Premiér a šéf ČSSD Bohuslav Sobotka obmění do měsíce svůj tým na úrovni vlády i sociální demokracie. Někteří kolegové jsou unaveni a potřebují vystřídat, napsal v dopisu členům strany. Na dopis upozornila ČTK.
Bohuslav Sobotka (psp.cz) |
Server k článku přiřadil anketu „Kdo z členů vlády za ČSSD si nejvíce zaslouží, aby ho premiér vyměnil?“
Ve chvíli, kdy bylo započítáno 4047 hlasů suverénně „vedl“ Jiří Dienstbier s 1680 hlasy pro výměnu.
Kateřinu Valachovou by naopak čtenáři iDNES.cz ve funkci ponechali – měla druhý nejmenší počet hlasů pro výměnu – 107.
Text na iDNES.cz naleznete zde
49 komentářů:
Dienstbiera neměnit, ale rovnou zrušit celé jeho ministerstvo!
A stejně by bylo zajímavé, kdyby se třeba zrušilo celé ministerstvo školství. peníze na kraje a obce by posílao přímo ministerstvo financí a v Praze by mohlo zůstat jen jakési centrum pro média, které by sdělovalo novinářům, že všechno ve školství je OK.
Tak a co myslíte, že by se tak asi stalo? Podle mě tak nějak nic.
Určitě by se tím nic nezměnilo? Možná by se to zlepšilo.
třeba zrušilo celé ministerstvo školství. peníze na kraje a obce by posílao přímo ministerstvo financí... Tak a co myslíte, že by se tak asi stalo? Podle mě tak nějak nic.
Ale stalo. Počet pracovníků - vlastně zaměstnanců - ministerstva financí by se zvýšil o současný počet zaměstnanců mšmt a současní zaměstnanci mšmt by našli uplatnění v jiných úřadech státu.
Nesmyslná inkluze po česku, zvrzaný Kariérní řád, prazvláštní projekty na čerpání EU peněz, přidání 1500,- Kč hrubého - tady nelze nic vyzdvihnout a pochválit. Sobotka má tady vskutku na čem "stavět". Vzhůru zářným zítřkům.
Podle nástupu jsem si od ministryně sliboval víc. Jak vidět nedokáže si zvládnout lidi na MŠMT a udělat tam pořádek. Když takový paskvil jako kariérní řád pustila mezi lidi. Prostě stále nezjistila v jak velkém průšvihu je české školství.
Velice bych se divil, kdyby zůstala. V politice se jakákoli aktivita neodpouští.
Vy si snad myslíte, že školství (hlavně základní) někoho z politiků zajímá. To, že se staráme o stovky tisíc žáků, je politikům úplně jedno. To totiž nejsou voliči. Premiér a celý jeho tým se bude starat hlavně o hlasy. Ne pěvecké, ale voličské.
Možná by se něco začalo dít, kdyby školství kolabovalo. To, že je v rozkladu, víme. Ale navenek to vypadá, jak všechno běží. A naše paní ministryně určitě v tomto duch pravidelně referuje ministerskému předsedovi o úspěších a světlých zítřcích. To by některý velmi důležitý segment školství musel totálně zkolabovat.
My, kdo ve školství pracujeme, vidíme dál než na konec volebního období, a proto si důsledky současných kroků uvědomujeme.
Ale asi by bylo nanejvýš vhodné dát jednoznačně a hlavně jednohlasně, co si myslíme.
Jsme ale toho schopni?
Ten páné premiérův krok je vcelku logický, ale vzhledem ke školství je poněkud netečný. Školství ani vzdělávání není v tom v dopise přímo zmíněno.
Pane Týři,
teď je ta pravá chvíle, musíte mu otevřít oči!
Děkuji. Hezký den!
Moje maminka vždycky říkala, že ryba smrdí od hlavy.
Nebývá to často. Tentokrát je titulek, až na chybné použití slova zřejmě, celkem výstižný. Zmiňovat v souvislosti s Valachovou školství by bylo zavádějící. Cizí děti a jejich vzdělávání ji ZŘEJMĚ nezajímají.
Tak schválně:
Napište sem někdo co konkrétně dělá ministerstvo školství (jeho skoro 2 000 zaměstnanců)
Co kdyby se místo toho znovu vytvořili na každém okrese nějaká centra, místa pro setkávání učitelů, něco jako služba škole, kde by byl někdo, kdo o těch svých školách něco ví, kdo by vyhlašoval výběrová řízení, prostě to opravdu řídil?
Ministerstvo zemědělství to má taky. Jmenuje se to Zemědělská agentura a je to na každém okrese. A kraje zrušte. Každý ví že jsou k ničemu. Některý krajský školní radní dělá ve školách víc škod než užitku. Ano neví kde která škola je.
Tak schválně:
Co kdyby se zřizovatelské funkce vrátily státu a byly obnoveny Okresní školské úřady?
To by někdo musel přiznat svou chybu a to schválně nikdo z těch potentátů neudělá.
"Co kdyby se zřizovatelské funkce vrátily státu a byly obnoveny Okresní školské úřady?"
Kraje a regiony byly vytvořeny uměle ve jménu čerpání EU dotací. Jakmile se staneme čistými plátci, tak lze nad tímto problémem zapřemýšlet.
Jiným extrémem je třeba Francie. Tam ředitele škol přímo jmenuje ministerstvo.
Pak se v tom vyznej: http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/politika/premier-chce-vymenit-ministry-v-ohrozeni-valachova-ci-dienstbier_404378.html
No tak asi.
Ono by těch změn bylo potřeba víc. Jenže to by musel přijít na ministerstvo konečně někdo s rozumem a to zdá se tak nějak nehrozí.
1. Vrátit školské úřady a služby škole na okresy, včetně poradenských center. Aby na okrese byli lidé, kteří se řediteli osobně znají a znají poměry na té které škole. Změnit přístup pedagogických fakult a polovinu studia ať nový učitel stráví v praxi za katedrou. a třeba zavést i jakési "talentové zkoušky", já nevím
2. ČŠI zredukovat na vyšetřovací a kontrolní orgán pro případy mimořádných událostí a řešení vážných sporů.
3. Základní školy rozdělit na správu budov (obce) a zřizovatele (stát)
4. Přestat dělat z ředitelů škol nesvéprávné osoby a idioty a nechat je rozhodovat o personálním obsazení, o prémiích a o použití rozpočtových peněz. O zatékající střechu ať se stará obec. Ať si takový kariérní řád udělá každý sám na své škole. A že bude nadržovat svým oblíbencům? No a? Taková bude jeho škola, jakou si ji udělá.
5. Úplně oprostit školství od debilních projektů, peníze přestat posílat do Bruselu a posílat je přímo školám.
6. Dát na školy tolik peněz, aby měly na pomůcky, učebnice, pracovní listy, kopírování, na asistenty, aby dozory a další poskoky dělali nepedagogičtí pracovníci. Viděli jste někdy lékaře, jak dělá dozor v nemocniční jídelně?
Podpora a asistenti pro slabší žáky, ať je dobrovolnou samozřejmostí.
7. Plat učitele ať se okamžitě a bez průtahů vyrovná platům právníků, lékařů a dalším vysokoškolsky vzdělaným profesím. Nechat učit odborníky, kteří si budou moci jednoduchým způsobem a na státní škole doplnit vzdělání. Vrátit systém DPS (doplňkového pedagogického vzdělávání) pro vysokoškoláka z jiného oboru.
8. Zákonem stanovit maximální počet žáků v běžné třídě na třeba na 20.
9. Zavést jednoznačné a konkrétní sylaby (minima požadovaných znalostí ve stylu - "žák musí umět to a to" a ne nějaké bezduché kompetence, prostě se vrátit k tomu dnes sprostému slovu - "osnovy") pro jednotlivé ročníky a to tak aby učivo povinné bylo zvládnutelné v 3/4 dotace a zbytek ať jsou výlety, exkurze, vycházky, prostě ať jde ve zbytku dotace učitel přírodopisu, který je rybář s dětmi na ty ryby.
10. K povinné části učiva ať se vydají jednotné učebnice a pracovní listy a vše se nastaví tak, aby dítě při změně školy nemuselo nic měnit, nic znovu shánět a dohánět.
11. Školy ať dělají mezitřídní akce, dny bez zvonění, workshopy, dílny - vyber si co chceš, ať se do škol vrátí besedy, divadla, hraní, zpívání jen tak, sportovní dny a tak dále a tak dále.
12. Ať se státní školství přestane stydět za zavádění dobrých prvků z různých alternativ, waldorfů, montessori a já nevím kde čeho. Určitě v nich lze najít mnoho inspirací. (nebrňme se názorům pana Štefla a neříkejme hned, že je to kravina. Kravina to není, je to jenom pohled z placaté země na kulatou)
13. Přestat se tvářit, že okolní svět se nemění a čekat za bukem, že výhodou státní školy je že nemá školné, tak nám snad po letech ještě nějaký ten nemajetný žáček do nich bude chodit.
14. Nechť je základní státní škola těm soukromým, a nic proti nim nemám, skutečnou a rovnocennou konkurencí!!!!
Jinak já jsem asi dost dobrej snílek. Po těch 35 letech ve školství bych asi měl vědět, že nic z těchto bodů se stejně v dohledné době nesplní.
No jo tuším že čínské noviny to vidí jinak:
TÝDEN
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Podle informací z ČSSD je premiér nespokojen se ženským tandemem Marksová a Valachová. První jmenovaná má ale v resortu silné postavení, navíc se jí podařilo prosadit řadu zákonů a mezi lidmi je oblíbená. Na odstřel by tak mohla být spíše ministryně školství Kateřina Valachová. Té straníci vyčítají, že i kvůli ní ztratili hegemonii v krajích. Voliči straně vyčetli například odborníky kritizovanou inkluzi. Řada přešlapů se dlouhodobě podepisuje i na nízké popularitě ministryně.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Kraje a regiony byly vytvořeny uměle ve jménu čerpání EU dotací. Jakmile se staneme čistými plátci, tak lze nad tímto problémem zapřemýšlet.
Tuto větu chápu tak, že dokud z EU čerpáme dotace, tak "držme hubu". Až je čerpat nebudeme, můžeme jednat podle našich představ.
Hmmmm... a co takhle přestat čerpat dotace a přestat držet hubu "hned"?
Kraje a regiony byly vytvořeny uměle ve jménu čerpání EU dotací.
To, bohužel, není pravda.
Kraje byly vytvořeny jako samosprávné celky, po zrušení původních, politických krajů.
Zavedla je ČSSD s ideou, že lidé si mají na svém území vládnout sami a že lokální zastupitelstva a "vlády" budou lépe zohledňovat místní specifika, nežli jedna centrální vláda.
Bohužel ve snaze prosadit tento ušlechtilý záměr nedokázala odolat ambicím a nevraživostem komunálních politiků a přistoupila na vznik krajů, jako je Pardubický, či Hradeckokrálovský, nebo Ústecký. Počet krajů tedy vzniknul jako politický kompromis, přijatelný pro nezbytnou většinu při schvalování zákonů.
ODS a další pravicové strany tento záměr od začátku bojkotovaly, mimo jiné třeba i pozměňovacím návrhem na vytvoření, tuším, asi 80 krajů. Vše v duchu obvyklého pravicového myšlení, že lidé mají jednou za 4 roky zvolit a v mezičase do ničeho nekecat.
Kdyby byly kraje vytvářeny s cílem čerpání zdrojů EU, bylo by jich mnohem méně, neboť by respektovaly podmínky pro NUTS 2, tedy minimálně milion obyvatel, atd.
Místo toho musely následně vznikat "pseudocelky", tzv. "regiony soudružnosti", které tyto podmínky splňují.
6. listopadu 2016 1:12
Kraje v dnešní podobě vznikaly okolo roku 2000-2001. Bylo to za předsedy vlády Zemana a ministrem vnitra byl tehdy Gross. Nějak si ještě vzpomínám, že žádost o vstup do EU byla podána v roce 1996, přístupová jednání od roku 1998 a samostatný vstup od roku 2004. Již tehdy Gross mával podmínkou čerpání fondů EU okolo regionů s přibližně 1 milionem, proto nebyla vyslyšena ona myšlenka pravice o 80 krajích. Proto se taky spojují ještě navíc kraje do regionů soudržnosti. Jistá souvislost s čerpáním fondů a vyššími územně správnými celky (kraji) tam bezesporu je.
5. listopadu 2016 13:34
Kateřina začíná být mezi kantory mimořádně neoblíbená za zpackanou inkluzi, za neprůhledné (chystané) financování škol, paskvil jménem KŘ,...A učitelé? To jsou s rodinnými příslušníky taky voliči (a dříve hodně věrní voliči). Paní Kateřině vyloženě chybí přímý kontakt s učiteli (s těmi dole). Původní nadšení kantorů z paní Kateřiny zmizelo jako pára nad hrncem.
Koho si věrní voliči zvolili, toho mají. Osobně pak neznám jediného kantora, který by byl ze jmenování Valachové nadšený.
Paní Kateřina posloužila Sobotkovi jako obětní beránek k dokončení nepopulární inkluze, kterou musela vláda dotáhnout kvůli dotacím z EU, byť se veřejnosti, učitelům a skutečným odborníkům nelíbí její nedostatečná připravenost. Podobně je to s kariérním řádem, který byl připravován v rámci projektu EU. Vláda ho prostě musí uvést do praxe, přestože je to hovadina vzniklá z projektové hovadiny, takže se jedná o hovadinu na druhou. Po prosazení těchto věcí bude paní Kateřina odstřelena a skončí v propadlišti politických dějin. Sobotku trochu lituji, protože musí kvůli dotacím prosazovat i některé věci, kvůli nimž mu padají volební preference. Na poli školství se to pokusí zachránit odstřelením paní Kateřiny. A svede to na nezvládnutí reformy financování regionálního školství. Je jen otázkou, zda Sobotka vydrží s nervy a odstřelí ji až těsně před volbami, nebo jestli ho padající preference už vystrašily tak, že ji odstřelí hned.
No jenže rejže. A má snad za ní růžičková strana někoho, kdo by uměl třísknout do stolu, a celý ten rozjetý nesmysl zastavit, pokud to ještě jde?
Z naší speciální školy tady u nás už nejlepší lidi odcházejí. Dokonce jim na školení říkali, že jsou segregační zařízení. Snaží se je vyhladovět a zadupat do země s tím, že pak ty chudáci děti nebudou mít kam jít, tak se nainkluzují do normálních škol sami.
Je to hrůza a běs. Lidem lžou a ve skutečnosti ty speciální školy likvidují.
Je to hnus!!!
A proč si myslíte, že byl ve skutečnosti odvolán Chládek. Že by kvůli aroganci k podřízeným? Ale kdepak, to byla jen zástěrka. Hlavním důvodem bylo, že brzdil prosazení inkluze. Otázkou ovšem je, zda to bylo díky jeho přesvědčení, nebo díky jeho totální neschopnosti.
Chládek si také dovolil pochybnosti o neziskovkách. A bim ho!
A má snad za ní růžičková strana někoho, kdo by uměl třísknout do stolu, a celý ten rozjetý nesmysl zastavit, pokud to ještě jde?
A má vůbec nějaká strana někoho, kdo by problematice rozuměl?
Vždyť i ten Fiala, který přišel ze školství občas mluví jako magor.
My se prostě musíme přestat spoléhat na politiky. Oni nejsou schopni stanovit smysluplnou dlouhodobou koncepci a zajistit její kontinuální naplňování.
"My se prostě musíme přestat spoléhat na politiky."
A politici-učitelé?
A že jich je v zastupitelských orgánech všech stupňů až nevídaně. Co třeba takový Petr Gazdík, jako bývalý učitel, udělal pro české školství? Dlouho jsem hledal. A nic.
Žádná politická strana ani hnutí nemá chuť se v těchto věcech příliš angažovat. A osobnosti chybí všude. Začínám být těžký pesimista, protože nevidím světlo na konci tunelu. Přestávám věřit na nějaký pozitivní radikální obrat ve školství.
inkluze, kterou musela vláda dotáhnout kvůli dotacím z EU, byť se veřejnosti, učitelům a skutečným odborníkům nelíbí její nedostatečná připravenost. Podobně je to s kariérním řádem, který byl připravován v rámci projektu EU. Vláda ho prostě musí uvést do praxe, přestože je to hovadina vzniklá z projektové hovadiny, takže se jedná o hovadinu na druhou.
Tenhle způsob jednání je prostě pro mě nepřijatelný. Ukazuje zrůdnost celého systému dotací. Je načase s tím skončit.
Ano ano paní Evo. Však po odvolání běžel někde poslední rozhovor s panem Marcelem a tam to přece jasně řekl. jenže to asi někdo nechce slyšet. na otázku zda ví proč byl odvolán řekl, že začal usekávat hlavy hydře s názvem Inkluze a zavírat penězovody k ní nalepených neziskovek. Kateřina nešla na ministerstvo řídit školství, vždyť mu ani za mák nerozumí, ta tam je jen nastrčená, aby zlikvidovala velmi dobře fungující systém speciálních škol a děti nacpala na školy základní. To bude stát velké peníze a na ně se slétají různé firmy jako supi.
Je to jen TUNEL další v řadě. Jenže se to nepovedlo. Rodiče postižených dětí ale nejsou blbouni a neskočili na to. Takže ted Katka skončí jako prošvihnutý a neúspěšný agent 007. A národu se zase namluví nějaká kokotina, jako u Marcela, že prý řekl nějaké dámě, že je přítulná, nebo jak to bylo.
prý řekl nějaké dámě, že je přítulná
... lahodná
O inkluzi nikdo až tak nepochybuje, ale jde o "inkluzi po česku" a to je panečku malér jak vrata.
Jde o naprosto neověřený experiment na dětech základních škol. Díky tomuto paskvilu ovlivníme vývoj ve školství na několik desetiletí dopředu. Fascinují mě názory "vědátorů", že experiment se neověřuje. Experiment se ověřit musí na jistém vzorku populace a to po dobu několika let. Jsou tu specifické ekonomické, společenské, politické předpoklady platné pro ČR. Nelze tady přece implantovat cizí inkluzivní modely hlava nehlava.
Ano ...lahodná... to bylo, máte pravdu. Dost mě mrzí, že pan Chládek tu hodně publikoval před tím než se stal ministr a dnes se tu neozve. On totiž podle mě musí hodně vědět, jak to vlastně tehdy bylo. kdo ví, proč má zavázaný jazyk.....
Experiment se ověřit musí na jistém vzorku populace a to po dobu několika let.
To tak možná někde ve světě. U nás to musí lítat, a bez výjimek, prosím! Vždyť jde jen o nějaké drobné problémy pár dětí. A to kdoví jestli vůbec. Všechny se na ikluzi jen třesou. Konečně budou moci užívat si toho, co jim bylo, nebo mohlo být odpíráno, to jest pracovat ve skupině svým tempem i s prožitkem školního úspěchu s poměrně hřejivým vědomím neodvratitelného, že na pracovním úřadě skončit nemohou, prostěěě.
tu hodně publikoval před tím než se stal ministr a dnes se tu neozve
Ale tomu snad rozumíme, ne? Až pytlici půjdou na ministerstvo, také si ne českou školu už ani nevzpomenou. Přece nebudou za kašpárky.
Pane Nutzi, paní Adamová...
Takže Marcel Chládek byl dobrý ministr školství, ten který naslouchal učitelům, měl koncepci, připravoval opravdu dobré reformy?
A kým tam byla Kateřina Valachová dosazena a proč? To "Brusel" rozhoduje o reformě českého školství? Proč? A kdo je "Brusel", který nám posílá ty podmíněné dotace?
Třeba Merkelová, v době Chládkova ministrování konzervativec Cameron, Orbán, Fico...? Ti se usnesli, že musíme zničit naše speciální školství, jinak nedostaneme dotace?
Děkuji! Hezký večer!
Pane Komárku, já jsem přece vůbec netvrdila, že Chládek byl dobrým ministrem školství! Kde jste to vzal? Nesnažte se číst mezi řádky, neumíte to.
A kdybyste se o školství v minulých letech opravdu zajímal, sledoval, co kde lítá, a měl přečtené všechny dokumenty k OP VVV, věděl byste, že urychlený a nepřipravený nástup inkluze s čerpáním fondů jednoznačně souvisí. Vždyť to přiznalo i samo ministerstvo.
Bohužel musím konstatovat, že Váš přehled o dění ve školství je natolik mizerný, že je pro mne s podivem, že jste měl vůbec odvahu převzít po panu Wagnerovi, který rozhodně slušný přehled měl, vedení tohoto serveru. Zkuste mít prosím alespoň trochu sebereflexe a nezasahujte do diskuzí na témata, o nichž nemáte vůbec žádný přehled.
"že je pro mne s podivem, že jste měl vůbec odvahu převzít "
Že přebral, by nevadilo, ale ty výstupy...
Pane Komárku,
mohl byste přestat s urážením diskutujících a podsouvat jim nevyřčené?!
Přečtěte si zápis z jednání PSP, kde Chládek jasně zdůvodnil přijetí inkluzivní novely školského zákona tlakem Bruselu, který by nám neschválil OP VVV a možná i další.
Když něco nevíte a kopete kolem místo ověření všeobecně známého zdroje, tak se tady opravdu jednou provždy znemožníte!
Chováte se naprosto neprofesionálně.
Váš přehled o dění ve školství je natolik mizerný, že je pro mne s podivem, že jste měl vůbec odvahu
Tak mu aspoň pěkně poděkujeme, a popřejeme hezký den.
Kdysi měl ředitel jedné televizní stanice svůj vlastní pořad, kde se snažil formovat divákův vkus a na koláčích sledovanosti prezentovat svoje manažerské přednosti. Naštěstí tam záhy pochopili, že ředitel má na práci něco jiného, než se vnucovat divákovi. Někomu to docvakává, někomu ne.
Naštěstí už Janek Wagner do diskusí vstupuje. A protože toho hodně ví, má nám co sdělit.
'Informace je sdělení snižující entropii systému.'
O čechrání si peří, není v definici zmínka, pane šéfredaktore.
Rukulíbám, a neduto v kebuli!!!
Že přebral, by nevadilo, ale ty výstupy...
Když člověk přebere, to se pak dívávají věci.
'Výstupy', vskutku decentní výraz pro lehce natrávený obsah žaludku.
Mám obavy, že k inkluzi v podobě "inkluze po česku" nikdo nikoho nenutil. Evidentně byl někdo papežštější jak samotný papež. Jak typické pro Česko. Konkrétní provedení mohlo být provedeno "lidsky" a obyčejným selským rozumem. Mám takový pocit, že provedení "inkluze po česku" v podání paní Kateřiny hluboce a přesvědčivě podpořil samotný Bohouš.
Marcel Chládek: Pokud by školský zákon zůstal ve staré podobě, Evropská komise by nepovolila finanční prostředky v novém plánovacím období pro celé školství aneb Jak to skutečně bylo
http://www.pedagogicke.info/2016/11/marcel-chladek-pokud-by-skolsky-zakon.html
Pane Wagnere, s Vaším přehledem a Vaší profesionalitou nepochybně víte, že závazek ČR k "inkluzivní reformě" je dlouhodobý. Že se opravdu neřešil na poslední chvíli vloni jako novinka a že opravdu nad poslanci nestál nějaký úředník z Bruselu a nediktoval jim paragrafy novely. Ano, kdyby ČR dlouhodobě neplnila svoje závazky v rámci EU, mohlo by dojít i k pozastavení dotací, naši politici neměli problém jen se školským zákonem, sankcím jsme se blížili třeba i kvůli nepřijímání "antidiskriminačního zákona".
Ale to, že jsme členská země EU, hlásíme se k nějakým závazkům a programu, neznamená, že nám někdo z Bruselu diktuje konkrétní podobu zákonů.
To, že se na ministerstvu školství střídali příliš často, někdy nepříliš schopní ministři, kteří nebyli schopni připravit fungující reformy a neměli dlouhodobou vizi rozvoje školství, není chyba ani vina Bruselu.
Dělat v tomto ohledu z Marcela Chládka oběť a ještě navíc obránce rozumného pojetí reforem je zkreslující. Děkuji! Hezký den!
Pane Komárku,
inkluze se u nás začala před padesáti lety a před 10-15 lety si ji už školy bez finanční podpory nemohly prakticky dovolit, takže se omezila. Reforma přišla již v letech 2004-6. Reakce na rozsudek D. H. versus ČR z roku 2007 byla také adekvátní: změnila se skokově diagnostika. Závazek byl tedy naplněn. O jiném závazku k "inkluzivní reformě" nevím. V rámci EU máme například dlouhodobě jedny z nejlepších výsledků ve vzdělávání romské minority.
Jádrem sporu je přetrvávající nedostatečné financování školství a pak aktivistické a nepřipravené zásahy do vzdělávání žáků s LMP a dalšími poruchami, které vyžadují speciální pedagogickou péči s adekvátních podmínkách. Ta se jim nedostává a celý koncept "inkluze po česku" je v rozporu s jejich zájmy a také v rozporu s deklaracemi, ke kterým se EU hlásí, a zřejmě i platnou legislativou.
Na to upozorňuje odborná veřejnost ve Společném prohlášení odborných asociací ve školství k naplňování úkolů a cílů vyplývajících z novely školského zákona od 1. 9. 2016. Vaše laické názory na situaci na kritické situaci ohrožených dětí nic nezmění.
A omezte používání argumentačních faulů, jsou příliš čitelné!
Děkuji. Hezký den!
Pane Wagnere, závazek z roku 2007 naplněn nebyl. Tedy alespoň podle mínění mnoha českých i evropských politiků, Jistě se o tom dá polemizovat, nicméně Vaše tvrzení, že naplněn byl, není jedinou možnou interpretací.
Spor o nedostatečné financování a "inkluzi po česku" nepochybně existuje a je vážný, je to nicméně jiný spor, než spor o odchod ministra Chládka a podmínky, za nichž byla přijata novela školského zákona. To jsou dvě různé věci a jejich odlišnost je snadno čitelná.
Nicméně, navrhuji, abychom pokračovali v diskusi věcně, nikoli osobně. Texty, které zmapují přípravu "inkluze" před rokem 2007 i po něm, závazky ČR v rámci EU, otázku, zda EU tlačila na ČR, aby novelu přijala právě v podobě, v níž ji přijala apod...
Česká škola je samozřejmě otevřena i Vašim textům na toto téma, či autorům, které doporučíte.
Děkuji! Hezký den!
Pane Komárku, nemá smysl opakovat stále dokola již vyřčené. Nejprve se zkuste popasovat například s otevřeným dopisem Martina Odehnala vlády z dubna tohoto roku. Pro jistotu jsem ho převedl i do HTML: Martin Odehnal: Otevřený dopis vládě ČR ve věci inkluze
Už jsem o tom psal pod článkem o schválení vládního návrhu KŘ z 7. listopadu. Z pohledu občas diskutujícího, hlavně však pozorovatele, vidím, že pan Komárek má ČŠ pod kontrolou. Daří se mu rozkládat věcnou diskusi primitivní přetvářkou, otravným opakováním výzev k věcnosti, arogantním zdravením za každým vstupem atd. Manipulace jednoduchá, ale z pozice administrátora účinná.
Snad to nevidím jen sám, že paraziti a škůdci se České školy báli, když na ni poslali manipulátora Komárka z Literárek (v Romea je ze stejných důvodů).
Proč netáhne příklad Blesku? Bulvár ukázal, že to jde. Ale má své zájmy a za učitele a české národní školství se soustavně bít nebude. Poslední slovo mají občané. Ty je třeba informovat. Když na hlavní proud informací o českém školství si uzurpovali monopol jeho úhlavní nepřátelé, musí jít věcné a samy o sobě burcující informace za občany jinudy.
Když Komárek „jinému jámu kope“, proč ho do ní nestrčit? Proto navrhuji starý dobrý PRANÝŘ. Nestačí dodatečné, jakkoliv věcné diskuse nad pomluvami hlavního proudu. Je třeba všechny zlovolné záměry a počínání, i s jejich vykonavateli, zveřejnit a zpřístupnit. Včetně rozkrytí na školství parazitujících struktur. Proto opakuji:
Místo pokryteckého obhajování prasáren, každou odhalit, vypreparovat z nánosu „korektních“ keců a vystavit i s autory na pranýř.
Např. tzv. „inkluzi po česku“ vytáhnout z nánosu provokací a lží sehrané party příživníků, stručně a pravdivě ji popsat a odbornou argumentací veřejně a s příklady pranýřovat. Uvést ve všeobecnou známost vydírání EK, zvané „čerpání“ EU fondů. Je-li za tím ještě „někdo jiný“, tím hůř pro EK. Všimněte si, jak Komárek o té věci nestydatě lže.
Místo „diskutování“ nad KŘ podrobně a v souvislostech rozebrat ten podvod. Učitelé jsou svrchovaní profesionálové s obrovskou odpovědností, které jsou si vědomi.
Místo agitek příživníků o alternativách a vylhaných příkladech, jak to kde tzv. „funguje“, rozjet obyčejnou osvětu o skutečné podstatě a použitelnosti všeho, co je přínosné, včetně připomenutí, že spousta dílčích poznatků je dávno v českém školství aplikována, aniž tomu cokoliv brání.
Atd.
Ten páně premiérův krok je vcelku logický, ale vzhledem ke školství je poněkud netečný. Školství ani vzdělávání není v tom v dopise přímo zmíněno.
řekl tyrjir 4. listopadu 2016 21:33
Pane Týři,
teď je ta pravá chvíle, musíte mu otevřít oči!
Děkuji. Hezký den!
řekl Janek Wagner 5. listopadu 2016 7:36
Pane Wagnere, jste troll nebo dosebezahleděný pirátský kádrovák?
J.Týř
Okomentovat