Prezident Miloš Zeman podpořil změny financování regionálního školství i kariérní řád, pochvalovala si po schůzce v Lánech ministryně školství Kateřina Valachová. Naopak kritizoval způsob fungování soukromých středních škol, řekla ministryně ČTK. Několikahodinové schůzky na zámku v Lánech se zúčastnil například také bývalý ministr školství Marcel Chládek (ČSSD) nebo guvernér České národní banky Jiří Rusnok.
Kateřina Valachová (twitter.com) |
Při páteční tiskové konferenci na závěr návštěvy Ústeckého kraje Zeman mluvil o tom, že Valachové navrhne "kacířskou myšlenku", aby se dotace soukromým školám přerozdělovaly se zvýhodněním technických oborů. Dnes podle Valachové upřesnil, že se mu nelíbí neobsazenost soukromých středních škol, častá nabídka oborů neperspektivních na trhu práce ani možnost soukromých škol získat na žáka až 90 procent dotace, jakou mají školy veřejné.
Ministryně mu sdělila, že do konce roku by měla být hotova analýza kompletní sítě středního školství v ČR. Tedy veřejných i soukromých gymnázií, středních odborných škol nebo učilišť. Ministryně plánuje, že do konce roku předloží koaliční radě návrh změn financování soukromých škol.
Celý text naleznete zde
8 komentářů:
Takže budeme měnit nejenom financování regionálního školství, ale i financování soukromého školství? A není těch změn málo, Antone Pavloviči?
Pan prezident, myslím, vcelku správně připomenul význam technického vzdělávání a jeho dosavadní faktické opomíjení ze strany MŠMT i ze strany podnikové sféry, která by se do něj měla víc koncepčně, organizačně i finančně zapojovat. Připomínku bych měl jen k určitým zkratkám, kterých bychom se měli v praxi vyvarovat. Například:
Technické vzdělávání neznamená jen přednostní nahánéní žáků ZŠ do učebních oborů. Podniková sféra (praxe) nepotřebuje jen zručné řemeslníky. Potřebuje i vzdělané, motivované,tvořivé a iniciativní techniky, inženýry, výzkumníky a vývojáře, kteří budou umět svou práci nejen rutinně vykonávat. Budou ji muset umět i prodat a chránit její výsledky před konkurencí.
Ve Společnosti 4.0 bude potřebná kvalifikovaná tvořivost a iniciativa u všech, kteří chtějí uspět. Je to komplexní úkol. Podíl na výsledku budou mít všechny vyučované předměty, nejen třeba matematika, přírodní a technícké předměty. To se jen kladívkem a pilníkem v dílnách nebo samotným Merkurem nespraví.
J. Týř
...Podíl na výsledku budou mít všechny vyučované předměty, nejen třeba matematika, přírodní a technícké předměty. To se s malým školskými rozpočtem, jen kladívkem a pilníkem v dílnách, samotným Merkurem, samotnými páně Štefflovými tablety ani, domnívám se, odtržením VŠ od MŠMT atd. nespraví.
Kladívkem a Merkurem se podfinancované školství nespraví.
A tak zase pan Zeman něco plácá a rozumí tomu jak koza petrželi. Je vidět, že paní Kateřina má "našlápnuto". Jen aby jí ti "hloupí" voliči, na podzim 2017, nezkazili kariéru.
běžné na západě,jsou obory které je potřeba ale zároven stačí do 100 absolventů ročně.takže stát místo aby ty peníze valil do 10 škol státních dá je jedné soukromé škole
KDO A JAK ZODPOVÍDÁ ZA TO, ŽE DÍLNY Z MNOHA ŠKOL ZMIZELY A NEBYLO TO VČAS NAPRAVENO?
Kdysi byla v PedFUK Katedra technické výchovy. Co je z ní dnes?
Okomentovat