Ministerstvo školství, které peníze rozděluje, si od projektů Místní akční plány rozvoje vzdělávání (MAP) slibuje „rozvoj systému strategického řízení a hodnocení kvality ve vzdělávání“. V praxi jde o to, že si zástupci školek a škol sednou za stůl třeba se skauty a učiteli v lidových školách umění a společně si řeknou, co budou dělat za pět let. Několik schůzek s občerstvením to ale nezachrání – minimální podpora je půl milionu korun. A tak lze čekat, že na řadu přijdou školení, evaluace a stohy studií. Ironickou glosu přinášejí Lidové noviny.
Celý text naleznete v dnešních Lidových novinách
8 komentářů:
Vyhazovat peníze to by nám šlo. Neboli jak přidat nenápadně úředníkům a ředitelům?
Ředitelům? Musíme na té frašce dělat (posledně to byla SWOT analýza) a kromě toho chlebíčku nic.
Kdyby ta SWOT analýza aspoň k něčemu byla, byli jsme dost kritičtí... Sešlo se nás 6, 3 učitelé, zástupce podnikatelské komory a zástupce nějaké neziskovky. Nevýhodou bylo, že o realitě školství moderátor a manažer netušil vůbec nic...Vůbec jsem nepochopil, co za další 3 měsíce budeme projednávat a k čemu konkrétně to bude...
A to ještě existují i krajské akční plány, což je úplně stejná blbost. Nám zatím od místní akční skupiny, která realizuje MAP v naší oblasti, dorazila na školu jen stupidní tabulka bez řádného vysvětlení, jak ji vyplnit a k čemu vlastně bude dobrá, zato s pohrůžkou, že když si do tabulky nenapíšeme, např. že chceme zkvalitnit jazykové vzdělávání, tak nebudeme moci projekt zamířený tímto směrem v tomto programovém období realizovat. Doprčic vždyť ani nevíme na co vlastně budou vypisované výzvy, no tak jsem tam narvali, že chceme zkvalitňovat kdeco.
A skutečnost, že projektoví pracovníci MASek o školství vůbec nic neví, takže těžko budou moci ředitelům při psaní projektů nějak relevantně poradit, asi úředníkům na MŠMT úplně unikla. V minulém programovém období šla celá řada projektů přes kraje, kde pracovalo slušně personálně obsazené projektové oddělení, které bylo schopné pomoci a poradit. Tato oddělení se zlikvidovala a jejich zbytky už teď dotahují pouze udržitelnost. Místo zajeté struktury teď budujeme strukturu novou, a to ještě z jednotlivých pracovníků ne jednotlivých MASkách. Skutečně geniální.
A co tenhle názor: "Je to všechno jen něčí kamufláž jak se dostat k dotacím." Jinak mi to připomíná mládežnické nadšení z 60.let minulého století, jak to všechno bude klapat a do sebe zapadat. Nakonec historie se opakuje.
Toto je kapitola sama o sobě a výstřel do tmy. Asi máme pořád málo administrativy. Zajímavé to bude, až přijdou ekonomicky horší časy a ČR se stane čistým plátcem bez dotací. To budou ale tisícovky úředníků navíc. Co potom s nimi? Třeba nastoupí do školství a sjedou si KŘ. Možná potom skočí přímo do kategorie "vynikající učitel". Ona se zase nějaká vyhláška vymyslí.
"Ministryně uvedla, že pokud se situace státních škol a jejich učitelů rychle nezlepší, širší privatizace školství je reálná."
Netuším, čí cíl je privatizace školství, ale Kateřina Valachová s její klikou nás k němu přiblížila nejvíce ze všech dosavadních ministrů školství a ve svém úsilí nepolevuje... a pak ještě ČERPAT, ČERPAT!..
Co by opravdu pomohlo - zrušit MŠMT, metodické řízení školství přenechat ČŠI jako politicky nezávislé instituci a finanční jednomu odboru ministerstva financí - to je však sci-fi.
Byla by tu jistá naděje, kdyby si však Andrej Babiš tolik nenotoval s komisařkou Jourovou. Takže zbývá nečekat na Godota, nehrát s nimi tu jejich hru, žít a pracovat jako v totalitě - hlupákům a kariéristům navzdory :-)
Mé děti skautují už mnoho let. Když si uvědomím, jak somrují každou korunu na opravu své klubovny! A to si všechny práce co jdou dělají ty kluci a holky sami!!! Berou nábytek z pozůstalostí. Jenže tyhle organizace jsou dobrovolnické a kdo bude mít na to dělat tu příšernou agendu, která se kolem podobných výzev a akčních plánů vždy semele? Ty následné kontroly kvůli deseti tisícům? To si vždycky říkám: sakra, kdyby se takhle hlídali celostátní velké peníze, to bychom byly bohatý stát.Jenže u nás platí pravidlo - čím větší objem penz, tím větší šmelina, tím menší kontrola a poté následné sankce.
Okomentovat