Ve včerejším pořadu Pro a Proti stanice Plus ČRo diskutovali na téma "sčítání romských žáků" učitelka a mluvčí Učitelského profesního sdružení Jana Karvaiová s analytikem České odborné společnosti pro inkluzivní vzdělávání Janem Klusáčkem.
„Kvalifikované odhady nejsou jediná možnost,“ uvedla Jana Karvaiová. „My nejsme proti šetření, ale proti způsobu, jakým probíhá. Chtěli bychom preferovat způsob, kdy jsou oslovováni rodiče, kteří by dávali k tomuto šetření informovaný souhlas. Bylo by to lepší než jakékoli odhady.“
Jan Klusáček souhlasí, že aktuální způsob není ideální. Za ten považuje záznam o etnicitě ve školské matrice, třeba i pro potřeby dalšího sledování postupu žáka.
„Ministerstvo školství by tímto směrem rádo šlo, ale Úřad pro ochranu osobních údajů v České republice je tak trochu papežštější než papež, a některé evropské regulace vykládá takovým způsobem, že něco podobného není možné... Proto jsou kvalifikované odhady aktuálně jediná možnost, jak je možné získat představu o počtech romských dětí v běžných školách a mimo ně,“ vysvětluje Klusáček.
Celý text a záznam diskuse naleznete zde
3 komentářů:
"Proto jsou kvalifikované odhady aktuálně jediná možnost,"
A kam pak zařadit migranty z Indie, podle oněch kvalifikovaných odhadů? Babo raď.
To by si měl poslechnotu lhář Petr Uhl.
Jan Klusáček v rozhovoru naštěstí odkopal princip práce ČOSIV: držet MŠMT pod krkem a vydírat. Současný sběr přinese naprosto nepoužitelná čísla pro řízení resortu, ale budou díky zrušení RVP ZV-LMP zřejmě použity MŠMT pro konstatování, že se snížil počet romských žáků v segregovaných školách. Na druhou stranu si dovedu klidně představit jejich znežití ze strany ČOSIV k čemukoliv jinému... třeba ke konstatování, že sčítání bylo diskriminační či zmanipulované. Nechme se překvapit!
Okomentovat