Ministerstvo školství připravuje konferenci „Škola pro budoucnost-budoucnost pro školu II.“ zřejmě v částečném utajení. Pravda: 17. října vydalo zprávu o tom, že konference se bude konat, sice bez upřesnění programu, ale s nabídkou registrace. Od té doby nic. Až včera, den po ukončení registrace a v době, kdy byla kapacita naplněna, vydalo MŠMT novou tiskovou zprávu, v níž ministryně Kateřina Valachová na konferenci zve. O vážnosti, kterou MŠMT konferenci přikládá svědčí i to, že konference nemá vlastní webové stránky a že se o ní zatím nezmínili v žádném vlivnějším médiu.
Jistě, konference má svůj profil na Facebooku, kde jsou zatím tři příspěvky. Jedním z nich je otázka, proč se konference koná ve všední den, což učitelům zejména během dopoledne nepochybně značně ztěžuje možnost ji sledovat. Bez odpovědi.
Ostatně: O loňské konferenci „Škola pro budoucnost - budoucnost pro školu“ nabízí archiv pouze osm záznamů, většinou velmi stručných. Jediný obsáhlejší materiál je rozhovor s Martou Semelovou v Haló novinách.
To nevypadá na nějakou velkou a úspěšnou mediální ofenzivu MŠMT. Respektive na to, že by MŠMT chtělo využít této příležitosti k iniciování široké diskuse o školství a vzdělávání.
Tiskovou zprávu včetně programu konference naleznete zde
22 komentářů:
Ono částečné utajení má nepochybně významně bohulibý důvod. Ostatně jistě jako všechno, co mistérium a obskurní družina Valachové podniká.
Domýšlím se, že důvodem bude obava, aby případný účastník z řad kantorů neutrpěl šok (možná trauma až infarktózní) z poznání budoucnosti pro školu...
O nás bez nás. Přece už jsme si zvykli.
Pedagogicke.info přineslo pozvánku na konferenci již 17. října včetně registračního formuláře na http://www.pedagogicke.info/2016/10/14-11-konference-skola-pro-budoucnost.html. Téhož dne byla pozvánka i na webu MŠMT na http://www.msmt.cz/skola-pro-budoucnost-budoucnost-pro-skolu-ii, jak uvádíte.
Vzhledem k tomu, že se připravuje stejně jako vloni přímý přenos a bude dostupný i záznam na YouTube, nemá zřejmě MŠMT pocit, že by mělo konferenci mezi veřejností propagovat.
Malá publicita je možná způsobena i loňským fiaskem, za které může zaslepený přístup k tématu inkluze a zesměšněním se některých prezentujících.
Konference Budoucnost pro školu II se po loňském debaklu připravuje v částečném "utajení" ... To je, myslím docela vážná věc. Podobně jako Kariérní řád učitelů, který je zřejmě jedním z témat, která budou na té tutlané konferenci jaksi nenápadně "posvěcena". J.Týř
Myslím si, že především nejde o utajení konference jako takové, ale o naprosté nezvládnutí metody přípravy.
Konference o profesi učitele je připravována netransparentně jako loni, kdy dostaly k tématu inkluze značné slovo neziskové organizace. Letos budou z deseti příspěvků dva z MŠMT a PŘO, čtyři z řad akademické obce (z toho tři z PedF), tři budou od praktikujících pedagogů a vystoupí i jeden žák.
Ale kdo příspěvky vybírá, se nikde nedozvíme...
Jako obvykle zbytečná konference. Během jednoho dne se tak rozsáhlé téma projednat nedá. Půjde tedy jen přednášku názorů vyvolených a do toho pár aktivistů (Eduin aj.) bude vykřikovat svá hesla.
Normální učitel je v práci, učí a těžko se zúčastní. A nikdo jiný nezná současnou školskou situaci. Těžko múžete rozmýšlet kam se budete vyvíjet, když nevíte, kde se nacházíte.
Aby konference k něčemu byla, muselo by se jednat v sekcích minimálně podle typů škol. Předpokládám, že tam bude těžká převaha humanitních a společenskovědních vědátorů včetně publicistů a při tom by tam měl být i odborník na ICT a zástupci technického vzdělávání.
Planě debatovat o obecných otázkách to by ministerstvu šlo, ale je to absolutně k ničemu. To už ukázala bílá kniha a jiné obecné dokumenty, které stejně nikdo nebere vážně.
Takže milé ministerstvo, pokud chceš opravdu něco vyřešit, uspořádej pořádnou konferenci. Pozvi vybrané zástupce všech typů škol. Celé spektrum od inspektorů přez ředitele až po učitele, zavři je na několik dní ať ti po sekcích rozeberou současnou situaci a navrhnou směry vývoje a opatření.
No - maslo na hlave sice ministerstvo ma, ale vetsi hrouda tehoz tuku spociva na hlave pana Komarka. Protoze na tuto konferenci ho upozornil diskutujici pan Týř dnes v 9:53 a ejhle uz ve 14:49 vlozil pan sefkorektor clanek s provokativnim titulkem. Zameťte si pred vlastni klavesnici, takhle se daji spatne delat nejvys papirove noviny, ale ne elektronicke medium. Je to videt.
Simona CARCY
Dost planá snaha ani ne snad o kritiku jako o napadení :-) Pochopitelně, že jsem nepotřeboval upozornění pana Týře, cituji TZ, která vyšla 10.11. a kterou mám v emailu. Ale proč spěchat s informací o tom, že ministryně zve na konferenci pozdě? Poraďte své klávesnici, ať se neukvapuje... Hezký den!
Pane Komárku, takže znovu pro delfíny, jak říkal můj profesor přírodovědy Zajíc, dej mu pánbů nebe:
1. Konference NEBYLA utajována, pozvánka byla veřejně publikována 17. října a byla rozeslána standardními cestami.
2. Způsob přípravy konference byl hloupý a netransparentní, ale vzhledem k tomu, že jde především o PR ministryně a ne o odbornou konferenci v pravém slova smyslu, můžeme se jen trpce pousmát.
3. Místo konání konference je vybráno rovněž hloupě, má značně omezenou kapacitu a mizernou dopravní dostupnost. Ale to bylo asi cílem pořadatelů.
4. TZ byla zveřejněna den po uzavření registrací a jde v ní evidentně především o informaci o přímém přenosu a o pořádání polední tiskové konference. TZ tedy byla určena především pro novináře, nikoli pro širokou veřejnost.
5. Velké zastoupení akademické obce má vyvolat dojem odbornosti a ukazuje na nynější status quo: PedF s ministryní kolaborují na kariérním řádu a dostanou se k lizu při jeho realizaci.
Bulvární titulek je zcela zavádějící a je zřejmě i reakcí na kritiku vaší redakční práce. Opravdu máte potřebu si hrát na oponenta kroků ministerstva?
Na letošní konferenci bude myslím zajímavé především to, jak se pedagogické fakulty postaví k aktuálnímu návrhu Kariérního řádu učitelú, jehož návrh předtím oprávněně kritizovaly že čtyř hledisek.
Ta konference je významnou bilanční i programovou věcí. Z tohoto hlediska byla její příprava ze strany MŠMT evidentně, zřejmě i dost účelově, z více hledisek zanedbána. Obávám se, podobně jako pan Wagner a další diskutující, že pedagogické fakulty posvětí Kariérní řád i s jeho nedostatky bez ohledu na názory a připomínky učitelů z regionálního školství, kterých na té konferenci moc nebude.
J.Týř
Pan Komarek:
Pro pana Komarka:
Ano, kritizuji vasi praci, protoze (nanestesti pro vas) mam s cim srovnavat. Pokud pisete, ze mam poradit sve klavesnici, aby se neukvapovala, pak se tim ridte hlavne sam:
"....Komentář k analýze vzdělávání pro konferneci „Česko: Jak jsme na tom?“. Dobré pojetí „inkluze“, překvapení pro kritiky „neziskovek“, trocha sci-fi ..."
nebo
"....Myšlenky, které mohou být překvapující pro ktitiky „odborníků“ a „neziskovek“...."
Preklepy v titulku i v perexu jako by svedcily o chvatne praci. A znate to - prace chvatna malo platna. Ja se jako komentujici taky casto preklepnu, ale nase pozice jsou diametralne odlisne. Tak preji klidne prstiky na klavesnici. Hezky den.
Informace nepřinesla žádná televizní nebo rozhlasová stanice, žádný větší deník nebo týdeník, ani zavedený informační server.
SOUHLAS! PROČ ?
Malá publicita je možná způsobena i loňským fiaskem, za které může zaslepený přístup k tématu inkluze a zesměšněním se některých prezentujících.
SOUHLAS! PROČ ?
PedF s ministryní kolaborují na kariérním řádu a dostanou se k lizu při jeho realizaci.
NEDÚVODNÁ PAUŠALIZACE? To se myslím zítra uvidí.
NEDŮVODNÁ PAUŠALIZACE? To se myslím zítra uvidí.
Pochvala, pane Týři!
Rizika obecně a zejména rizika podvodů a korupce v rámci ESI fondů nelze eliminovat, ale lze je úspěšně řídit
Vyvrcholením projektu „Lepší řízení rizik podvodů ve fondech EU“ spolufinancovaného Evropským úřadem pro boj proti podvodům byla mezinárodní konference „Evropské fondy: Řízení rizik podvodů“, která se konala pod záštitou ministryně pro místní rozvoj Karly Šlechtové dne 3. listopadu 2016...
Složitou problematiku přidělování i kontroly evropských financí a široké spektrum možných přístupů k řízení rizik podvodů v projektech spolufinancovaných Evropskou unií představili čeští i zahraniční odborníci...
Odpolední program konference zahájily dva workshopy – jeden zaměřený na odhalování podvodů, druhý pak na jejich vyšetřování a související sankční opatření. ... V rámci diskuse byly zmíněny i dva nejzásadnější problémy kontrolních systémů, a sice nesoulad národních a evropských právních předpisů a absence provázanosti auditů...
Druhý workshop zahájil Frank Michlik, který prezentoval práci a výsledky Evropského úřadu pro boj proti podvodům (OLAF) i jeho metodickou úlohu při identifikaci rizik podvodů. Na něj navázal Michal Fial a představil činnost Nejvyššího státního zastupitelství jako kontaktního místa pro řešení trestněprávní roviny a shromažďování informací o podvodech v oblasti evropských fondů. Jako poslední vystoupil Richard Hubl, který přestavil i optimističtější pohled na evropské dotace...Negativní zprávy z médií sice dávají pravdivý obrázek o tom, jak jsou dotace zneužívány, na druhou stranu není kvůli těmto zprávám na místě zatracovat evropské dotace jako celek...
Této konference jsem se zúčastnil jako soukromá osoba a zajímavé pro mne bylo potvrzení řádného postupu při řešení problému nesrovnalostí při využívání EU dotací. Podvody se při využívání dotací vyskytují stejně jako v ostatních oblastech a není žádoucí zametat je pod koberec. Řádný postup je čtyřúrovňový. Organizace i občané ČR a všech států EU mají možnost na nesrovnalosti poukazovat a dožadovat se nápravy na těchto úrovních:
1. Řídící tým daného projektu využívajícího EU dotace
2. Řídící orgán příslušného operačního programu v příslušném resortu
3. Střešní řídící a auditní orgány v Ministerstvu místního rozvoje (prováděcí a metodická hlediska účelnosti a efektivnosti využívání dotací) a v Ministerstvu financí ČR (účelnost a efektivnost hospodaření s veřejnými penězi).
4. Evropská komise
Souběžně s tím se lze obracet například na Nejvyšší kontrolní úřad ČR a na Evropský úřad pro boj proti podvodům (OLAF) je oprávněn vyšetřovat podezření na podvody a další nesrovnalosti, které mají dopad na rozpočet EU, vyšetřovat případy korupce a dalších závažných pochybení pracovníků evropských orgánů.
Selže-li řídicí a kontrolní mechanismus na projektové a resortní úrovni, je tedy možno obrátit se na nadřízené řídicí a kontrolní orgány. Dostane-li například OLAF oznámení, podnět či stížnost, dá (vzhledem k množství podání) nejdřív dotaz na příslušný resortní řídicí orgán. Není-li odpověď uspokojivá, přistupuje k místnímu šetření.
J.Týř
Vše, co je ve článku napsáno, včetně nadpisu a perexu, je LEŽ, neskutečná drzost, projev hysterie a slabikářový příklad BULVÁRU. Informace v tomto článku se nezakládají na pravdě a snaží se pouze manipulovat.
Podle mě by MŠMT mělo zvážit právní kroky.
Přímý přenos potvrzuje, myslím, obavy vyslovené v článku i v diskusi k němu. Dopoledne bylo osm sledujících. Teď už je jich jen sedm. Tisková konference se "protáhla". Na další mediální reference jsem zvědav.
Přímý přenos stojí: "Přestávka plánovaná do 15.15" se asi "protáhla".
16.43 Přestávka skončila. V moderování konference vystřídal hlavního poradce Petra Pavlíka školský ombudsman Slávek Hrzal. Začíná Blok 3 věnovaný postavení žáků. Byli přivítáni tři Zlatí Amosové. Přímý přenos má šest sledujících.
Á, přenos už zas ctvrhodinu stojí. Je tam pro změnu oznámení o plánované přestávce trvající do 13.00. Není řečeno kterého dne.
Ten baladický skřítek nám ale dává zabrat.
Nechápu, jak to mohl tak zbabrat.
Ta bilančné programová konference MŠMT neměla, myslím, řádný švunk.
Být panem premiérem, pozval bych paní ministryni školství na Teppich Besprechung.
J.Týř
Okomentovat