Nhu Anh Nguyen je studentem šestého ročníku osmiletého gymnázia a členem předsednictva České středoškolské unie. Lidové noviny přinášejí jeho komentář o problémech, s nimiž se během studia setkává. "Ačkoliv si myslím, že je u studenta gymnázia důležité být všeobecně vzdělaný, domnívám se, že není třeba znalost podrobného průběhu buněčného dýchání (a s ním spojené anaerobní dekarboxylace kyseliny pyrohroznové)," píše mimo jiné.
A pokračuje:
Nhu Anh Nguyen (facebook.com) |
Co si myslím, že ve škole naopak naprosto chybí, je výuka měkkých dovedností. Situace, kdy student i po šesti letech studia při referátu pouze předčítá ze své prezentace plné textu (na jejímž konci většinou jako zdroje uvidíme Google a Wikipedii), je zcela běžná. Proč se neučíme, jak prezentovat tak, abychom obecenstvo zaujali? Proč nám učitelé neukážou, jak si efektivně hledat potřebné informace?
Celý text naleznete v dnešních Lidových novinách
10 komentářů:
Soulasím.Také mi někdy zůstává rozum stát, když vidím,co se mé děti učí.
Pro informaci: Anaerobní dekarboxylace kys. pyrohroznové = závěr alkoholového kvašení.
A čísla do Sportky na středu byste mi nenapsali?
Závěr alkoholového kvašení? Jak někdo může napsat, že to nepotřebuje znát? A já si pořád říkal, čím to je, že žáci ze Zlínského kraje jsou nejlepší v republice. Už vím.
Přesně, u nás na Valachoch nedáme bez podrobné znalosti alkoholového kvašení ani ránu.
ach hochu,biflovat znamená biflovat,to nemá s přemejšlením nic společnýho a nadrtit se to musíš ták , že když tě v 80 probuděj k oběbu a řeknou "už je 12 12" musíš zahlásit "žlatáááá bula šičilškáááá",načež zjistíš , že si musíš vzít s sebou do jídelny zuby."co se v mládí nadrtíš-ve stáří jako když najdeš"
souvislosti se naučíš tak,že ukol k prezentaci neokopšíš z wikiplkie nebo guglu ale přešteě alespo%n tři knihy a jestli umíš číst s porozuměním , tak porozumíš souvislostem,
a prezentace žáka či učitele není cirkusové vystoupení za účelem pobaveníí ale předání informace,objektivní,v souvislostech,s inspirací
http://slivovica.iprostor.cz/sss.htm
„Nauč sa synku pit, aby sas nenaučil chlastat!“.
Aha, takže student, který půjde po gymmáziu studovat chemii, se alkoholové kvašení doučí doma. Chápu.
Ježíš a já letos dělala to jahodové víno bez této znalosti.No chutná, chutná.
Vím že se mnoho škol účastní Prezentiády i Office areny(tady si nejsem jistá názvem).Moje děti byly na obou soutěžích a vím, že mnohé školy se tomu věnují.
Okomentovat