Drtivá většina rodičů, mladých lidí mezi 16 a 18 lety i učitelů si přeje návrat dílen do výuky na základních školách. O něco menší zájem je hlavně mezi mladými o znovuzavedení pozemků. Zjistil to průzkum agentury Ipsos pro Asociaci malých a středních podniků a živnostníků ČR. Otázkou je, jak by moderní výuka v dílnách měla vypadat a kdo by se o ni měl starat. O výsledcích průzkumu informuje ČTK.
Karel Havlíček (amsp.cz) |
Zavedení dílen by mělo zvýšit zájem dětí o řemesla. "Aby to mělo smysl, bude záležet na pojetí celé polytechnické výuky, učitelé musí zajistit rozmanitost výuky, propojení s praxí, novými trendy v oboru nebo pokrokovými technologiemi," uvedla asociace.
Předseda asociace Karel Havlíček doplnil, že hoblík, dláto a kladivo už současným dětem nestačí. "Mladí lidé musejí vidět propojení s novými technologiemi, počítači, 3D tiskárnami nebo třeba drony. To ale zase samo o sobě nestačí, pokud děti nebudou schopné manuálně tvořit."
S pojetím výuky souvisí také názor na to, kdo by měl dílny vyučovat. Většina učitelů je přesvědčena, že to mohou zvládnout sami. Pouze třicet procent pedagogů starších 40 let si myslí, že by měl tento předmět vyučovat odborník z praxe. Na druhé straně více než polovina rodičů i mladých lidí by upřednostnila experty z praxe, kteří by do škol docházeli.
Celý text naleznete zde
0 komentářů:
Okomentovat