K výsledkům šetření TIMSS, ze něhož vyplynulo, že Česko má v mezinárodním srovnání nejvíce žáků, které nebaví chodit do školy i nadprůměrný počet nespokojených učitel, se vrací deník Právo. Podle deníku se ukázalo, že celkově spokojení učitelé učí asi jen třetinu žáků.
Jenže učitel pak před sebou vidí třídu, která je méně vnímavá, děti jsou rozptýlené, nebaví je to tam. To pak prý vede u učitelů k nespokojenosti s vlastní prací. „Protože se kantoři bojí, že by děti mohly víc zlobit, tak na ně víc tlačí a víc se tlačí na pořádek a dosáhnou ho, ale zápal pro vzdělání v nich nevzbudí. Vidí, že jsou znuděné, a učitel je pak otrávený. Všechna čísla vypovídají o tomtéž. Ve školách se dodržuje to, co má, ale velká radost to není pro nikoho,“ shrnul Feřtek.
Domnívá se, že atmosféru by mohlo vzpružit, kdyby se kantoři více orientovali na formativní hodnocení. „Jednou jsem se ptal učitelů, kteří formativní hodnocení dělají, jak by pro to získali ostatní kolegy, když je to tak náročné. Odpověď byla jednoznačná: ,Bude to bavit děti a tím pádem i je,‘,“ uzavřel Feřtek.
Celý text naleznete v dnešním vydání deníku Právo
7 komentářů:
Feřtek! Nástup na plac k formativnímu hodnocení!
Tomáš Feřtek ze společnosti EDUin upozorňuje na jeden z důvodů, který ovlivňuje spokojenost žáků i učitelů na našich školách. Učitelé se podle něj bojí, že by mohli nad situací ve třídě ztratit kontrolu a přistupují k represivním prostředkům. „Nejsou na ně hnusní, spíš jsou docela vlídní. Ale hodně je drží zkrátka a děti si na to zvykly. Vládne tam taková udusanost,“ popsal...
Domnívá se, že atmosféru by mohlo vzpružit, kdyby se kantoři více orientovali na formativní hodnocení. „Jednou jsem se ptal učitelů, kteří formativní hodnocení dělají, jak by pro to získali ostatní kolegy, když je to tak náročné. Odpověď byla jednoznačná: ,Bude to bavit děti a tím pádem i je,‘,“ uzavřel Feřtek.
Feřtek! Nástup na plac a ukázat to ve třídě s 28 žáky s těmi povinnostmi a platem, který mají učitelé! My vás pak s dětmi formativně ohodnotíme, aby nás to všechny bavilo. A Právo pak o tom může napsat další reportáž... :)))
Česko má z vyspělých zemí nejvíc znechucených učitelů i žáků - mimo jiné i díky činnosti společnosti EDUIN a pana Feřteka osobně.
Promiňte, na které straně se o tom v českém výcucu z TIMSS píše? Já tam našel jen vztah žáků k matematice a přírodovědě (kde jsme tak nějak uprostřed), o vztahu ke škole či vztahu učitelů ke škole nic...
---
Jinak teda pochybuju, že se odpovídalo na otázku "Jak moc jste znechucený školou". Spíš "Jak moc jste spokojený..."
Nebýt spokojený je něco jiného než být znechucený...
Nejsou na ně hnusní, spíš jsou docela vlídní.
Tento feřtekovský "vzorec" si osvojím. Feřtek není na učitele hajzl, spíše je docela popleta.
řešení jednoduché,školy státní poskytující zadarmmo průměrný standart pro všechny a školy soukromé za školné,a problém je vyřešen
" řekl Právu znalec školského prostředí Tomáš Feřtek ze společnosti EDUin."
https://www.novinky.cz/veda-skoly/423352-ceske-deti-a-ucitele-skola-nebavi-nejvic-ze-vsech-vyspelych-zemi.html
Okomentovat