„Není bez zajímavosti, že velkoryse garantovanou valorizaci platů mají mezi státními zaměstnanci právě ti nejbohatší. O mzdy učitelů se svádí vždy znovu a znovu boj, zpravidla ve chvíli, kdy už to vypadá, že ze školství všichni odejdou,“ píše ve sloupku deníku Právo Josef Koukal.
A dodává:
„I nejbídněji honorovaný řadový poslanec dostane v lednu přidáno sedm tisíc.
Komu že to platy automaticky vzrostou? Nejen ústavním činitelům, ale i lidem v takových finančně podhodnocených profesích, jako jsou členové Nejvyššího kontrolního úřadu, Rady pro rozhlasové a televizní vysílání nebo Ústavu pro studium totalitních režimů – tedy institucí, bez kterých bychom si svůj každodenní život snad ani neuměli představit.
Zákonodárci neradi mluví o sedmi tisícovkách, které jim meziročně přibudou na výplatnici, to se mnohem raději rozhovoří o těch třech stokorunách, které v návalu štědrosti ukápli důchodcům.
Celý text naleznete v dnešním vydání deníku Právo
Josef Koukal: Ne učitelům, ale těm nejbohatším státním zaměstnancům se opravdu přidává
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
9 komentářů:
Přesně. Jen řeči.
Výuka vlastně nikoho nezajímá a zajímat nebude!
Pro zájemce návrh zákona:
http://www.psp.cz/sqw/text/tiskt.sqw?O=7&CT=959&CT1=0
Školství = boj o funkce. Samý koordinátor.
A hlavně se vzdělávat. To pomůže!!!
Jen nepochopím proč má mít 2.st ZŠ a na nižším stupni gymnázia za třídnictví 1000-2000? Ostatní 500-1000 měsíčně.
Už dnes nechce třídnictví nikdo dělat. Ani u maturantů. Na učňácích je to očistec a neustálé psaní dopisů a honění dětí do školy.
Ještě jedna zajímavost:
Na podzim 2015 byla na webu MŠMT zřízena tematická sekce k profesnímu rozvoji učitelů, v jejímž rámci byl zřízen e-mailový kontaktní formulář určený široké veřejnosti pro konzultace týkající se připravovaného kariérního systému učitelů.
Od března 2014 byla vznikající podoba kariérního systému učitelů diskutována s pedagogickou veřejností, zástupci asociací, vedoucími odborů školství krajských úřadů a zástupci školských odborů
Je Kariérní řád učitelů další letadlová loď českého školství?
Egyptské nebo mexické pyramidy pyramidy stojí i po tisíciletích, protože jsou fyzikálně správně postaveny na širokých a stabilních základech - každý vrchní kámen tam stojí na dobře dimenzovaných a ukotvených kamenech pod nimi. Tohoto principu využívá i poctivý tzv. MULTILEVEL MARKETING.
U nepoctivých politických, správních nebo ekonomických pyramidových her (tzv. letadlové hry) to tak není. Jejich předimenzovaná vrchní patra tu dobrou základnu ve spodních patrech nemají a proto se po čase hroutí (každému letadlu jednou dojde palivo nebo se porouchá a musí sednout na zem).
Viděli jsme to například u systému RVP (viz například studie S. Štecha Když je kurikulární reforma evidence-less) a vidíme to myslím dobře i teď u Kariérního řádu pro učitele. Kariérní řád učitelů totiž, myslím, není dobrou stavbou spočívající na dobrých základech. Pouze její administrující špička, třetina parkinsonovsky vyvolených manažerů, mentorů, tutorů, lektorů a koordinátorů a kýho čerta ještě, z něj má zaručen přímý platový užitek. Prý za to, že dobře "ošetří" ty platově poddimenzované dvě třetiny z mizerné placené a podivně shora organizované základny školské pyramidy. To je ale očividný nesmysl, když:
Učitelům, kteří jsou dole, dobře učí a chtějí se mít platově lépe, Kariérní řád učitelů zatím jen slibuje pouze ubohých 130 % průměrného platu zatímco ostatní VŠ kvalifikovaní zaměstnanci mají v ČR cca 200 %. Kdo z učitelů se chce mít alespoň o trohu lépe, musí vyšplhat do pater té horní třetiny pyramidy a zařizovat z ní ovládání těch šizených, demotivovaných a naštvaných dolních dvou třetin. Pak už ale není tím dobře učícím učitelem z těch dvou třetin dole... Kariérním řádem konstruovaná školská pyramida České republiky tedy nestojí na dobrých základech a nemůže proto dobře fungovat. Tomuto školskému letadlu myslím schází dobrý plán, servis, palivo i dispečink.
Na nepoctivých (v podstatě podvodných) pyramidových hrách vydělává dobře jen špička šidící a ukecávajíci ty dole, že taky vydělají, i když to z principu není možné. Nepoctivci hrající tyto nepoctivé hry se obvykle hájí nepodstatnými argumenty, aby udrželi v klidu ty ošizené dole. V ekonomice je to právními předpisy, vyšetřovateli i soudy klasifikováno zpravidla jako trestné jednání (podvod) a pachatelům se pak dostává postihu. Ve státní správě to tak není. PROČ?
Odpoví na tyto otázky paní ministryně, Vláda a Parlament ČR například v dalším kole projednávání tzv. Kariérního (ne)řádu učitelů?
J.Týř
PS: Z EU dotací financováná, od špičky a bez řádné konzultace s dotčenými osobami budovaná, pyramida Kariérního (ne)řádu učitelů je z výše uvedených důvodů velmi podivnou stavbou.
Doufám a věřím, že rodiče, žáci, učitelé, zřizovatelé škol, pedagogické fakulty, zaměstnavatelé a celá veřejnost dostanou od výše uvedených osob řádnou odpověď na výše uvedené otázky.
Odpověď, že přeci musíme alespoň nějak čerpat EU dotace, za řádnou odpověď nepovažuji.
Karierní řád je na ..... , když jsou celkové mzdy mizerné.
METODA PRÁCE NA KARIÉRNÍM ŘÁDU UČITELŮ?
Víte, jak se nejlépe ubránit divokému kanci, který na vás v lese zaútočí?
Nevíte? Je to snadné: Hoňte se s ním kolem stromu tak dlouho, až z toho bude jelen. Pak toho jelena chyťte za parohy a odveďte ho do obory, kam patří.
Viz
http://www.pedagogicke.info/2016/12/vlasta-bohdalova-bylo-by-velkou-chybou.html
Seznamte se, prosím: SCHÉMA KARIÉRNÍHO ŘÁDU UČITELÚ 2016-12
Dnes paní ministryně seznámila senátní školský výbor s aktuální verzí tzv. Kariérního řádu učitelů.
Líbilo se senátnímu výboru opomenutí profesního rozvoje učitelů v předmětových didaktikách v KS2 návrhu Kariérního (ne)řádu učitelů?
Okomentovat