Základní škola v britském Nottinghamsphire dává známky nejen dětem, ale také jejich rodičům. Cílem těchto známek je zlepšit studijní výsledky žáků a motivovat rodiče, aby se účastnili společných večerů nebo pomáhali dětem s domácí přípravou. O reportáži z deníku The Telegraph informuje server scio.cz.
Michael Willshaw (wikipedia.org) |
Sir Michael Willshaw, ředitel Ofstedu (britské školní inspekce), ocenil známkování rodičů jako přínosnou praxi, kterou je vhodné zavádět i do dalších škol. Uvádí, že sdělit rodičům, jak je jejich podpora ve vzdělávání dětí důležitá, není snadné, přestože je zřejmé, že podporované děti (s rodiči ohodnocenými A nebo B) dosahují lepších výsledků než děti méně zapojených rodičů.
Ne všichni rodiče jsou ale ze známkování nadšení. Někteří je považují za „absolutně směšné“, obávají se, že brzy budou muset do školy nosit „hlupáckou čepici“, a uvádí, že když dostanou špatnou známku, jsou ponížení. Jiní vnímají své hodnocení jako přesun odpovědnosti z učitelů na rodiče.
Celý text naleznete zde
2 komentářů:
Jejda, oni to mají v zahraničí taky, že děti spolupracujících rodičů prospívají lépe? Já myslela, že je to jen v tom našem zapadákově.
A co na to naše Klára? Ta chce posilovat roli školy. Možná je jenom zbabělá pojmenovat ty selhávající rodiny.
Okomentovat