Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy jako Řídicí orgán Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání vyhlásilo další dvě výzvy k předkládání žádostí o podporu formou projektů zjednodušeného vykazování, tzv. šablony. Po mateřských a základních školách, pro které byly výzvy na šablony vyhlášeny v červnu letošního roku, mohou tento typ projektů s malou administrativní náročností realizovat nově i střední a vyšší odborné školy.
Stejně jako u šablon pro mateřské a základní školy je jedna z výzev určena žadatelům sídlícím mimo území hl. m. Prahy a druhá naopak pouze po žadatele sídlící na území hl. m. Prahy. Vedle personální podpory (školní asistent, školní speciální pedagog, školní psycholog, sociální pedagog), která školám pomůže zajistit hladký průběh společného vzdělávání, obě výzvy nabízejí šablony na školního kariérového poradce, koordinátora spolupráce školy a zaměstnavatele, zapojení ICT technika do výuky, stáže pedagogů u zaměstnavatelů, CLIL ve výuce nebo zapojení odborníka z praxe do výuky. Mezi podporované aktivity patří mimo jiné také další vzdělávání pedagogických pracovníků včetně jejich osobnostně sociálního a profesního rozvoje. Školy ve svém projektu mohou podpořit žáky nebo studenty v denním studiu i v ostatních formách studia.
Střední a vyšší odborné školy mohou o dotaci žádat od 20. prosince 2016 až do vyčerpání alokace, nejpozději však 30. září 2017 do 14:00 hodin.
Více informací naleznete na stránkách http://opvvv.msmt.cz v sekci Výzvy OP VVV.
5 komentářů:
Takže tři roky budeme pytlikovat (Pytlíku, promiň) penězmi z EU, kdy rok bude trvat rozjezd (žádosti o peníze, aby vůbec byly vyčerpány), rok vyúčtování. A peníze se vlastně z největší části přelijí školitelům a organizátorům školení, jejichž úroveň není dopředu zřejmá. A přínos taky.
"Jak prosté, milý Watsone."
Může mi někdo vysvětlit, proč jsou některé šablony pro prahu a jiné pro neprahu? Co to jako má znamenat, Copak v Praze se učí jinak a jinde?
Včera jsem si tu hrůzu četla. Šablony pro základky jsou snad ještě jakž takž využitelné, ovšem aktivity v šablonách pro střední školy, to už je hotová zrůdnost. Většina z nich je nastavena tak, že je v praxi nerealizovatelná, což povede k tomu, že vše proběhne jen na papírech a bude se podvádět ve velkém.
Jako příklad uvedu zapojení ICT technika do výuky školy. Základní podmínka je jeho působení ve 100 vyučovacích hodinách po dobu pěti měsíců společně s pedagogy pracujícím s žáky v konceptu 1:1. Na každou hodinu pak připadá další hodina a půl na přípravu na hodinu. To znamená 50 odpracovaných hodin za měsíc. Pokud by škola chtěla tuto šablonu napsat pro svého již zaměstnaného technika, což by bylo nejlogičtější, bude tento pracovník přetížený. Už i tak ICT technici běhají po školách jako ratlíci. Pokud by chtěla zaměstnat někoho zvenku, bude jen těžce za takto nastavených podmínek z okruhu ajťáků někoho shánět.
A takovýchto nesmyslů je tam povícero.
Paní Karvaiová, ty šablony se od sebe liší jen způsobem financování, a protože Praha patří mezi rozvinuté regiony musí se podílet na spolufinancování.
Tunel jako na ZŠ.
Okomentovat