚ NESROVNALOSTI, kterým by se Česká škola měla věnovat pozornost především.
Jak se k pořadí priorit českého školství staví pan Komárek? Stačí podívat se na titulky dalších článků v České škole, jak jdou v řadě za sebou, aby bylo zřejmé, že očividně ubyly články objektině informující o děni a nesrovnalostech ve školství a že přibývá komentujících článků se základními problémy českého školství přímo nesouvísejících.
V poslední době sem už jen se sebezapřením ještě nahlédnu a něco napíšu. Těch se školou přímo nesouvisejících IDEOTICKÝCH témat je tu totiž čím dál víc.
Je pan Komárek IDEOT (ideologicky podjatý demagog), který nechápe nebo nechce chápat, co je veřejná škola a jaké jsou její základní systémové problémy?
J.Týř
Asi jsem ovlivnena cinnosti nebo spis necinnosti cirkve katolicke v nasem okoli. A urcite je to nazor subjektivni. K charite mam blizko, ale davam prednost tem svetskym zalezitostem.
"a v neděli setkání vrcholí bohoslužbou."
A dušička je v hrníčku. A vo to de.
Byly myslím, doby, kdy různí autoři posílali České škole docela zajímavé články. Ty doby jsou asi pryč. A pan Komárek, zdá se, už převážně jen vylizuje jemu vonná avšak české škole dost vzdálená zákoutí mediální scény.
Okomentovat