Úřednický jazyk může být jenom nesrozumitelný, zbytečný nebo hloupý. Ale může být také vysloveně provokativní a kontraproduktivní. Nejednou se do těch nejhrůznějších poloh dostává v provedení úředníků MŠMT. Posledním příkladem jsou slova náměstka ministryně Václava Velčovského k novému reklamnímu spotu ministerstva.
Václav Velčovský (mšmt.cz) |
Zejména závěrečná formulace je lahůdková: „zvýšení povědomí veřejnosti o klíčových oblastech OP VVV“. Jaká je toto „gramotnost“? Ale budiž, zasvěcenci možná něco tuší...
Spot samotný nevybočuje z průměru reklamy a propagandy: Nemá žádný nápad, je nudný, ale naštěstí krátký, jeho vypovídací hodnota je vysoce sporná a ukazuje svět krásných mladých dychtivých soustředěných lidí.
Krásná mladá paní učitelka s laskavým úsměvem prochází mezi lavicemi hezky upravených a zjevně výukou stoprocentně zaujatých dětí... Nic proti tomu, taková je prostě kultura reklamy...
Očekávatelnou míru nevkusu a zbytečnosti tak překračuje až komentář náměstka Velčovského: „I v tomto obecně zaměřeném spotu jsme opět využili autenticity, záběry byly natočeny ve skutečném prostředí se skutečnými pedagogy, žáky, studenty a vědci.“
Jistě, pane náměstku.
Reklamní spot naleznete zde. Tiskovou zprávu ministerstva zde
Michal Komárek
7 komentářů:
máme nejen pomáhat a chránit alie i pomáhat a bádat
Úžasné.
Ale jistě. Když budu hledat najdu nadšenou paní učitelku i třídu žáků zaujatou pro věc, kterou natočím. Ale to neznamená, že většina žáků na to nekašle a že většina z učitelů nejsou demotivované a vyhořelé trosky.
Krásní soustředění a dychtiví mladí lidé a učitelé X škaredí staří neschopní učitelé
Nádherná ukázka xenofobie v podání jistého ministerstva.
Okomentovat