Studie, zveřejněná 30. listopadu 2016 v časopise Journal of Science and Medicine and Sport, zjistila, že čím víc času stráví děti v první třídě sezením a čím méně času jsou fyzicky aktivní, tím menší pokroky dělají v dalších dvou letech ve čtení. Délka prosezeného času v 1. třídě má negativní vliv i na jejich početní schopnosti. Studie je jedním z témat, kterými se zabývá nový Zpravodaj NÚV.
„Memorování, nebo učení s porozuměním? Vhodná je kombinace více přístupů.“ Mají se žáci při učení matematiky spoléhat hlavně na svoji paměť, nebo se naopak snažit problémům porozumět do hloubky a hledat různé cesty k jejich řešení? Studie OECD porovnává různé strategie učení a prezentuje jejich přednosti i nevýhody.
Celý Zpravodaj je ke stažení zde
2 komentářů:
Dovolím si této studii nedůvěřovat.
Rád bych výzkum, ne pouhou studii. A také kde a kdy a na kom byla získávána data?
Co myslí matematickými kompetencemi? Počítání? Nebo i něco víc?
Myslím, že je zde myšlena fyzická aktivita jako taková. je snad rozdíl, jestli dítě sedí ve škole nebo doma? Asi těžko.My jsme taky ve škole seděli, ale po škole jsme lítali po venku a lezli na stromy. Takže fyzické aktivity jsme měli až hanba. dnes děti sedí ve škole a doma taky. A troufám si tvrdit, že ve škole mají fyzické aktivity více, než doma.
Okomentovat