Chlapci, kteří klidně sedí, se hůře učí číst

středa 21. prosince 2016 ·

Studie, zveřejněná 30. listopadu 2016 v časopise Journal of Science and Medicine and Sport, zjistila, že čím víc času stráví děti v první třídě sezením a čím méně času jsou fyzicky aktivní, tím menší pokroky dělají v dalších dvou letech ve čtení. Délka prosezeného času v 1. třídě má negativní vliv i na jejich početní schopnosti. Studie je jedním z témat, kterými se zabývá nový Zpravodaj NÚV.


Zpravodaj upozorňuje také na další zajímavou studii:

„Memorování, nebo učení s porozuměním? Vhodná je kombinace více přístupů.“ Mají se žáci při učení matematiky spoléhat hlavně na svoji paměť, nebo se naopak snažit problémům porozumět do hloubky a hledat různé cesty k jejich řešení? Studie OECD porovnává různé strategie učení a prezentuje jejich přednosti i nevýhody.



Celý Zpravodaj je ke stažení zde

2 komentářů:

mirek vaněk řekl(a)...
21. prosince 2016 v 13:04  

Dovolím si této studii nedůvěřovat.
Rád bych výzkum, ne pouhou studii. A také kde a kdy a na kom byla získávána data?
Co myslí matematickými kompetencemi? Počítání? Nebo i něco víc?

Jana Karvaiová řekl(a)...
21. prosince 2016 v 14:42  

Myslím, že je zde myšlena fyzická aktivita jako taková. je snad rozdíl, jestli dítě sedí ve škole nebo doma? Asi těžko.My jsme taky ve škole seděli, ale po škole jsme lítali po venku a lezli na stromy. Takže fyzické aktivity jsme měli až hanba. dnes děti sedí ve škole a doma taky. A troufám si tvrdit, že ve škole mají fyzické aktivity více, než doma.

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.