Třídy zaměřené na rozvoj mimořádně nadaných dětí provozovaly v loňském roce jen čtyři základní školy v Česku. V porovnání například se sousedním Slovenskem, které má takovou školu v každém okrese, to je velmi málo. Ze zmíněných čtyř českých škol měla největší zkušenosti ZŠ ve Frýdku-Místku. Ta ale nyní způsob výuky změnila. Reportáž přinášejí Hospodářské noviny.
Jiří Rozehnal (frydek-mistek.eu) |
Nejzásadnější změny jsou dvě. Třídy nadaných žáků se už na vybrané předměty nedělí napůl jako dřív. Přišly také o speciální hodiny určené jenom jim. V takových hodinách si učitelé s dětmi povídali třeba o vesmíru nebo s nimi prováděli chemické pokusy.
Ředitelka vysvětluje, že dělené hodiny pro nadané ubíraly prostor pro stejný přístup k ostatním žákům. „Museli jsme to narovnat,“ říká.
Město tvrdí, že chce ve výuce nadaných pokračovat, ale jen tak, jak to umožňují „platné právní předpisy, rozpočtové a kapacitní možnosti školy“. Zachování výuky nadaných dětí záleží ale především na učitelích, kteří se dětem věnují, a na rodičích, jimž stav školy po změnách nepřijde smysluplný.
Celý text naleznete zde
5 komentářů:
No dyť, inkluze ze vším všudy, 30 dětí ve třídě, z toho 2 mimořádně nadaní, 5 nadaných, 5 dyslektiků, 4 žáci s poruchou pozornosti, 2 žáci s poruchou chování, 2 žáci s LMP a 1 autista. A teď kantore ukaž svůj pedagogický um.
zazpíváme si !
Ach Kačko, Kačko, voralas moc!
A mně se chce něco říct... A já to řeknu... (píp)
Říká se tomu článek na zakázku. Ředitelka Rojková odcházela do důchodu a soudruh Rozehnal nedostal šéfku, která by jela podle jeho not. Ono půlit si 20 dětí na skupinky po 10 pro sebe (viz Rozehnal), to se to krásně učí. Navíc s panem Rozehnalem toho zmizlo ze školy víc.
Okomentovat