Když ministryně školství Kateřina Valachová ohlásila, že do konce roku platy učitelů vzrostou o osm procent, expert na vzdělávací systémy Daniel Münich pro Deník reagoval, že symbolické přilepšení o několik stokorun nic neřeší. „Aby to proměnilo zájem o obor, muselo by jít o zvýšení skokové, kolem deseti tisíc," míní Münich. Výsledky, jež přinesl průzkum společnosti Scio mezi třemi tisícovkami žáků předposledních ročníků středních škol, jeho slova nepřímo potvrzují. Píše o tom Deník.cz.
Největší zájem mají o lékařské a farmaceutické obory, za nimi se umístily humanitní a ekonomické vědy. Poslední místo obsadily zemědělské a zdravotnicko-sociální směry. Scio, jež pořádá Národní srovnávací zkoušky, také zjišťovalo, kam a proč se kdo hlásí. Ti, kteří uspěli ve zkouškách nejlépe, se chystají na matematicko-fyzikální, přírodovědné, lékařské a IT obory. Na opačném konci jsou uchazeči o zdravotnicko-sociální a také pedagogické zaměření.
Celý text naleznete zde
Více informací o průzkumu zde
5 komentářů:
Pokud by někdo čekal něco jiného, byl by naivní.
Co k tomu dodat? Nic. Protože to snad ani nemá cenu.
(A přece něco: A to si učitelské obory často vybírají studenti jen proto, aby měli VŠ vzdělání a titul, nikoli kvůli tomu, že by chtěli učit. To je přece známé.)
Na to nepotřebovali dělat průzkum. Mohli se zeptat kteréhokoli gymnaziálního učitele.
Na to se nemusí ptát gymnaziálního učitele, to jim řeknu taky a učím na základce.
Gymnazisté, kteří ve vysokoškolském studiu pokračují nejčastěji, si učitelství volí až na jednom z posledních míst.
Ehm. Někdo si asi nepřečetl pořádně zprávu. Pedagogické obory jsou co do preferencí na šestém místě ze třinácti, pokud pominu volbu "ještě nevím". Je o ně vyšší zájem než o technické, jazykové nebo mat-fyz obory.
Ovšem důležitější, nežli zájem o obor je celkový cíl studia.
Adept technického oboru, mat-fyzu nebo medicíny se nejspíše bude chtít svému oboru dále věnovat.
Adept studia pedagogiky, kulturologie či sociologie má velmi často za cíl jen bez větší námahy získat titul a pak se věnovat něčemu jinému.
Okomentovat